2021-08-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby
Om man lovar sig att inte ta mer en 1 gång i veckan då? Finns det verkligen ingen som lyckas ta benzo i normal mängd

Om man inte ska ta benzo, och 1 atarax/lergigan/theralen endast hjälper vid lindrigare ångest, vad finns det mer för alternativ? Ta större dos av antihistaminer, eller finns det något ångestdämpande som varken är benzo eller antihistamin?

Det enda jag kan komma på är lyrica (som jag aldrig testat)
Men det är väl typ t.om värre än benzo?
Citera
2021-08-01, 13:50
Medlem
antisocialgubbes avatar
Citat:
Jag är tjej
55-60 kg
Ja, jag blev somsagt väldigt trögfattad av dom och bettedde mig som jag vore hög. Men jag har inga stora minnesluckor eller blev av med empatin eller liknande. Sov dock i hela 17 timmar och blev väckt många gånger under detta, men antagligen somnat om direkt och detta minns jag ej.
Jag tog just ksalol för det var det mitt ligg själv hade och bjöd mig på. Jag kan tänka mig få mildare som sobril med. Är inte ute efter flumma somsagt utan ba när ångesten är som absolut värst

Ok

Du väger så lite. Det är fint, jag själv gillar tjejer i din vikt.
Tänder inte på tjejer med fett. Men nu ska vi tillbaka till topic

Då ska du max ta halv Ksasol i taget, med minst 4-5h innan du tar nästa halva. MAX 1 hel dag.
2 gånger i veckan Max, låt gå 2-3 dagar mellan varje gång.
Sälsynta veckor max 3 gånger. Om det är mkt press.
Och då max 2st halvor per dag som innan, DVS 1 hel på en dag, två halvor ALDRIG mer av Ksasolen i din Viktklass

Men undvik dom.
Försök skaffa
5mg Sobril

Jag vet några som sköter Benzo snyggt.
Det är inte sant att ALLA torskar i dom.
Har man bra liv, Är ingen pundare, eller alkis, och har Diciplin, då klarar man det ganska lätt.

Men tyvärr finns väldigt många svaga människor som blir torsk på dessa, och då är det läskigt
Men det gäller inte alla.

Det är som med Cannabis
Vissa röker det bara lite en gång i veckan. Vissa dagligen
Kokain, vissa tar lite en gång i månaden vid nån fest kanske. Vissa tar det ofta, typ varje helg tyvärr-
Amfetamin, finns de som tar det högst en gång i veckan eller månaden.
Sedan de som tar det varje eller varannan dag tyvärr.
Samma med BENZO, finns många som kan sköta det snyggt utan att bli beroende .
Sedan finns det en jävla massa som torskar i dom tyvärr.

Vi är olika, det är inte så att ALLA blir beroende, vet att flera skött det bra, det går göra det
om du har bra liv, och Diciplin.

Se till att aldrig ta stora doser
Se till att aldrig ta de flera dagar i rad.
Då har du stor chans att sköta det snyggt, slippa beroende och missbruk
Citera
2021-08-01, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialgubbe
Ok

Du väger så lite. Det är fint, jag själv gillar tjejer i din vikt.
Tänder inte på tjejer med fett. Men nu ska vi tillbaka till topic

Då ska du max ta halv Ksasol i taget, med minst 4-5h innan du tar nästa halva. MAX 1 hel dag.
2 gånger i veckan Max, låt gå 2-3 dagar mellan varje gång.
Sälsynta veckor max 3 gånger. Om det är mkt press.
Och då max 2st halvor per dag som innan, DVS 1 hel på en dag, två halvor ALDRIG mer av Ksasolen i din Viktklass

Men undvik dom.
Försök skaffa
5mg Sobril

Jag vet några som sköter Benzo snyggt.
Det är inte sant att ALLA torskar i dom.
Har man bra liv, Är ingen pundare, eller alkis, och har Diciplin, då klarar man det ganska lätt.

Men tyvärr finns väldigt många svaga människor som blir torsk på dessa, och då är det läskigt
Men det gäller inte alla.

