Citat:
Ursprungligen postat av
suppose
Flera respekterade vetenskapsmän når samma slutsats. Amerikanske professorn Lindzen till exempel.
Lindzen är ett bra exempel på någon som gör kategoriska uttalanden om något som uppenbart ligger utanför hans kompetensområde. Han har dessutom bevisats vara uppenbart jävig. Han har agerat som han gjort mot frikostig ersättning från fossilindustrin. Han har hyllats av fossilindustrins trollfabriker Heartland och GWPF.
Läs mer här:
https://www.desmog.com/richard-lindzen/
Trovärdig? Knappast!
Citat:
Ursprungligen postat av
suppose
Haha, gör det dig så upprörd att jag vill diskutera detta?
Anledningen är såklart att jag får känslan att dessa kan ha rätt.
Vad är den huvudsakliga anledningen till att Harde nått ett felaktigt resultat då?
Det har jag tydligt redogjort för i mitt tidigare inlägg. Som du uppenbarligen inte läste...
Inlägget finns kvar, om du mot förmodan skulle vilja läsa, lära och förstå...
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Citat:
Ursprungligen postat av
suppose
Haha, intressant val att skriva "output only". Om det inte redan är uppenbart, så skriver jag korta inlägg som går direkt på sak för att förhoppningsvis få ett kort svar tillbaka. Men istället kommer dessa enorma textväggar från dig, där nio tiondelar är omotiverat raljerande. Man ställer sig frågan 'är han riktigt kry?'. Svaret på den frågan har väl jag och övriga läsare iofs redan kunnat konkludera. Men man ställer sig ändå samma fråga om och om igen.
Så fundera på det här med "output only"
Du duckar genomgående för sakinnehållet i andras inlägg, när det inte är i linje med din och dom fossilfinansierade trollfabrikernas agenda. Kanske tycker du att sakfrågan är för svår?
Här påminner du om att du försökt föra fram dig själv som en person med specialkunskaper, kanske egna erfarenheter, inom området psykiatriska diagnoser, i synnerhet schizofreni. Kanske du vill berätta mer om dina erfarenheter inom detta område?

Kanske tangerar detta frågeställningen om vad som motiverar ditt agerande i tråden? Som i korthet kan beskrivas som att leta fram vetenskapsförnekande halvfigurer med kopplingar till dom trollfabriker som finansieras av fossilindustrin. Inte minst Heartland, GWPF och EIKE.
Om du vill försöka övertyga mig om att det kan finnas ett inslag av hederlighet bakom ett sådant agerande så har du en lång väg att gå.
En kort konkret fråga igen:
Suppose:
Hur kommer det sig att vetenskapsförnekare ofta kallar sig "skeptiker" samtidigt som det visar sig att dom är totalt okritiska mot dom fossilfinansierade trollfabrikernas lakejer?
Var finns skepsisen när den behövs som mest?
Borde klimatförnekare eller vetenskapsförnekare vara en diagnos?
Du påminner om denna fråga.
Är det dags nu?
https://www.uu.se/press/pressmeddelande/?id=3450&typ=pm
–