• 1
  • 2
2021-08-01, 06:09
Medlem
Hej flashback!
Jo mitt ligg kom till mig häromdagen och jag fick då 2 st benzo (nej, inte betalt som för sexet, legat med honom innan lol)
Jag vet inte styrka faktiskt, jag såg bara att han ploppade ut 2 st benzo och på kartan stod det ”ksalol” tror jag, eller något liknande
Jag har varit rädd att ta detta innan då min mamma blev urflippad.. men jag tog båda 2 benzon iallafall

Jag var i gruppsamtal under hela dessa 6 timmar jag var vaken på dom iaf med ett par vänner ifall jag skulle få minnesluckor så dom kunde säga till mig dagen efter hur jag var

Jag har små minnesluckor och minns inte 100% vad jag sa, men jag minns att jag var i gruppsamtal och det viktigaste så att säga. Dock trodde jag det var typ 1 timma, men visserligen var det hela 6 timmar..
Sedan minns jag att jag kände mig lite halvflummig när jag la på för att sova, däckade ganska direkt och sov bra mycket längre än vad jag brukar.

Dagen efter frågade jag dom hur jag var och enligt dom så sa dom att jag var lika trevlig och rolig som vanligt, dock att jag vart väldigt trög, svarade långsamt och var disträ. ”Du betedde dig lite som ett mongo, men var förövrigt okej” sa en av dom hehe

Så ja nu till frågan: är det värt att försöka få benzo utskrivet av läkaren? Isåfall tänker jag att jag endast tar dom vid svårare ångest. Jag tar atarax med (som hjälper vid lindrig ångest, men inte när det är som svårast)

Finns det risk att jag blir en flippad på dom trots jag endast tar 1/2 st vid behov eller är det safe eftersom jag blev lugn första gången jag testade?
Citera
2021-08-01, 08:45
Medlem
Benso är vidrigt när det kommer till tolerans, beroende och framförallt avtrappning. Minnesluckor och personlighetsförändring lägger grunden till att du fuckar upp din bekanstskapskrets när du använder detta för "kul", vilket du med sannolikhet kommer göra, sen bygger du upp inför en jättemysig avtändning i takt med toleransen. Har du problem med ångest så sök upp psykiatrin NU istället för att börja ta benso, du kommer ångra dig.
Citera
2021-08-01, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av do-ob
Benso är vidrigt när det kommer till tolerans, beroende och framförallt avtrappning. Minnesluckor och personlighetsförändring lägger grunden till att du fuckar upp din bekanstskapskrets när du använder detta för "kul", vilket du med sannolikhet kommer göra, sen bygger du upp inför en jättemysig avtändning i takt med toleransen. Har du problem med ångest så sök upp psykiatrin NU istället för att börja ta benso, du kommer ångra dig.

Jag har kontakt med psykatrin, har psykolog och tar antidepressiva. Försökt med det mesta
Jag är väldigt noga och tar inte mer än vad som behövs. Du menar att oavsett om jag bara tar en vid varje behov, så kommer jag senare behöva höja och höja tills jag blir ”urflippad” trots allt?
Citera
2021-08-01, 13:02
Medlem
antisocialgubbes avatar
Ksasol är starkt

Ta max en.

Är du tjej med normal kroppsvikt ? Då är två st galet mkt.

Jag skulle rekommendera halv bara, max 1

Och för att du inte ska åka fast på dom.
Ta dom MAX 3 dagar i veckan.
Minst 1 dag utan efter varje dag.

Max 2st om dagen.
En på morgon, en på eftermiddag.
Max 3 dagar i veckan.
Aldrig två dagar i rad.
När det gäller Ksasol.

Annat om det varit Sobril det är mild benzo.

Lyssna på mig.
Jag är expert på BENZO, gått på det 10år själv förut flera olika sorter.
Känt över 10 personer, killar och tjejer som tagit olika benzo till och från med.
Har extrem kunskap när det kommer till Benzo.

Ksasol, jag rekommenderar ingen 2st utan högre tolerans.
Och dit ska man aldrig.
Följ mina råd med max 1 i taget, efter flera timmar kanske 1 till, max 2. absolut aldrig mer än
3st av dessa per dag.
Och minst 1-2 dagar utan mellan varje gång du tar dom. Helst 3dygn utan , då slipper
du tolerans, och fastna i det, samt missbruksproblem.

Får man fråga varför du tog dom?
Vad har du problem med ?

Jag skulle rekommendera
Sobril / Oxascand 10mg 3x dag hellre och någon lyckopiller 1 på morgonen typ Paroxetin 20mg eller Cipramil 20mg , om du har Socialfobi

Sobril/Oxascand = 3st 10mg dag, morgon 1, lunch 1 , eftermiddag 1
Max 4 om dagen 1 även på kvällen.
Börja helst med 5mg, sen kan du gå över till 10or efter nån månad.
Du kan ta Sobril dagligen, men helst varannan även med dessa.
All benzo, även om Sobrilen är mild, Men den är ganska effektiv på Socialfobi.

Undvik Ksasol till max,
Tar du sobril, så kan du ju ta en Ksasol som extra boost men då endast 1 , och en gång i veckan max
När du ska på något jobbigt, som släktmiddag, eller liknande.
Senast redigerad av antisocialgubbe 2021-08-01 kl. 13:07.
Citera
2021-08-01, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby
Jag har kontakt med psykatrin, har psykolog och tar antidepressiva. Försökt med det mesta
Jag är väldigt noga och tar inte mer än vad som behövs. Du menar att oavsett om jag bara tar en vid varje behov, så kommer jag senare behöva höja och höja tills jag blir ”urflippad” trots allt?

