Citat:
Ursprungligen postat av
fnirp
Eftersom varken kubun eller media har berättat vem det var som förvägrade ledsagaren att komma in, är det för mig en nyhet som kommer här och nu, från din mun. Jag har inte synska egenskaper, så det är ganska fult att påstå jag har glömt/utelämnat det. Du kan argumentera bättre än så.
Men om det är så att Ebba och hennes ombud nekade ledsagaren att komma in på mötet, är det fortfarande intressant att veta varför. Det måste finnas en anledning.
I media framgick det inte speciellt tydligt om ledsagaren ens var där, eller om Esbjörn visste om att han skulle ha ledsagare. Det var något om att man inte visste vem ledsagaren var, om jag minns rätt.
Det var Ebbas advokat som inte ville att Esbjörns ledsagare skulle få vara med eftersom hon befarade att ledsagarinnan då skulle kunna bli ett vittne till vad som utspelade sig vid mötet!!!
De krävde heller inte att "journalisten"

skulle legitimera sig vilket hon naturligtvis kunde ha gjort utan hon fick helt enkelt inte vara med vem hon än hade varit och det var såklart Ebba med advokat som intog den hållningen....men det kunde ju du utan å göra en apstor grej av det räkna ut på egen hand - du din
sanningssökare.
Ebba var fullbokad alla andra dagar och insisterade på att mötet skulle hållas just då och med svävande förklaringar till varför mötet var så nödvändigt. Hon förklarade det med: "För att få ordna upp och reda ut saker o ting". JB gick med på att ställa upp digitalt och var med på Teams i ca en timme.
PS ska nu ut ett tag så inte förrän tidigast på sen eftermiddag är jag tillbaka å kan svara på mer