2021-07-31, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Varför vill du ens titta på ett specifikt utvalt år eller flera decennier tillbaka? Räcker det inte med ett, två eller fem?

Sluta körsbärsplocka och acceptera verkligheten. Det hade jag gjort.
Då tar vi det igen:
Varför har du valt åren 2013-2020, och inte år 2012 som motbevisar din önskefantasi om ett digerdödsår 2020? För innan jag gav SCB siffror tyckte du man kunde gå sju år tillbaka i tiden, inte ett år vilket du i citatet ovan tyckte räckte en timme senare.

2012 0,96%
2015 0,92%
2020 0,94%

Även om vi bara tittar tillbaka till år 2015 så skulle alltså digerdöden år 2020 legat på 0,02% högre i dödlighet än normalhälsoåret 2015. Dödstalen fluktuerar, det är inte en bestämd siffra. Det finns inget anmärkningsvärt med år 2020 i en lång serie.
Citera
2021-07-31, 00:51
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Ja precis som det var ett svårt influensaår år 2020 med Covid-19. Stängde samhället ned år 2012, hade vi masker, lånade Reinfeldt 200 miljarder för att folk skulle sitta hemma istället för att jobba, tog toapappret slut eller brann julgranen upp?

Du inser inte ens själv väldigt otroligt självmål du gör genom att jämföra att folk inte var tillräckligt vaccinerade mot influensan år 2012 jämfört med att ingen alls i Sverige var vaccinerad mot Covid-19 år 2020 eftersom vaccinationer startade efter julen 2020, och då var år 2012 ändå mer dödligt än år 2020.

Och du som inte ens kan bestämma dig och ge besked om hur många som dog i Covid 2020 ?

Eller ens vilken regering vi hade vid makten 2020, ( Hint, det var inte Reinfeldt)

Nu anser jag att du helt enkelt inte är vaken nog att följa upp dina påståenden om döda i covid, eller du skiter i det, samt att du fipplar ihop åren med reinfeldt och Lövfen . Vad mer kan man vänta sig av dig ?
Citera
2021-07-31, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Jag har redan skrivit att överdödligheten för år 2020 ligger på 7000 individer. Nu är det svårt att komma ihåg om du var med i den diskussionen eller om du noterat det tidigare bakåt i tråden.

Jag hävdar alltså inte att det det totala antalet coviddöda är 16000, var mest nyfiken på vad för siffra vi kan komma överens om.
Du förstår inte skillnaden på antal och andel. Då blir det meningslöst. Man kan inte ha ett enda år som jämförelsetal. I så fall skulle år 2018 varit fruktansvärt då det dog fler individer än år 2019.

Folk dör. Det var inte 16.000 högskolestudenter 18-29 år som dog i Covid-19 utan patienter i livets slutskede, smällfeta, missbrukare, och allvarligt sjuka, och alla skulle avlidit av andra komplikationer, exempelvis säsongsinfluensa. Hur svårt kan det vara? Läs Socialstyrelsens rapporter om de döda i Covid-19. Du är noll intresserad av att ta in och analysera fakta ens på en rudimentär nivå.
Citera
2021-07-31, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Ser ingen varg i kikaren, då dödligheten för viruset ej gått upp.

Däremot så skriker de "vargen kommer" i media..... när det dör 0.5 människor om dan.

https://www.c19.se/ klicka bort allt utom döda dag i tabell............

sorry! jag var otydlig menade MSM
Citera
2021-07-31, 01:07
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Du förstår inte skillnaden på antal och andel. Då blir det meningslöst. Man kan inte ha ett enda år som jämförelsetal. I så fall skulle år 2018 varit fruktansvärt då det dog fler individer än år 2019.

Folk dör. Det var inte 16.000 högskolestudenter 18-29 år som dog i Covid-19 utan patienter i livets slutskede, smällfeta, missbrukare, och allvarligt sjuka, och alla skulle avlidit av andra komplikationer, exempelvis säsongsinfluensa. Hur svårt kan det vara? Läs Socialstyrelsens rapporter om de döda i Covid-19. Du är noll intresserad av att ta in och analysera fakta ens på en rudimentär nivå.

Kan du sluta svamla om tabellerna.

Jag frågar för tredje gången : Hur många dog i covid år 2020 ? Jag vill se det komma från din expertis eftersom du hävdar att man inte kan räkna si eller så.
Nå ?
Citera
2021-07-31, 01:13
Medlem
Citat:
Och du som inte ens kan bestämma dig och ge besked om hur många som dog i Covid 2020 ?

Eller ens vilken regering vi hade vid makten 2020, ( Hint, det var inte Reinfeldt)

Nu anser jag att du helt enkelt inte är vaken nog att följa upp dina påståenden om döda i covid, eller du skiter i det, samt att du fipplar ihop åren med reinfeldt och Lövfen . Vad mer kan man vänta sig av dig ?
Du beskrev år 2012, och då gjorde jag ett ironiskt svar på vilken kris vi (inte) hade år 2012. Ok, jag förstår att du inte uppfattade det. Ironi är ganska svårt.

Du förstår fortfarande inte vilket självmål du gjorde när du jämförde med att tillräckligt många inte var vaccinerad mot influensan år 2012 jämfört med år 2020 då ingen alls var vaccinerad mot Covid-19. Ändå var dödstalen för år 2020 högre år 2012.

Antalet döda med diagnosen Covid-19 finns här, igen:
Citat:
https://covidstatistik.se/
Citera
2021-07-31, 01:28
Medlem
Citat:
Kan du sluta svamla om tabellerna.