Jag kan inte svara på om du kommer kunna hantera det eller inte, jag avråder bara folk att ta det. Alla jag känner som fått benso utskrivet har till slut tagit det rekreativt, ofta i kombination med alkohol, vilket självklart gör dem mongo och att de måste ta mer för att dämpa ångesten. Har du minsta form av beroende/missbrukarpersonlighet är det en dålig idé.
Citera
2021-08-01, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antisocialgubbe
Ksasol är starkt

Ta max en.

Är du tjej med normal kroppsvikt ? Då är två st galet mkt.

Jag skulle rekommendera halv bara, max 1

Och för att du inte ska åka fast på dom.
Ta dom MAX 3 dagar i veckan.
Minst 1 dag utan efter varje dag.

Max 2st om dagen.
En på morgon, en på eftermiddag.
Max 3 dagar i veckan.
Aldrig två dagar i rad.
När det gäller Ksasol.

Annat om det varit Sobril det är mild benzo.

Lyssna på mig.
Jag är expert på BENZO, gått på det 10år själv förut flera olika sorter.
Känt över 10 personer, killar och tjejer som tagit olika benzo till och från med.
Har extrem kunskap när det kommer till Benzo.

Ksasol, jag rekommenderar ingen 2st utan högre tolerans.
Och dit ska man aldrig.
Följ mina råd med max 1 i taget, efter flera timmar kanske 1 till, max 2. absolut aldrig mer än
3st av dessa per dag.
Och minst 1-2 dagar utan mellan varje gång du tar dom. Helst 3dygn utan , då slipper
du tolerans, och fastna i det, samt missbruksproblem.

Får man fråga varför du tog dom?
Vad har du problem med ?

Jag skulle rekommendera
Sobril / Oxascand hellre och någon lyckopiller 1 på morgonen typ Paroxetin 20mg eller Cipramil 20mg , om du har Socialfobi

Undvik Ksasol till max,
Tar du sobril, så kan du ju ta en Ksasol som extra boost men då endast 1 , och en gång i veckan max
När du ska på något jobbigt, som släktmiddag, eller liknande.

Jag är tjej
55-60 kg
Ja, jag blev somsagt väldigt trögfattad av dom och bettedde mig som jag vore hög. Men jag har inga stora minnesluckor eller blev av med empatin eller liknande. Sov dock i hela 17 timmar och blev väckt många gånger under detta, men antagligen somnat om direkt och detta minns jag ej.
Jag tog just ksalol för det var det mitt ligg själv hade och bjöd mig på. Jag kan tänka mig få mildare som sobril med. Är inte ute efter flumma somsagt utan ba när ångesten är som absolut värst
Citera
2021-08-01, 13:11
Medlem
getbusys avatar
När jag läser ditt inlägg så slås jag av den totala frånvaron av någon som helst intelligens. Tänk om är mitt råd till dig.
Citera
2021-08-01, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
När jag läser ditt inlägg så slås jag av den totala frånvaron av någon som helst intelligens. Tänk om är mitt råd till dig.

?
Citera
2021-08-01, 13:15
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby
?

Du kommer inte kunna ta benso ansvarsfullt för ingen kan göra det tro mig, många som gillar att intala sig själva att dom kan... men egentligen...nej dom kan inte. Du kommer sluta med ett äckligt jobbigt missbruk, vänner kommer lämna dig för du kommer bete dig som ett svin, du kommer säkert börja missbruka andra substanser som du kommer få tag i när du måste extra köpa benso svart när receotet inte räcker,.
Citera
2021-08-01, 13:23
Medlem
MordFustangs avatar
Känns som att du bara vill knarka lite men då är benzo inte rätt. Rök en fet holk istället.
Citera
2021-08-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MordFustang
Känns som att du bara vill knarka lite men då är benzo inte rätt. Rök en fet holk istället.

Nej, det är inget jag vill knarka, utan något jag behöver när det är som svårast
Precis som jag inte vill knarka tramadol, utan ta det när jag har ont

Dom enda ”drogerna” jag tycker är skönt att ta i knarksyfte är allt som är centralstimulant (kokain, amfetamin osv)
Inget jag tar dagligen eller har beroende av heller dock, men så du förstår poängen i att jag inte vill ta det

Bortsett från det ångestdämpande så gillr jag inte benzo alls. Finner inget roligt i få minnesluckor och tänka i slow motion
Citera
2021-08-01, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Du kommer inte kunna ta benso ansvarsfullt för ingen kan göra det tro mig, många som gillar att intala sig själva att dom kan... men egentligen...nej dom kan inte. Du kommer sluta med ett äckligt jobbigt missbruk, vänner kommer lämna dig för du kommer bete dig som ett svin, du kommer säkert börja missbruka andra substanser som du kommer få tag i när du måste extra köpa benso svart när receotet inte räcker,.

Om man lovar sig att inte ta mer en 1 gång i veckan då? Finns det verkligen ingen som lyckas ta benzo i normal mängd

Om man inte ska ta benzo, och 1 atarax/lergigan/theralen endast hjälper vid lindrigare ångest, vad finns det mer för alternativ? Ta större dos av antihistaminer, eller finns det något ångestdämpande som varken är benzo eller antihistamin?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in