2021-07-31, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Aftonbladet skriver idag en del om dårarna i antivaccinrörelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JE34mP/svenska-vaccinmotstandare-kraftsamlar-infor-en-fjarde-vag

Man skulle kunna tro att en del av dem huserar på det här forumet, för "argumenten" känns ju igen. Alla gör ju som de vill, men idag har sjukdomen huserat så länge och vaccinet som tidigare ansågs "oprövat" får väl idag anses rätt beprövat.

Bara i Sverige har vi vaccinerat i över ett halvår och cirka hälften av Sveriges befolkning har givits vaccinet. Vi har max en handfull individer där man tror att vaccinet kan orsakat skador eller tom död. Vad gäller sjukdomen antas väl lite drygt 2 miljoner haft den. Det har å andra sidan orsakat 15 tusen dödsfall och 70 tusen sjukhusinläggningar. Siffrorna talar liksom sitt tydliga språk.

Jag känner ingen som råkat ut för allvarliga biverkningar av vaccinet. Vad gäller sjukdomen känner jag två personer som dött, samt ett antal andra som blivit allvarligt sjuka.

För mig var det i varje fall inget svårt beslut att ta vaccinet.

Ja siffrorna talar verkligen sitt tydliga språk. Sett över 18 månader ser det ut ungefär såhär.

Vårdtillfällen orsakade av alkohol: ca en miljon
Akutvård totalt: 3 miljoner
Akutvård av barn som ramlat: 120 000
Vård av multisjuka covidpatienter: 70 000

Andel dödsfall orsakade av livsstilssjukdomar: ca 65%
Antal dödsfall med covid: <10%

Fint att du hjälper till att hålla koll på covid-siffrorna så vi kan investera våra skattepengar och lägga restriktioner där de gör skillnad.
Citera
2021-07-31, 10:41
Medlem
El-Knoxs avatar
Helvete vad ni kivar i den här tråden.
Begriper inte vad problemet är. Det är väl fortfarande valfritt om man vill vaccinera sig eller ej?

Själv har jag inga planer på att vaccinera mig. Och nej jag äger ingen foliehatt och tror inte på alla tramsiga konspirationsteorier.

En sak som jag dock stör mig på är hur många som på allvar blir upprörda när man säger att man inte har tänkt att vaccinera sig.
Har hänt mig ett flertal ggr. Både kollegor och bekanta.
Vafan är det frågan om??

Nu är det väl så att som vaccinerad kan du fortfarande bli sjuk och föra smittan vidare?
Rätta mig gärna om jag har fel.

Vill även poängtera att jag säger inte att jag ALDRIG kommer vaccinera mig.
Just nu kommer jag dock inte göra det.
Citera
2021-07-31, 10:42
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Blir inte chockad om kineserna vid det här laget har något helt immuniserande. Och utöver det kanske tillverkar generisk Ivermectin i stor skala. De har trots allt förmodligen tillgång till de forskare som vet mer om viruset än någon annan. Skulle däremot bli chockad om Kina någonsin kommer ha något mer utbrott av Covid. Åtminstone som inte väldigt hastigt blir åtgärdat.
Ivermectin?

Tror inte kineserna kommer att gå på detta!

De såg ju hur det gick i Peru..
Citera
2021-07-31, 10:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Ja siffrorna talar verkligen sitt tydliga språk. Sett över 18 månader ser det ut ungefär såhär.

Fint att du hjälper till att hålla koll på covid-siffrorna så vi kan investera våra skattepengar och lägga restriktioner där de gör skillnad.

Skulle en miljon vårdats för alkoholrelaterade skador under 18 månader? Spännande.
Alldeles oavsett är det ju vaccin, kontra sjukdom i Covid19 vi diskuterar. Ingenting annat.
Citera
2021-07-31, 10:52
Medlem
Citat:
Aftonbladet skriver idag en del om dårarna i antivaccinrörelsen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JE34mP/svenska-vaccinmotstandare-kraftsamlar-infor-en-fjarde-vag

Man skulle kunna tro att en del av dem huserar på det här forumet, för "argumenten" känns ju igen. Alla gör ju som de vill, men idag har sjukdomen huserat så länge och vaccinet som tidigare ansågs "oprövat" får väl idag anses rätt beprövat.

Bara i Sverige har vi vaccinerat i över ett halvår och cirka hälften av Sveriges befolkning har givits vaccinet. Vi har max en handfull individer där man tror att vaccinet kan orsakat skador eller tom död. Vad gäller sjukdomen antas väl lite drygt 2 miljoner haft den. Det har å andra sidan orsakat 15 tusen dödsfall och 70 tusen sjukhusinläggningar. Siffrorna talar liksom sitt tydliga språk.

Jag känner ingen som råkat ut för allvarliga biverkningar av vaccinet. Vad gäller sjukdomen känner jag två personer som dött, samt ett antal andra som blivit allvarligt sjuka.

För mig var det i varje fall inget svårt beslut att ta vaccinet.

Läsvärd artikel med ett stort mått av deja vu😉
Citera
2021-07-31, 10:58
Medlem
SmyghukareNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Vaccinerade sprider covid.

Bör väl inte ta lång tid innan samma restriktioner som för ovaccinerade gäller även för dom?

Om vaccinerade nu blir smittade kommer inte vaccinet driva på mutationerna av covid kraftigt?

