Citat:
Ursprungligen postat av
lillen-68
Varför i hela fridens dar sa han inget vid signeringen av köpeavtalet?
Det röjdes då första gången med Esbjörns medgivande.
Varför ger han tillstånd att röja ännu mer och även deltar själv den 30/8?
Det röjdes då andra gången med Esbjörns medgivande.
Han var ju med själv såg han inte varken röjningen eller märkningen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Q6
Jag har fått uppfattningen att det inte röjdes vid signeringen utan att detta skedde först tio dagar senare.
EB blev inte förhörd efter polisanmälan angående röjningen av sly så Esbjörns svammel under sitt förhörd är inte bekräftat.
Esb var tydligen nöjd och belåten med det pengabelopp han fick för fastigheten.
Speciellt då det har glunkats tidigare i tråden om at pensionatstanten försökt köpa tidigare men till et betydligt lägre pris.
(då var det inte heller annons på hemnet för de som påpekar att man absoluuut inte ska försöka köpa något som inte finns på hemnet)
Antar det fick "röjas" för att ta sig genom grinden och in i huset. Inte röjning i ordets bemärkelse som skogsavverkning utan lite sly och ungbjörkar kanske.
Den andra röjningen tio dagar senare var ju heller inte någon skogsavverkning utan mera ta sig fram.
Det var då det användes motorsåg? och då som pensionatstanten insåg något var i görningen och då som JB och RO gruppen och alla satte igång och ddet gjordes en polisanmälan pga röjningen och helt utan Esbs medverkan till polisanmälan.
Sen förstår jag att med den påverkan och tjat typ: gubbe vad har du gjort och sålt till DEN DÄR?!?
Talkören bestod ju av pensionatstanten som ville ärva, såsom hon besvisligen gjort tidigare och det stått i tidningar om varit uppe på sjukhus och fått testamentsunderskrift.
Talkören var även JB som tycker rejält illa om KD. (pga uteslutning när han fälldes och satt inne)
En mängd folk som ville stoppa det hela.
Esb satt ganska chockad i sin ringhörna antar jag och då började han svamla om tända stearinljus mitt på dagen sommartid.