Citat:
@Eoku
Din förklaring av ett mycket specifikt händelseförlopp lämnar mycket övrigt att önska. Tex vilka dessa tre män skulle vara, då OW uppenbarligen inte var så social, pratade mest om sin dator med jämnåriga...som uppfattade honom som omogen och udda, socialt inadept.
Menar du på allvar att OW skulle åka omkring med tre andra i avsikt att gangbanga brudar i jävla Husum, världens avkrok nummer ett.
Menar du dessutom att en blyg och mobbad vårdelev som skulle till en vän på eftermiddagen,-då skulle hoppa in i bilen med fyra okända karlar för att knulla runt lite? För att sen utan den ene av männens (den udda aspergoide gossen) vetskap, bli mördad av övriga??
Du presenterar teorier som är ungefär lika sannolika som OWs jävla hittepå om att han blivit pistolrånad och hur han köpt sex av flickan. Totalt osannolika och osammanhängande historier utan minsta koppling till en beviskedja.
Din förklaring av ett mycket specifikt händelseförlopp lämnar mycket övrigt att önska. Tex vilka dessa tre män skulle vara, då OW uppenbarligen inte var så social, pratade mest om sin dator med jämnåriga...som uppfattade honom som omogen och udda, socialt inadept.
Menar du på allvar att OW skulle åka omkring med tre andra i avsikt att gangbanga brudar i jävla Husum, världens avkrok nummer ett.
Menar du dessutom att en blyg och mobbad vårdelev som skulle till en vän på eftermiddagen,-då skulle hoppa in i bilen med fyra okända karlar för att knulla runt lite? För att sen utan den ene av männens (den udda aspergoide gossen) vetskap, bli mördad av övriga??
Du presenterar teorier som är ungefär lika sannolika som OWs jävla hittepå om att han blivit pistolrånad och hur han köpt sex av flickan. Totalt osannolika och osammanhängande historier utan minsta koppling till en beviskedja.
Jag tycker inte att min teori var särskilt specifik, och det var inte heller tanken, för det ska givetvis gå att justera händelseförloppet.
Och det du nämner är inga hinder alls för min teori.
En udda 18-årig motorintresserad kille kan på många olika sätt hamna i samma bil som tre andra killar.
Och en blyg 16-årig tjej som har gått vilse kan på många olika sätt hamna i samma bil som fyra främmande killar.
Och fyra killar i en bil med en 16-årig tjej, det kan sluta med att någon eller några av killarna har sex med tjejen, och att hon senare dör, tex genom att hon blir mördad av någon eller några av killarna.
Det där är detaljer som man inte behöver tänka så mycket på. För det räcker att det inte finns alltför stora hinder för ett sådant händelseförlopp, för att det ska väcka rimligt tvivel hos en domstol.
Och det är inte så mycket större hinder för min teori än för polisens och åklagarens teori.
Ett stort hinder är vittnen. Men ett sådant händelseförlopp som i min teori, det är lätt att missa för vittnen. Och det finns ju dessutom ett vittne som säger att hon har sett bilen med fyra män och en kvinna i, alltså vittnet MP. Och sen när de väl har kommit fram till Fårön, då fanns där kanske inte så många människor vid den tiden.
OW:s "teori" om pistolrån, den har stora hinder. Och det största hindret är att sannolikheten är låg att något sådant händer, speciellt i Husum. Men om man säger att sannolikheten är låg att det sker en gruppvåldtäkt som slutar i mord i Husum, då måste man nog också säga att sannolikheten är låg att det sker ett sadistiskt sexualmord begånget av ensam gärningsman i Husum. Och frågan är om det inte är lägre sannolikhet för det sistnämnda.
Och att brottslingar skyddar sina medbrottslingar är inte osannolikt alls.
Citat:
Hur som har han ju då varit delaktig i brottet och lika skyldig som de andra! Hans DNA matchning talar för sig själv. Många teorier men ändå så har du fortsatt just på denna med bil och flera personer. Är nog även stor skillnad på hur en trasa är sammansatt och en tröja. Osannolikt teori enligt mig. Har du bra koll på husum och vilka han umgicks med, brottsplats, vägar osv där så du skapat dig en bild av allt som kan ha skett för det kan man nog inte alltid läsa sig till.
Om det var någon annan än OW som dödade Malin, då ska OW förstås inte fällas för mord bara för att han på något sätt var inblandad i Malins död. Han har då skyddat de andra, men straffet för det är mycket lägre än straffet för mord.
Det var tygfibrer, inga tygbitar, som de hittade på bla OW:s sax. Och det var inte tillräckligt många fibrer för att räknas som bevis enligt hovrätten och experterna.
Och de undersökte bla trasor och andra tygstycken som fanns hos OW, som du kan se på sida 73-74 i fup avsnitt 4. Och kanske har det tyg som klipptes slängts, om det tex användes som trasa, husrannsakan skedde ju flera månader efter att Malin försvann.
Jag har inte bra koll på Husum och vilka OW umgicks med. Men det är åklagarens uppgift att bevisa att det inte (rimligen) kan vara någon annan än OW som har dödat Malin. Jag vill visa att det finns teorier som är svåra att motbevisa och som innebär att OW inte har dödat Malin, och när sådana teorier finns, då ska domstolen inte fälla OW för mord.
Ett sätt att motbevisa en teori är genom att förklara varför den är osannolik. Men min teori om att Malin dödades av personerna i bilen som vittnet MP såg, den är svår att förklara varför den är osannolik, som jag skrev innan i inlägget till IdiAminsKusin.
Senast redigerad av eoku 2021-07-30 kl. 03:50.
Senast redigerad av eoku 2021-07-30 kl. 03:50.

Att ni bara orkar med denna individ men jag hjälper er på traven!