2021-08-01, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cewa012
Jag känner inte mgm men däremot pappan och mgm har växt upp i en vanlig Svensson familj med "villa, vovve, volvo" att han skulle haft en jobbig uppväxt har jag mycket svårt att tro då båda föräldrarna är rejäla, arbetande, trevliga, sociala människor.
Däremot kan jag nog tro att barnen blivit curlade under uppväxten, det känns mycket rimligare, tror inte de saknat något.
Ambitioner har ju sonen uppenbarligen då¨han både tränar kampsport och tagit flygcertifikat för skärmflyg.
Citera
2021-08-01, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Det är alltid så det låter när smutset torskar. Alla dessa mgm är svärmorsdrömmar. Välkommen till flashback!

Var någonstans har jag skrivit att mgm är en "svärmorsdröm"?
För att vara väldigt tydlig, jag tror ingenting om mgm är skyldig eller inte, det lär förhoppningsvis utredningen visa.
Det jag däremot har åsikter om är kommentarer om mgm:s pappa.
Flashback är bra på många sätt men jävligt dåligt när det kommer till att smutskasta oskyldiga människor, dvs, mgm:s pappa som faktiskt inte har någon skuld i detta.
Att han blir upprörd och hotar med polisanmälan när folk helt öppet hotar hans son till livet är väl inte så konstigt?
Citera
2021-08-01, 15:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cewa012
Var någonstans har jag skrivit att mgm är en "svärmorsdröm"?
För att vara väldigt tydlig, jag tror ingenting om mgm är skyldig eller inte, det lär förhoppningsvis utredningen visa.
Det jag däremot har åsikter om är kommentarer om mgm:s pappa.
Flashback är bra på många sätt men jävligt dåligt när det kommer till att smutskasta oskyldiga människor, dvs, mgm:s pappa som faktiskt inte har någon skuld i detta.
Att han blir upprörd och hotar med polisanmälan när folk helt öppet hotar hans son till livet är väl inte så konstigt?

Trist för pappan då.
Citera
2021-08-01, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Trist för pappan då.
Självklart är det trist såväl för pappan och alla berörda. Men rent konkret känns det som att pappan skiftar fokus för att slippa ta sitt egna ansvar
Citera
2021-08-01, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Självklart är det trist såväl för pappan och alla berörda. Men rent konkret känns det som att pappan skiftar fokus för att slippa ta sitt egna ansvar
Vilket ansvar har pappan i den här historien???
Citera
2021-08-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vad ska han ta ansvar för? Visst, det är pinsamt att ha framavlat en mördare, men han har ju inte direkt bett Simon att gå lös med skjutjärnet. Simon har dessutom varit myndig i typ 14 år vid det här laget.
Citera
2021-08-01, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Vilket ansvar har pappan i den här historien???
Inget alls egentligen . Han skulle kunna ha söndercurlat sin son förvisso men det hör ju inte hit.
Citera
2021-08-01, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nrbtnANON
Vad ska han ta ansvar för? Visst, det är pinsamt att ha framavlat en mördare, men han har ju inte direkt bett Simon att gå lös med skjutjärnet. Simon har dessutom varit myndig i typ 14 år vid det här laget.
Jag anser ju inte att pappan har något större ansvar i det här rent konkret men det är ingen omöjlighet att han söndercurlat sin son.
Citera
2021-08-01, 15:24
Medlem
idiootens avatar
En kort sammanfattning hade uffskattats om någon orkar...har skummat tråden men det är lite rörigt.
Citera
2021-08-01, 15:26
Medlem
Bilder för den som saknar Facebook
https://imgur.com/a/AWBveKC
Citera
2021-08-01, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiooten
En kort sammanfattning hade uffskattats om någon orkar...har skummat tråden men det är lite rörigt.

Om man ska tro på allt i tråden så handlar det om en socialdemokratisk väljare, sprungen ur en socialdemokratisk kärnfamilj, som period-knarkar, skaffat sig skulder eftersom BO förskingrat knarkpengarna på knark för eget bruk, och sedan avlivar han den som satt honom i knipan. Kvinnor har en tendens att godtyckligt försätta män i knipor av olika slag, utan att tänka igenom riskerna med det så himla noga.

Annars är det nog kärleksrelaterat, GM verkar vara singel osv .. har man inte börjat odla familj och sånt vid 30-års ålder så kanske man har lite sociala problem, något komplex, i sin kontakt med motsatta könet.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-08-01 kl. 15:52.
Citera
2021-08-01, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Om man ska tro på allt i tråden så handlar det om en socialdemokratisk väljare, sprungen ur en socialdemokratisk kärnfamilj, som period-knarkar, skaffat sig skulder eftersom BO förskingrat knarkpengarna på knark för eget bruk, och sedan avlivar han den som satt honom i knipan.

Annars är det nog kärleksrelaterat, GM verkar vara singel osv ..

När man trodde man hört det värsta av spekulationer redan. Vem f-n har ens nämnt något om politiska åtaganden i tråden? Förövrigt tycker jag MGM snarare verkar vara väldigt höger av hans profil att döma då han lagt upp ett flertal länkar som hänvisar till konspirationsteorier om Coronaviruset. Vem inom vänstern skulle göra nåt sånt?
Senast redigerad av Azdz 2021-08-01 kl. 15:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in