2021-07-30, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag ser inte att mitt argument om mötet har fallit det minsta. Om man ska tro kubun, så bokade Binninge in ett annat möte på annan ort, som han ansåg var viktigare att närvara på, än det med Esbjörn.

Det förändrar inte faktum. Stackars ensamma sårbara Esbjörn fick inte stöd på plats av sitt ombud. Telefonkontakt är långt ifrån optimalt och med Esbjörn som dessutom hör dåligt, är det väl ett riktigt dåligt alternativ?

Varför bokade Binninge inte in ett möte på en tidpunkt han kunde närvara? Eller avbokade den personen? Att prioritera någon annan, är inte i Esbjörns intresse.
Enligt samma vittne krävde Ebba att mötet skulle hållas, trots att Binninge inte kunde närvara fysiskt och att det ordnandes med att en annan person som skulle närvara fysiskt för att stödja Esbjörn. Detta förvägrades han dock - av Ebba och hennes advokat.

Men allt det där glömde du, i din jakt på sanningen...
2021-07-30, 10:49
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja postcovid är en erkänd diagnos numera så det är väl inte helt otänkbart att även han fick en släng av det - ganska vanligt med den slags efter att man varit coronasjuk. Dock skall jag inte säga att så varit fallet för JB för jag vet inte det, men jag kan nu berätta för er varför JB inte var med annat än digitalt på det här så mångomskrivna "mötet" med Ebba m. advokat.

Johann Binninge hade förhandling (på annan ort?) då den dagen då mötet efter mycket tjafs skulle komma till stånd. Alla parter gick med på att JB kunde deltaga digitalt, ja även Esbjörn gjorde det. Dock ville Esbjörn ha med sig en ledsagare och denna kvinna som följde med var en ung kvinna i 20-års åldern som när Esbjörn och hon kom till mötet med Ebba och hennes advokat förvägrades tillträde till rummet vilket då fick till följd att även Esbjörn lämnade rummet tillsammans med följeslagaren.

Esbjörn vis av skadorna Ebba redan tillfogat honom handlade efter mitt förmenande på ett helt förståeligt sätt när han vettskrämd inte ville riskera få mer av den varan. Så se här nu vem det var som sabbade det mötet bara för att Ebba än en gång skulle ha bästa möjliga förhandlingsposition med en demenssjuk åldring som därför inte fick ha med sig sin ledsagarinna - en ung tjej som Ebba tydligen blev livrädd för....man kan verkligen undra - vad då för?

Varför förvägrades ledsagaren tillträde? För att hon inte ville berätta vem hon var? Vem förvägrade henne tillträde? Ebba? Karin? Binninge?
2021-07-30, 10:50
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Jag ser inte att mitt argument om mötet har fallit det minsta. Om man ska tro kubun, så bokade Binninge in ett annat möte på annan ort, som han ansåg var viktigare att närvara på, än det med Esbjörn.

Det förändrar inte faktum. Stackars ensamma sårbara Esbjörn fick inte stöd på plats av sitt ombud. Telefonkontakt är långt ifrån optimalt och med Esbjörn som dessutom hör dåligt, är det väl ett riktigt dåligt alternativ?

Varför bokade Binninge inte in ett möte på en tidpunkt han kunde närvara? Eller avbokade den personen? Att prioritera någon annan, är inte i Esbjörns bästa intresse.
Jaha så du tror att JB skulle ha kunnat skjuta upp ett ting för att han skulle träffa Ebba som verkligen var på om detta möte och ja varför kunde inte hon välja en tid som skulle ha passat för Binninge att närvara? Det är den frågan du ska ställa!!! Ja för som du säger en digital JB var inte optimalt...men det visste ju också såklart Ebba om ja tvi vale för hennes beteende.
2021-07-30, 10:56
Bannlyst
Citat:
Det är väl självklart att alla som är med på ett dylikt förhandlingsmöte, ska veta vilka som är där och i vilken roll? Inte mycket till konspiration faktiskt.

