Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Hemlighöll Ebba det för Esbjörn som var där? Hemlighöll Ebba det för Esbjörns ombud? Eller hemlighöll Ebba det för oss vanliga dödliga? Stor skillnad på hemlighetsmakeri.
I nuläget finns inga bevis för att Ebba har begått något åldringsbrott och i just den här rättegången kommer hon iallafall inte hamna vid de anklagades bänk. Rollerna är ombytta här och Esbjörn är den som ska försvara sig och sitt handlande. Men om den dagen kommer och Ebba blir åtalad för åldringsbrott, så kommer nog RO och Binninge vara sistahandsvalet bland ombud.
Jag förstår inte vad du menar. Självklart var inte vem vänninan var hemligt för Esbjörn, hon var ju med där i köket.
Men hemlighöll Ebba vem väninnan var så länge som möjligt för alla, svar Ja.
På vilket sätt har Esbjörn hemlighållit detta? Han har aldrig talat om det. Jag hade för mig att det var Ulf som körde honom.
Jag tror inte anmälan om åldringsbrott kommer för än denna tvist är över. Esbjörn är äldre äldre, han orkar nog inte med två rättsprocesser.
I den här rättegången finns det ingen anklagad. Det är en tvist, inte ett brottsmål. Det sägs här att det i tvister är upp till den som inte anmält att bevisa att den har rätt. Låter konstigt, men jag säger inte att det inte är så.
Men när hon blir åtalad för åldringsbrott behöver hon inget bevisa. Det ligger nämligen inte på den åtalade att bevisa sin oskuld. Det ligger på åklagaren att bevisa Ebbas skuld. Det har ju en åklagare redan gjort i denna härva. Nämligen bevisat att Ebba Busch har förtalat.
Jag tror att en åklagare inte kommer att ha några problem att bevisa skuld i frågan om åldringsbrott.