Ju mer jag läser om detta ju mer känns det som årets misstag.

Vi betalar ju miljarder för detta vaccin som har sköna bieffekter.

Om alla hade varit ovaccinerade hade väl covud snart varit en årsinfluensa?

Oja, covid-19 hade numera varit en av många återkommande influensor, som skulle ha återkommit varje år.

Se på bilden längre ned i länken jag postar, det ljusblåa är den förfärliga svininfluensan, som alla skulle vaccineras mot för några år sedan: https://thecollective.finance/2020/11/elon-musk-and-the-inaccuracy-of-pcr-tests-yes-the-cat-is-truly-out-of-the-bag/

Numera återkommer svininfluensan varje år som en mera ofarlig variant, hade man nu inte vaccinerat mot covid-19 hade den numera varit en av många någorlunda ofarliga influensor.
Citera
2021-07-31, 11:05
Medlem
Citat:
Skulle en miljon vårdats för alkoholrelaterade skador under 18 månader? Spännande.
Alldeles oavsett är det ju vaccin, kontra sjukdom i Covid19 vi diskuterar. Ingenting annat.

Det var du som sa att siffrorna talar klarspråk. Vaccin handlar väl om riskreduktion så då är det väl lämpligt att jämföra risken kopplad till covid med andra risker. Vi investerar inte bara våra skattepengar utan vi säljer också vår frihet. Alla kan ju fundera på om det är värt att vaccinera just alla och införa vaccinpass då riskerna utanför riskgrupperna är minimala och vaccinet inte stoppar smittspridningen. Dock tror jag det är försent eftersom culture of fear redan slagit ut allt rationellt tänkande och alla följer strömmen.

Om du är nyfiken på siffrorna runt alkohol kan kolla på denna artikel. 660 000 vårdtillfällen på 12 månader. Då landar vi runt en miljon på 18 månader. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/unik-studie-visar-sa-mycket-kostar-alkoholen-varje-ar
Citera
2021-07-31, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Oja, covid-19 hade numera varit en av många återkommande influensor, som skulle ha återkommit varje år.

Se på bilden längre ned i länken jag postar, det ljusblåa är den förfärliga svininfluensan, som alla skulle vaccineras mot för några år sedan: https://thecollective.finance/2020/11/elon-musk-and-the-inaccuracy-of-pcr-tests-yes-the-cat-is-truly-out-of-the-bag/

Numera återkommer svininfluensan varje år som en mera ofarlig variant, hade man nu inte vaccinerat mot covid-19 hade den numera varit en av många någorlunda ofarliga influensor.

Jag börjar luta åt det. Två år brukar väl nåt sånt här räcka innan det klingar av.

Hade vi inte haft IVA hade väl dödligheten vart som spanska sjukan gissar jag och sen hade tegnell uppnått sin flockimmunitet.

Var enormt sur på FHM men har mailat dom och ”pudlat” för några månader sedan.
Sverige gjorde helt rätt.

Det var nog för frestande för medicinbolagen detta. Är ju tal om ”årliga boostershots” nu och jag gissar att ju dödligare covid är ju gladare blir dom…

En sak är väl om kineserna lagt in nån kicker i virussträngen för att göra den smittsammare eller mer svårutrotad men dom måste ju ha haft i beräkningarna att det skulle nå kina så ett par år räcker nog bra för dom också.

Notera även hur INGEN pratar om vem som släppte ut viruset längre…
Citera
2021-07-31, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344

Han glömde väl att vaccinerade sprider covid så om ett par månader är nog vaccinpass lika värdefullt som för ovaccinerade
Citera
2021-07-31, 11:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, men för jordklotet är det människan som är viruset. Du kan välja att eliminera en annan valfri art. En insekt, eller t.om bakterie. och jorden skulle börja dö. Eliminera människan, och jorden skulle blomstra. Ungefär så. Hur som, människan fyller ingen funktion för planetens välmående, tvärtom. Vi är parasit-viruset.

Men du menar förstås att vi är för många för att vissa av oss ska kunna fortsätta att leva som övergödda svin.

Nej det menar jag såklart inte, försök inte lägga ord i min mun.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmyghukareN
Varför inte ge Kineserna rejält betalt för gammal ost?

Smyger in några tusen delta smittade in i landet på olika ställen, samma som när dom spred ut smittan från Wuhan med flyg resenärer över hela världen.

Tro mig, delta smittar väldigt lätt, den gamla varianten var något svåröverförd.

Fick troligtvis själv delta varianten för någon vecka sedan, genom ett kort besök i en butik.
Partnern smittades direkt hemma, så lätt överfört som bara den.

Oj! Men ni överlevde snuvan? Är ni vaccinerade? Om svaret är ja på båda frågor, så måste det vara så att vaccinet fungerar. Om ni inte är vaccinerade ännu, så är ni antivaxxers, och har förmodligen dödat någons gammelmormor. Om ni inte hade munskydd förstås, men det är inte troligt, då ni ju även är egoister med foliehattar. Just! Icke att förglömma. Ni röster höger också. Nazister! Usch!
Citera
Medlem
Patenten på Corona test kom redan 2015. 😂😂😂🤣.
https://vm.tiktok.com/ZMdcaVCUT/
Senast redigerad av joohnn 2021-07-31 kl. 11:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in