2021-08-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
visst räknas häktningstiden som avtjänat straff likaså släpps du när du avtjänat 2/3 av straffet men det innebär inte att man kan dra bort häktningstiden och 1/3 del på den utdömda strafftiden.

2.5 år fick SV. Då gäller fortsatt obligatorisk häktning i väntan på fängelse.

Speciellt om han har ett vapen som ligger och väntar utanför murarna på honom.

Rädmannen bör förklara sig. Vilken tidning tror ni vågar ringa upp domaren först? Törs någon ens mån tro?

Nej, obligatorisk häktning föreligger bara om det brott den tilltalade döms för har ett minimistraff om fängelse 2 år, vilket grov misshandel inte har (dvs straffskalan för brottet inte vad den tilltalade rent faktiskt får i straff), utöver det krävs att det inte är uppenbart att skäl för häktning saknas.

Jag skulle tro att alla de tilltalade varit häktade på kollisionsfara, dvs att det funnits risk att de försvårar sakens utredning. När väl huvudförhandlingen är klar och alla bevis lagts fram finns det inte längre någon risk att någon påverkar utredningen. Därför försattes de på fri fot. Troligen inget häktningsyrkande från åklagaren heller.
Citera
2021-08-01, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ser bara att ett av inläggen är borta. Det om den andra personen skulle spöa upp honom om han inte berättade sanningen är dock kvar .
Konstigt, jag ser inget längre.
Citera
2021-08-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Ytterst sällan som en avfyrad puffra inte suttit i händerna på en socialdemokratisk väljare. Man kan nog utgå från det tills annan information framkommer.

Då tycker jag att du själv ska besöka MGM:s profil på FB så kanske du förstår vart jag vill komma. Jag tycker att han verkar väldigt höger. Jag släpper dock den debatten eftersom politiska åtaganden inte är topic .
Citera
2021-08-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Konstigt, jag ser inget längre.
Inlägget som pappan skrev är borta i alla fall.
Citera
2021-08-01, 15:54
Medlem
Diverse facebook krigare påstår sig ha säkra källor som bekräftar att det är en invandrare som är MGM, medans här på fb så är det en S*mon W som är MGM. What gives?
Citera
2021-08-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
BO o MGM?
Japp.
Citera
2021-08-01, 15:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ambitioner har ju sonen uppenbarligen då¨han både tränar kampsport och tagit flygcertifikat för skärmflyg.
Det finns mig veterligen inga certifikat för skärmflyg, däremot behöver man ha en licens
Citera
2021-08-01, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mekzeh
Diverse facebook krigare påstår sig ha säkra källor som bekräftar att det är en invandrare som är MGM, medans här på fb så är det en S*mon W som är MGM. What gives?
Det är Simon W som är MGM . En vän till BO skrev ett inlägg imorse om att mördaren var väldigt solbränd och att medierna mörkar men inlägget är borta nu. Inlägget finns dock som dump i tråden om du orkar bläddra.
Citera
2021-08-01, 15:57
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:

Både BO och MGM är pursvenska, vikingar i området sedan urminnes tider. Trots allt är också detta den vanligaste kombon.

Flashback har dock försökt göra MGM till bidragstagande armenier, och BO till Kuban altetnativt rom.
Citera
2021-08-01, 15:58
Medlem
Citat:
Inlägget som pappan skrev är borta i alla fall.
För mig är allt också borta.. hela inlägget..
Citera
2021-08-01, 15:58
Medlem
Citat:

Det är Simon som sitter hos polisen i alla fall.
Har man uppgifter om att det i själva verket skulle vara någon annan så bör man ju redovisa det på ett bättre sätt än via Facebook.

Personligen uteslutet jag inte att hans vänner SG och EM i någon form blir insyltade i detta.
Och det är säkert så att Simon haft skulder ”uppåt” i pyramiden till någon invandrare.
Men det ändrar ju inte på att det är han som är inhämtad och det mesta talar för att han på något vis varit inblandad i skjutningen.
Citera
2021-08-01, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
För mig är allt också borta.. hela inlägget..
Konstigt. inlägget ligger kvar hos mig dock är pappans kommentar borta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in