• 4
  • 5
2021-08-07, 19:14
Medlem
Hej,

Vill man få benso av läkare kämpar man ofta i motvind. Särskilt gällande xanor, inte många läkare som rör den.

Nu råkar jag få det på recept men jag använder det sparsamt. Har bipolär sjukdom och när en blandad episod kickar in tycker jag det är befogat med dessa. Det tycker min läkare med.

Jag går inte och tar dessa till vardagsångest och gör man det är man inte mogen nog att hantera dessa.
Citera
2021-08-14, 07:17
Medlem
Mercurinas avatar
Jag tar själv benzo vid behov, men en lättare variant: oxascand. Jag tar definitivt inte oxascand varje dag. Lärde mig min läxa, när jag för 15 år sedan fick mer xanor utskrivet än nödvändigt. Till slut tog jag 6 stycken tabletter per dag, vilket är alldeles för mycket.

Det farliga med benzo som är starkare än oxascand, är att man kan känna ett skönt rus, som man vill ha mer av. Att vara ångestfri känns ju fantastiskt för den som lider av ångest, men man kan även känna starka, tillfälliga lyckokänslor. Hela ens väsen kan känna sig mjukt och "flytande". Kan inte komma på bättre ord att beskriva det, just nu. Klart att man vill må så bra igen! Och igen!

När man väl är fast, krävs såklart större mängder för att få smärtlindring, och ännu större mängder för att få ett rus. Minnesluckorna blir allt fler. Jag har glömt mycket av vad som hände under dem år jag tog xanor. Mitt råd som föredetta xanormissbrukare är: ge dig inte in i skiten. Möjligen, kanske du kan använda en liten dos oxascand vid behov, om du tror att du kan hantera att hålla dig till den dos läkaren föreskriver.

Det spelar ingen roll om du är en bimbo eller en ovanligt intelligent människa: du kan fastna i benzoträsket oavsett. Var försiktig!
Citera
2021-08-17, 22:04
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MordFustang
Känns som att du bara vill knarka lite men då är benzo inte rätt. Rök en fet holk istället.
Bästa rådet till alla som vill knarka. Vill ni bli helt bänga i skallen? Rök en fet.

Alla pundare som varit med vet och kan nog enas på den fronten att bra beslut tas sällan under påverkan av flödder. Inget bra kommer ur ett benso missbruk. Det blir bara cirkus av allting.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in