Det är som med Cannabis
Vissa röker det bara lite en gång i veckan. Vissa dagligen
Kokain, vissa tar lite en gång i månaden vid nån fest kanske. Vissa tar det ofta, typ varje helg tyvärr-
Amfetamin, finns de som tar det högst en gång i veckan eller månaden.
Sedan de som tar det varje eller varannan dag tyvärr.
Samma med BENZO, finns många som kan sköta det snyggt utan att bli beroende .
Sedan finns det en jävla massa som torskar i dom tyvärr.

Vi är olika, det är inte så att ALLA blir beroende, vet att flera skött det bra, det går göra det
om du har bra liv, och Diciplin.

Se till att aldrig ta stora doser
Se till att aldrig ta de flera dagar i rad.
Då har du stor chans att sköta det snyggt, slippa beroende och missbruk

Hehe tack. Men försöker gå ner mer

Anyway, ksalol var väl d mer starka som du själv sa, varför det och inte testa sobril som är svagare?
Jag testat det mesta i fest syfte och det finns inget jag ”fallit för” mer än centralstimulanta
Dock aldrig något jag varit beroende av, men är det något jag skulle vara beroende av så är det helt klart det iallafall. Men jag får adhd medicin utskrivet och känner jag klarar mig på det
Benzo är inget jag skulle ta i knark-syfte som jag skrev som svar till annan innan. Det enda jag gillade var att ångesten försvann, annars fanns det inte något speciellt roligt med dom. Bara trött, seg i hjärnan och behov av mycket sömn
Citera
2021-08-01, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
När jag läser ditt inlägg så slås jag av den totala frånvaron av någon som helst intelligens. Tänk om är mitt råd till dig.

Exakt detta.

Du beskriver hur "ditt ligg" ger dig droger du är rädd för, men av någon anledning tar du dom ändå.
Hur du går på gruppmöten och är "flippad" och nu frågar du folk på Flashback om hurvida du ska fråga doktorn om recept på fler...
Mitt råd är att sluta ligga med nån som ger dig piller som du egentligen är rädd för att ta,
Sluta gå på möten påverkad, sluta ställ dumma frågor på internet. Är du ärlig mot din läkare och berättar den här historien kommer han/hon nog säga samma.
Citera
2021-08-01, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MENTgu
Exakt detta.

Du beskriver hur "ditt ligg" ger dig droger du är rädd för, men av någon anledning tar du dom ändå.
Hur du går på gruppmöten och är "flippad" och nu frågar du folk på Flashback om hurvida du ska fråga doktorn om recept på fler...
Mitt råd är att sluta ligga med nån som ger dig piller som du egentligen är rädd för att ta,
Sluta gå på möten påverkad, sluta ställ dumma frågor på internet. Är du ärlig mot din läkare och berättar den här historien kommer han/hon nog säga samma.

Jag som frågade honom frivilligt inte så att han pressar mig ta massa saker??
Jag har inte gått på ett gruppmöte, jag hade ett videosamtal på natten med ett par vänner
Citera
2021-08-01, 14:23
Medlem
Citat:
Jag som frågade honom frivilligt inte så att han pressar mig ta massa saker??
Jag har inte gått på ett gruppmöte, jag hade ett videosamtal på natten med ett par vänner

Jaha men det förändrar ju allting!
Klart du ska försöka börja med benzo, det brukar alltid sluta bra för folk som är impulsiva och brukar andra droger.

Poängen var att du skriver ett helt oväsentligt inlägg om dina ligg och gruppsamtal och använder "LoL" slang, Vi tycker inte det verkar genomtänkt. Det läses som obehandlad ADHD. Tycker inte ens du ska lita på ditt eget omdöme. Så svaret på din fråga är Nej, tycker inte du ska försöka få benzo utskrivet.
Citera
2021-08-01, 14:24
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Jag är tjej
55-60 kg
Ja, jag blev somsagt väldigt trögfattad av dom och bettedde mig som jag vore hög. Men jag har inga stora minnesluckor eller blev av med empatin eller liknande. Sov dock i hela 17 timmar och blev väckt många gånger under detta, men antagligen somnat om direkt och detta minns jag ej.
Jag tog just ksalol för det var det mitt ligg själv hade och bjöd mig på. Jag kan tänka mig få mildare som sobril med. Är inte ute efter flumma somsagt utan ba när ångesten är som absolut värst

Trots att jag är torsk på klona 3-4 mg/dygn samt zopiklon 15-30 mg/d var det ett helvete att ta bort alpran, tänk dig då att göra samma sak utan några bens eller Z öht - tufft läge...