Jag frågar för tredje gången : Hur många dog i covid år 2020 ? Jag vill se det komma från din expertis eftersom du hävdar att man inte kan räkna si eller så.
Nå ?
Den statistiken finns här. Tramsig upprepning som du tror ska leda leda till ett “ojojoj så mååånga som dog.” Som om vi inte hört det 24 gånger om dagen senaste 18 månaderna.
https://covidstatistik.se/

Du kan läsa allting om vilka underliggande sjukdomar, riskfaktorer och åldersgrupper som hade diagnos Covid-19 vid dödstillfället här:
https://www.socialstyrelsen.se/coronavirus-covid-19/

Du tror alla skulle levt på som vanligt utan Covid-19 trots cancertumörer, hög ålder, missbruk, extrem fetma osv. Tyvärr men dödstalen och Socialstyrelsens uppgifter talar starkt emot det. 2020 sticker inte ut i en längre tidsserie över andel döda av befolkningen. Avlidna i ung ålder är så få att en större svår olycka skulle motsvara antalet.
Citera
2021-07-31, 01:52
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys

The next Covid variant could kill up to one in THREE people: SAGE warns doomsday scenario is 'realistic possibility' and UK's vaccine roll-out may even speed up mutant strain's emergence

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9844701/amp/SAGE-Covid-variant-kill-one-three-people.html?__twitter_impression=true
LMAO seriöst? SAGE asså

Haha, ja ta mig tusan där skruvade man upp volymen ordentligt
Inte fan är det vi "antivaxxers" som är problemet iallf den saken är klar.

Tänk att man skulle få läsa sånt här 2021:

Citat:
A doomsday new Covid variant that could kill up to one in three people is a 'realistic possibility', according to the Government's top scientists.

DOOMSDAY! Nu kommer alla dö! Vaccinera eder eller dö!

Herrejävla gud. Skiter i vilket helt ärligt. Jävla clownvärld
Citera
2021-07-31, 01:56
Medlem
Surtrutens avatar
[
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Kul med lite analys och jag menar det verkligen.

Det finns naturligtvis de som överdriver coronahotet och så finns även de som tycker att hoten är överdrivna, kanske för att de inte alls tror på corona eller för att de (medvetet) misstolkar.
Resultatet verkar då bli att många spelar ner problemen löjligt mycket och då blir det ofta helt ovetenskapligt.

Jag förstår om du och andra blir trött på att höra överdrifter, men jag tror det är fel medicin att bli osaklig.

Du skriver att
Eran totala oförmåga att se var kritiken riktas är förbluffande. Antingen gör ni det medvetet eller så är ni korkade. Jag antar en blandning.
Det finns ju ett tredje/fjärde alternativ också och det är att det som framförs är otydligt eller framförs på ett osmart sätt.

Tråden skulle absolut må bra av att bli lite mera saklig och diskuterande istället för att fyllas med märkliga hypoteser och påhopp.
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Ja, nu låter det lite annorlunda när det är motvind. Jag har inte sett att du kritiserar påhopp som ”antivaxx” eller andra vansinniga hypoteser från hysteriska pro-vaxxare. Jag kan ha fel, men har inte du också kallat andra för antivaxxare? Som man bäddar får man ligga.
Det enda jag kan säga är att jag tror du missuppfattade mitt budskap.
Citera
2021-07-31, 02:08
Medlem
Hexen666s avatar
Hörni, lita på vetenskapen! Lita på SAGE, lita på da government

Citat:
A doomsday new Covid variant that could kill up to one in three people is a 'realistic possibility', according to the Government's top scientists.

Government's top scientists hörni! Wow dom måste ha rätt!

Citat:
And a downside of Britain's hugely successful vaccine drive, it appears the country's greater levels of immunity could help speed up the process.

Scientists said Britain should bring in booster vaccine doses over the winter, minimise new variants coming from abroad and consider culling animals — including minks and even cats, which can harbour the virus — to prevent the mutant strain occurring.

Jag vet helt ärligt inte om det är satir eller inte

https://www.dailymail.co.uk/news/article-9844701/SAGE-Covid-variant-kill-one-three-people.html
Citera
2021-07-31, 02:09
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har du missat att Pfizers kontrakt inte medger att man pratar biverkningar.
Statsmedia får inte nämna biverkningar. Blir då skadeståndsskyldiga för utebliven försäljning worldwide....

Finns i tråden om kontrakten. Samt separata trådar om det......

Därav logiskt att de vaxats med Pfizergift.....
Märkligt att det är okej att prata på svt:s webbsidor men inte på svt:s text-tv-sidor då.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/73-barplockare-smittade-av-covid-19-i-alvsbyn

Det skrivs en hel del om biverkningar på svt.se
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=tablet-android-samsung-rev2&source=android-browser&q=biverkningar+pfizer+site%3Asvt.se

Märkligt att Läkemedelsverket ständigt redovisar biverkningar.
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner

Det du påstår om att man inte får prata om biverkningar med Pfizer BioNTechs vaccin verkar inte alls stämma.
Citera
2021-07-31, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det vore faktiskt positivt för jordklotet som sådant, vi är alldeles för många på jorden.

Ja, men för jordklotet är det människan som är viruset. Du kan välja att eliminera en annan valfri art. En insekt, eller t.om bakterie. och jorden skulle börja dö. Eliminera människan, och jorden skulle blomstra. Ungefär så. Hur som, människan fyller ingen funktion för planetens välmående, tvärtom. Vi är parasit-viruset.

Men du menar förstås att vi är för många för att vissa av oss ska kunna fortsätta att leva som övergödda svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in