Citat:
Ursprungligen postat av
Mali09
Att OW haft ett flertal desperata teorier är ju en sak men att du har det är ju en helt annan femma. Hur kommer det sig att du är den enda som envist hävdar OW:s oskuld gång på gång? Inte en enda gång har du visat någon som helst medlidande för brottsoffret. Saknar du helt empati?
Du försöker alltså få oss att tro på en helt befängd idé att hon och OW har åkt bil med någon/ några främmande utländska människor efter att de båda blivit sedda på vägen, för en avstickare till Idbyn för att sen åka tillbaka till platsen där hon blir dräpt? Underskattar du verkligen folks intellekt så mycket?
Känns som att du och OW har mycket gemensamt, så det ska bli intressant att följa den evt kommande rättegången och se om dina teorier presenteras där. Kan tänka mig att åklagaren också kommer att följa denna tråd.
Exakt hur det har gått till kan inte jag säga, för det vet jag inte. Men som jag skrev tidigare så ansåg hovrätten 1998 att det inte finns något i utredningen som utesluter att flera personer är inblandade på något sätt i Malins försvinnande och död, och det förändras troligen inte av att OW:s sperma har hittats på Malins byxor:
(FB) Mordet på Malin Lindström i Örnsköldsvik 1996-11-23
Nej, jag saknar inte empati. Och i normala fall om en död 16-årig flickas familj och vänner talar om henne som en helt felfri person, då hade jag inte kännt något behov av att påtala det uppenbara, att hon kan ha gjort många fel i sitt liv, tex gått in i en främmande killes bil för att hon tyckte han var så snygg, och sen följt med honom hem och haft sex med honom.
Men i det här fallet så används Malins påstådda felfrihet och ovilja att gå in i främmande killars bilar, som argument för att OW måste ha överfallit henne ensam och dödat henne ensam, och att bara han därför ska fällas för mord. Och därför uppstår hos mig ett behov av att påtala att pga vad man vet om hur 16-åriga tjejer fungerar (tex hur oförutsägbara de kan vara), så är det ganska stor sannolikhet att Malin blev charmad av någon snygg kille med bil, kanske en bil som OW redan satt i, och att hon följde med i den bilen.
Och sen kan man tänka sig flera olika sannolika händelseförlopp, som resulterar i att Malin hamnar tejpad och död i skogen.
Och jag vill att det ska bli rätt i det här fallet, oavsett om det är OW eller någon eller några andra som har dödat Malin.