Med tanke på hur fort saker nådde pressen från Binninges mun, så är det väl inte osannolikt att de vill ha koll på en ledsagare de inte känner sedan tidigare?

Det är skönt att du kör med härskartekniker som vanligt. Din sanning är den enda rätta.
Q6 antydde helt utan grund, att ledsagaren var reporter på Expressen. Om inte det är att plantera misstankar och konspirationer, är du för biased i den här historien för att förstå det. Fast det visste jag ju redan.

Härskartekniker? Om du tycker att syna overifierade påståenden, avslöja lögner och konspirationer är härskartekniker, förstår du inte innebörden av ordet.
2021-07-30, 10:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Enligt samma vittne krävde Ebba att mötet skulle hållas, trots att Binninge inte kunde närvara fysiskt och att det ordnandes med att en annan person som skulle närvara fysiskt för att stödja Esbjörn. Detta förvägrades han dock - av Ebba och hennes advokat.

Men allt det där glömde du, i din jakt på sanningen...

Eftersom varken kubun eller media har berättat vem det var som förvägrade ledsagaren att komma in, är det för mig en nyhet som kommer här och nu, från din mun. Jag har inte synska egenskaper, så det är ganska fult att påstå jag har glömt/utelämnat det. Du kan argumentera bättre än så.

Men om det är så att Ebba och hennes ombud nekade ledsagaren att komma in på mötet, är det fortfarande intressant att veta varför. Det måste finnas en anledning.

I media framgick det inte speciellt tydligt om ledsagaren ens var där, eller om Esbjörn visste om att han skulle ha ledsagare. Det var något om att man inte visste vem ledsagaren var, om jag minns rätt.
2021-07-30, 11:00
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Varför förvägrades ledsagaren tillträde? För att hon inte ville berätta vem hon var? Vem förvägrade henne tillträde? Ebba? Karin? Binninge?
Knappast Binninge i vart fall eftersom denna ledsagarinna ju var ett utmärkt redskap till det digitala arrangemanget som såklart behövdes då Esbjörn nog kan tänkas inte är speciellt hemma i de regionerna.
2021-07-30, 11:02
Bannlyst
Citat:
Eftersom varken kubun eller media har berättat vem det var som förvägrade ledsagaren att komma in, är det för mig en nyhet som kommer här och nu, från din mun. Jag har inte synska egenskaper, så det är ganska fult att påstå jag har glömt/utelämnat det. Du kan argumentera bättre än så.

Men om det är så att Ebba och hennes ombud nekade ledsagaren att komma in på mötet, är det fortfarande intressant att veta varför. Det måste finnas en anledning.

I media framgick det inte speciellt tydligt om ledsagaren ens var där, eller om Esbjörn visste om att han skulle ha ledsagare. Det var något om att man inte visste vem ledsagaren var, om jag minns rätt.
Jag syftade på att du endast anförde en del av det kubun berättade och drog långtgående slutsatser av detta fragment och påpassligt utelämnade de andra faktorerna. Det är mycket riktigt lite fult.
2021-07-30, 11:08
Medlem
Citat:
Jaha så du tror att JB skulle ha kunnat skjuta upp ett ting för att han skulle träffa Ebba som verkligen var på om detta möte och ja varför kunde inte hon välja en tid som skulle ha passat för Binninge att närvara? Det är den frågan du ska ställa!!! Ja för som du säger en digital JB var inte optimalt...men det visste ju också såklart Ebba om ja tvi vale för hennes beteende.

