2021-08-01, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MordFustang
När du har läst lite och förstått att benzo inte är en drog utan en kategori utav flera olika så kanske du är mogen nog att testa det igen. Men skulle skita i det om jag var du eftersom ångest inte är ett problem för dig. Därför fick du inte ut speciellt mycket av det.

Hur menar du nu? Jag kände dom var ångestdämpande och jag lever med ångest jo
Citera
2021-08-01, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanaxbby
Ja alltså, överlever gör jag ju. Men känns inte så skönt att ha vissa dagar man gråter blod av ångest :’)
Men somsagt lutar det mot ett nej. Finns det andra saker då som är starkare än atarax men svagare än benzo?

Atarax eller lergigan fungerar INTE för mig, men ett stort glas whiskey dom kvällar du har panik fungerar, det går på GABA receptorerna precis som benzo.
Men ångesten kommer tillbaka hårdare när alkoholen går ur kroppen, precis som med BENZO, och då måste man ha mer.. vilket ger mer ångest igen.
Ge fan i det.
Citera
2021-08-01, 14:58
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Klona? Nick? Z?

= klonazepam = "ikto"

"Z" = zopiklone/imovane eller zolpidem/stilnoct

"Nick?" "xanaxbby" - låter ju som om du är supertorsk!
Citera
2021-08-01, 15:19
Medlem
CoopColas avatar
Jobba på att behandla orsaken till de negativa känslorna ("ångest") som du upplever istället för att bara hitta piller som för tillfället dövar känslorna.

Jag vet inte hur gammal eller "mogen" du är, men det finns flera psykiadeliska preparat som långsiktigt kan hjälpa enormt med ångest/dep.

Oavsett hur du gör, försök fixa oraaken till problemen!
Citera
2021-08-01, 15:25
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Jobba på att behandla orsaken till de negativa känslorna ("ångest") som du upplever istället för att bara hitta piller som för tillfället dövar känslorna.

Jag vet inte hur gammal eller "mogen" du är, men det finns flera psykiadeliska preparat som långsiktigt kan hjälpa enormt med ångest/dep.

Oavsett hur du gör, försök fixa oraaken till problemen!

Plus ett - benso är eg skit, och alpra är värst!
Citera
2021-08-01, 15:26
Medlem
Ta tag i grundproblemet istället. Varför har du ångest?
Citera
2021-08-01, 21:44
Medlem
Det är ingen bra långsiktig lösning att knapra benso, tyvärr.

Och få recept på benso i Sverige? Det är lättare att polera skit till guld.
Citera
2021-08-01, 22:10
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRAVAXA
Det är ingen bra långsiktig lösning att knapra benso, tyvärr.

Och få recept på benso i Sverige? Det är lättare att polera skit till guld.

Är man välkammad, jobbar och står i, som jag (och du, antar jag) är det i princip omöjligt.

Däremot folk man gett upp hoppet om, kan vara pensionärer (tycker jag är ok) eller FK-lallande vrak (nu säger jag inte att TS är dylik!) då är det nog fan inte omöjligt!
Citera
2021-08-02, 00:05
Medlem
Citat:
Om man lovar sig att inte ta mer en 1 gång i veckan då? Finns det verkligen ingen som lyckas ta benzo i normal mängd

Om man inte ska ta benzo, och 1 atarax/lergigan/theralen endast hjälper vid lindrigare ångest, vad finns det mer för alternativ? Ta större dos av antihistaminer, eller finns det något ångestdämpande som varken är benzo eller antihistamin?
Om du tänker på något ångestdämpande som inte är benso så finns ju Lyrica. Skulle dock aldrig rekommendera någon att ta det då toleransen skjuter i höjden svinfort och de är värre att sluta med än både benso och opiater tillsammans.

Bensodiazepiner v.b är alldeles ypperligt. Tar du endast när du har ångest så finns det ingen bättre medicin eller risk för toleransutveckling och missbruk.

Att börja med Ksalol eller Xanor som det heter på svenska är kanske inte den bästa idén. För de allra flesta så räcker 10 mg Sobril v.b eller så lite som 0.25 mg Xanor.

Personligen föredrar jag Iktorivil då jag upplever dem som ännu mer ångestdämpande än Sobril plus att jag både agerar och beter mig nyktert. Dessutom sköt inte toleransen i höjden lika snabbt som på Sobril.

Nu äter jag visserligen benso dagligen, på recept naturligtvis och efter 5 år på 4 mg Iktorivil så har jag aldrig upplevt att jag vill höja min dagsdos. Råkade av misstag ta 6 mg en dag och det kändes bara obehagligt.

Har 0.25 mg Xanor att ta v.b med men de brukar jag endast om jag inte slocknar på mina andra kvällsmediciner.
Citera
2021-08-02, 03:48
Bannlyst
Skulle gissa på att TS typ är en 13-14årig tjej. Papperskorgen tack.
Citera
2021-08-02, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niggerbollen
Skulle gissa på att TS typ är en 13-14årig tjej. Papperskorgen tack.

Plussa på 8 år till så hade du rätt! Men IQ som en 14-åring och allmänt blåst i skallen
Tillräckligt smart för att förstå att jag inte ska be läkaren om benzo iallafall. Får se hur jag löser det, lyrica är inget som heller finns på listan då jag hört det är rävgift
Nu ska jag somna om. Natti<33
Citera
2021-08-02, 05:36
Bannlyst
Citat:
Plussa på 8 år till så hade du rätt! Men IQ som en 14-åring och allmänt blåst i skallen
Tillräckligt smart för att förstå att jag inte ska be läkaren om benzo iallafall. Får se hur jag löser det, lyrica är inget som heller finns på listan då jag hört det är rävgift
Nu ska jag somna om. Natti<33

Rör inga droger, bara att se på hur du skriver så kommer det sluta med att du tar ditt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in