Citat:
Ursprungligen postat av
suppose
Jag visste väl att du främst skulle angripa personen och inte hans arbete.
Kan du läsa?
Du har uppenbarligen inte läst mitt inlägg och inte heller någon av dom texter jag länkade till.
Hur tror du att någon kan tänka sig att ta dig på allvar när din kommunikation genomgående är "output only"?
Är Herde en komplett idiot eller är han bara totalt okunnig?
Ett kort citat från Herdes egen sammanfattning.
"These calculations are used to assess the CO2 global warming by means of an advanced two-layer climate model and to disclose some larger discrepancies in calculating the climate sensitivity. Including solar and cloud effects as well as all relevant feedback processes our simulations give an equilibrium climate sensitivity of 𝐶𝑆 = 0.7°C (temperature increase at doubled CO2) and a solar sensitivity of 𝑆𝑆 = 0.17°C (at 0.1% increase of the total solar irradiance). Then CO2 contributes 40% and the Sun 60% to global warming over the last century."
Inser du verkligen inte hur horribelt och oerhört långt från verkligheten det rödmarkerade ovan är?
2,6°C till 3,5°C är en rimlig uppskattning av jämviktskänsligheten. Baserat på beräkningar som stämts av mot observationer.
Tror du verkligen att dom idioter som du regelbundet citerar i tråden kan skyddas från att ifrågasättas genom att du kallar kritiken mot det trams dom publicerar för personangrepp? Även om kritiken visar att det dom gör inte har någon som helst förankring i fysik eller vetenskap. I så fall har jag en nyhet för dig:
– Den strategin fungerar inte. Dom som förnekar fakta och vetenskap kommer att bli ifrågasatta även fortsättningsvis.
Kan du besvara en enkel fråga?
Det finns en fråga som du borde besvara, men jag tror att du kommer att ignorera den. Jag har en klar idé om varför du inte vill besvara denna fråga.
Suppose:
Varför letar du fram genomgående totalt inkompetenta idioter och lyfter fram dom som om dom vore experter inom klimatområdet?
Den frågan kan du troligen inte besvara utan att avslöja din dolda agenda. Det gissar jag att du inte vill.
–