Så du menar alltså att Ebba medvetet valde en tidpunkt för mötet som den strängt upptagne Binninge inte kunde närvara på, allt för att kunna blåsa den äldre dementa mannen på sin älskade släktgård, fan va listigt av Ebba!! tydligen har hon lyckats med detta flera ggr också, då dom tydligen försökt få till ett möte vid flera tillfällen. Inte lätt att få tiden att räcka till när man är en så råhet skjutjärnsjurist som Binninge, eller kan det va så att han hellre sitter och ljuger ihop rubriker med sin polare på Expressen istl för att hjälpa sin klient......
2021-07-30, 11:17
Medlem
Citat:
Jaha så historien med och om Esbjörns ledsagarinna är redan känd för er Ebbaianer men är någonting som systematiskt utelämnats när ni så i högan sky beskyllt Esbjörn vara skyldig till att mötet inte blev av - ja precis som vanligt alltså Sån tur nu då att det numera, via min fina direktkontakt med JB, sipprar fram alltmer intressanta detaljer till tråden om hur denna avskyvärda åldringsscam gått till.

Så Ebba var rädd för att ledsagarinnan var en journalist! Varför det - hon hade väl rent mjöl i påsen....eller? Mötet spelades ju ändå in eller hur? Nej, denna historia blir allt mer makaber och remarkabel. Ja huvudförhandlingarna kommer verkligen att bli intressanta - att hon (Ebba) fortsatt insisterar o framhärdar i att fortsätta detta är sannerligen helt outgrundligt.

Varför ville inte personen identifiera sig?
Varför anmälde man inte Busch för åldringsbrott om nu ombudet ansåg det?
Varför har man inte anmält mäklaren till FMI om man anser hen har gjort fel?
Varför ska man blint tro på att du har kontakt med ombudet?
2021-07-30, 11:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Så du påstår att Ebba bestämde bara en enda tid och att Binninge/Esbjörn bara hade valet att acceptera eller avslå den tiden?

Jag finner det osannolikt. Båda parter borde ha ett intresse att lösa situationen och då borde de ha möjlighet att hitta en tid som passar båda. Men det är klart, om ena parten är besvärlig, funkar det inte att ens hitta en mötestid. Att sitta i tinget gör inte Binninge 24/7 och Ebba är inte mer upptagen än att hon kan skapa ett hål för det här i sitt späckade schema.

Men en del i den här problematiken är att Esbjörns ombud bor och verkar två timmar bort. Det skapar overheadtid vid möten och liknande. Att Esbjörn, Ebba och Karin skulle behöva resa till Örebro för att få till möten, är ännu värre.
2021-07-30, 11:21
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Q6 antydde helt utan grund, att ledsagaren var reporter på Expressen. Om inte det är att plantera misstankar och konspirationer, är du för biased i den här historien för att förstå det. Fast det visste jag ju redan.

Härskartekniker? Om du tycker att syna overifierade påståenden, avslöja lögner och konspirationer är härskartekniker, förstår du inte innebörden av ordet.

Att avsluta inläggen med meningar i stil med "Men allt det där glömde du, i din jakt på sanningen..." är och förbli härskarteknik. Men jag klarar av att ta det, så ingen fara. Tycker bara att du sänker dig själv när du beter dig så. Helt onödigt.
2021-07-30, 11:22
Medlem
kubuns avatar
Citat:

Det var Ebbas advokat som inte ville att Esbjörns ledsagare skulle få vara med eftersom hon befarade att ledsagarinnan då skulle kunna bli ett vittne till vad som utspelade sig vid mötet!!!

De krävde heller inte att "journalisten" skulle legitimera sig vilket hon naturligtvis kunde ha gjort utan hon fick helt enkelt inte vara med vem hon än hade varit och det var såklart Ebba med advokat som intog den hållningen....men det kunde ju du utan å göra en apstor grej av det räkna ut på egen hand - du din sanningssökare.

Ebba var fullbokad alla andra dagar och insisterade på att mötet skulle hållas just då och med svävande förklaringar till varför mötet var så nödvändigt. Hon förklarade det med: "För att få ordna upp och reda ut saker o ting". JB gick med på att ställa upp digitalt och var med på Teams i ca en timme.

PS ska nu ut ett tag så inte förrän tidigast på sen eftermiddag är jag tillbaka å kan svara på mer
Senast redigerad av kubun 2021-07-30 kl. 11:28.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in