Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Okey jag köper dina argument. Och sällar mig till skaran som tycker att det är ett argument som skulle kunna peka på att han inte vill Esbjörn gott. Förövrigt är att vara med per telefon väldigt olämpligt med någon över 80- då de nästan alltid har lite hörselnedsättning och har svårt att höra ljud från olika källor.
Dock tycker jag det nästan skulle vara viktigare för honom att närvara om han hade egna motiv i den här affären. Genom att lämna Esbjörn själv vid en förhandling, även om han närvarar via telefon, hade ju lika gärna kunnat leda till att han skrev på köpebrevet.
Jag fattar dock inte riktigt när det här mötet var tänk att ske. Johann blev inblandad i denna affär efter det att Ebba lämnat in sin stämningsansökan till rätten. Skulle de ha ett möte om att Ebba skulle låta köper gå tillbaka efter det att hon stämt för bättre rätt?
Jag tänker att efter saken går till rätten, är det rimligt att invänta rättens gång och förhandlingar. Att springa och bestämma privata möten då är konstigt.
Om du tycker att du har dålig koll kan du titta på tidslinjen jag har gjort.
Binninges inblandning kom strax innan detr blev oficielt genom MPLs Facebook där ha sa att dom skulle fixa detta. det var den 29 sep. och henes inläg där han komenterade att Esb skulle skaffa sig ett riktigt ombud så ingen okunnig skulle kludda var
https://imgur.com/a/UYTDrCs
Har du läst inlagan där Binninige stänger dörren? den 6e november aktbilaga 79. första stycket.
Detta var innan nyår den 6e noveber.
Det gjordes emellertid ett försök till den 23 November då Esb vände i dörren
Det var då det blev omöjligt att nå en förlikning och anmälan till tinget blev inlämnad (ankom den 25/11 ) detta var 5 månader efter första kontakten och mer än 2 månader efter tillträdet.
Dialog mellan parterna skulle som du skriver mycket riktigt kunna pågå fortfarande.
Men jag tror att att det är svårt då ena parten inte vill bryta avtalet utan få det hävt med anledning av det framkomna som har varit agendan sen början den 28 september på Facebook.
Här är en del av deras kommentarer med tider:
https://imgur.com/a/ivEbhkP