EDIT; Strange nick om det var din premiär...
Citera
2021-08-01, 14:27
Medlem
Citat:
Jaha men det förändrar ju allting!
Klart du ska försöka börja med benzo, det brukar alltid sluta bra för folk som är impulsiva och brukar andra droger.

Poängen var att du skriver ett helt oväsentligt inlägg om dina ligg och gruppsamtal och använder "LoL" slang, Vi tycker inte det verkar genomtänkt. Det läses som obehandlad ADHD. Tycker inte ens du ska lita på ditt eget omdöme. Så svaret på din fråga är Nej, tycker inte du ska försöka få benzo utskrivet.

Jag har adhd och tar concerta för det
En tanke jag dock kom tänka på nu är att: är det inte möjligt att man låter den som skriver ut benzon kontrollera så att man inte kan hämta ut mer än en karta var tionde vecka (då en karta innehåller 10 om jag minns rätt, därav kan man inte ta det mer en gång i veckan) eller funkar det inte så?
Utifrån alla svar här så lutar det just nu mot ett nej att jag ska fråga läkaren. Men jag vill bara dubbelkolla och höra fler erfarenheter än av just mina vänner
Citera
2021-08-01, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Trots att jag är torsk på klona 3-4 mg/dygn samt zopiklon 15-30 mg/d var det ett helvete att ta bort alpran, tänk dig då att göra samma sak utan några bens eller Z öht - tufft läge...

EDIT; Strange nick om det var din premiär...

Klona? Nick? Z?
Citera
2021-08-01, 14:34
Medlem
Citat:
Jag har adhd och tar concerta för det
En tanke jag dock kom tänka på nu är att: är det inte möjligt att man låter den som skriver ut benzon kontrollera så att man inte kan hämta ut mer än en karta var tionde vecka (då en karta innehåller 10 om jag minns rätt, därav kan man inte ta det mer en gång i veckan) eller funkar det inte så?
Utifrån alla svar här så lutar det just nu mot ett nej att jag ska fråga läkaren. Men jag vill bara dubbelkolla och höra fler erfarenheter än av just mina vänner

Om du kan hantera din ångest dom andra dagarna i veckan så klarar du väl dig utan den där benzon en dag i veckan också?
Citera
2021-08-01, 14:42
Medlem
Citat:
Om du kan hantera din ångest dom andra dagarna i veckan så klarar du väl dig utan den där benzon en dag i veckan också?

Ja alltså, överlever gör jag ju. Men känns inte så skönt att ha vissa dagar man gråter blod av ångest :’)
Men somsagt lutar det mot ett nej. Finns det andra saker då som är starkare än atarax men svagare än benzo?
Citera
2021-08-01, 14:43
Medlem
MordFustangs avatar
Citat:
Nej, det är inget jag vill knarka, utan något jag behöver när det är som svårast
Precis som jag inte vill knarka tramadol, utan ta det när jag har ont

Dom enda ”drogerna” jag tycker är skönt att ta i knarksyfte är allt som är centralstimulant (kokain, amfetamin osv)
Inget jag tar dagligen eller har beroende av heller dock, men så du förstår poängen i att jag inte vill ta det

Bortsett från det ångestdämpande så gillr jag inte benzo alls. Finner inget roligt i få minnesluckor och tänka i slow motion
När du har läst lite och förstått att benzo inte är en drog utan en kategori utav flera olika så kanske du är mogen nog att testa det igen. Men skulle skita i det om jag var du eftersom ångest inte är ett problem för dig. Därför fick du inte ut speciellt mycket av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in