2021-07-29, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Finns väl många andra jobb än bakom kassan på Ica? Finns tex. en professor i matematik som har långt hår och svartmålade naglar. Verkar ara ok för hans arbetsgivare att han ser ut så. Så det borde väl du också kunna göra? Eller använda smink om du så vill?
Hur var det nu, hade män lika mycket restriktioner som kvinnor? Lol, professor?! Det är alltså ditg bevis?! Ja, för var och varannan kvinnor är ju professor

Citat:
Nej, jag skrev inte att jag har någon utstickande klädsel. Du skrev däremot att jag är klädd i pösiga trista kläder, helt utan att känna mig. Och då skrev jag hur jag faktiskt klär mig. Det är varken utstickande eller tråkigt. Utan snarare propert och ledigt och väldigt mycket "jag", eftersom jag klätt mig så sedan tidiga tonår.
Du har ju skittrist klädstil, fegt svart, typisk utdaterad poetstil som till och med de kvinnliga feministerna är fett trött på
Du är en vandrande klyscha med din stil

Citat:
Finns många modemedvetna män som väljer snygga bågar till sina glasögon, bågar som framhäver snygga drag/deras ögon. Du verkar inte kunna se att många män anstränger sig för att se så bra ut som möjligt. Jag ser det.
Och eftersom glasögon kom till från första början på grund av synfel och inte av estetiska skäl så blir det ju jävligt löjligt när det skall bäras istället för att t ex sminka ögonen, det utstrålar snarare handikap än stil, som att bära bandage för det ska vara coolt, men det är väl nästa steg för hip hopparna antar jag
Jag ser hur de försöker, ja, men deras feghet och hur de samtidigt anser att de klär sig mer fulländat än andra gör bara att de ger ett desperat intryck
Så jävla töntigt när stela kostymnissar hävdar att man skall följa modet för man är "manlig" samtidigt skall leka HBTQ och Pride förespråkare, de ser alltså ned på män som inte bär deras fua ksotymer samtidigt som de förespråkar Pride?!
Citera
2021-07-29, 06:25
Medlem
Citat:
Får du inte klä dig som du vill? Har du ens provat?
Ja, samma sura sossekärringar som forespråkar Pride och feminism är samma sura sossekärringar som sa till mig att klä mig normalt och propert

Citat:
I övrigt är Cissi journalist. Och känd. Precis som sångaren i Måneskin är känd.
Du får nog mer se till okända kvinnor. Får de klä sig och sminka sig precis hur de vill på sina arbetsplatser? Nej, det får de inte. Det finns klädkoder på de allra flesta ställen.
Visa mig en känd manlig journalist som sminkar sig och/eller klär sig utstickande? Bögar eller bin räknas inte. Tack.
Dessutom, om så nu är fallet, är inte det då ett hån motb arbetarklassen och att man inte kan vara vänster och samtdigt tillhöra den lekarklassen Cissi då tillhör, eller skall livskvalitet enbart mätas i pengar?
Och än en gång, jag använder inte dina dubbla måttstockar, med kvinnliga mått så är Måneskin tam och tråkig, kajal och... vad mer? Hans stil är jättenkel för en kvinna att bära på alla platser
Sedan så har han ju den där typiska frisyren man får som man om man ber om "långt" hos frisören, den där kvasi.hockeyfrillan som utgår efter utväxten och klipper som en sorts hjälm
Ni kulturvänstermän ser inte skillnad på det här:
https://images.cinemaexpress.com/uploads/user/imagelibrary/2020/6/19/original/Edgar.jpg
Och det här:
https://64.media.tumblr.com/222974b225cc8afbbde017eb212d5fae/d1981a5c9c6cefe9-7d/s540x810/80cc2d5186be7abf7489f7950530d346fd213bd5.jpg
Det första exemplet är vildvuxet hedenhös och vad ni kulturmän menar skulle vara "långt" och estetiskt snyggt
Nu gillar jag Edgar Wright som filmskapare, men hans frisyr är skitful
Senast redigerad av baraporr 2021-07-29 kl. 06:41.
Citera
2021-07-29, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nej jag tycker inte att kvinnor är bättre på att ta hand om barn, men kvinnor gör det i betydligt högre utsträckning så det är svårt att veta hur män skulle stå sig gällande uppgiften. Jag minns inte vad mer du skrev om kvinnor, jag reagerade mest på det här med logik som kommer upp i vart och vartannat inlägg på Flashback.
Jag tänker att mäns argument också ofta utgår från känslor, dock annorlunda känslor än kvinnors. Utgår inte i princip allting vi gör i grund och botten från våra känslor? Om du tänker efter.
Våra värderingar och åsikter utgår i grunden från vilka känslor vi känner inför dem.
Vi får stanna här. Jag kan inte bevisa över internet att kvinnor är bättre på att ta hand om barn än män, och att män är bättre på att tänka logiskt. Faktum är att det är väldigt svårt att bevisa generella sanningar över lag. De kan endast bevisas om väldigt många människor är villiga att vara ärliga. Om du verkligen tycker att det inte finns någon skillnad mellan män och kvinnor inom dessa områden, finns det inte mycket mer för mig att tillägga.

Men tack för debatten. Även om jag inte håller med om dina åsikter tycker jag ändå att du debatterar bra. Lungt och sakligt. Det är inte ofta jag har det nöjet med feminister.
Citera
2021-07-29, 09:06
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Vi får stanna här. Jag kan inte bevisa över internet att kvinnor är bättre på att ta hand om barn än män, och att män är bättre på att tänka logiskt. Faktum är att det är väldigt svårt att bevisa generella sanningar över lag. De kan endast bevisas om väldigt många människor är villiga att vara ärliga. Om du verkligen tycker att det inte finns någon skillnad mellan män och kvinnor inom dessa områden, finns det inte mycket mer för mig att tillägga.

Men tack för debatten. Även om jag inte håller med om dina åsikter tycker jag ändå att du debatterar bra. Lungt och sakligt. Det är inte ofta jag har det nöjet med feminister.
Det kallas evolutionsbiologi.
Kvinnorna hade ansvaret nära hemmet och i det, medan männen bevakade de yttre territorierna mot hot.
Och ansvarade för att dra hem maten genom jakt och fiske.
När man blev mer bofasta kunde ibland kvinnorna hjälpa till med lättare sysslor och när man började med djurhållning fick de börja mata och mjölka.

Så, "det är sen gammalt" passar riktigt bra här.
Att kvinnor idag slår sig för bröstet och säger att de kan lika bra är därför ren historisk okunskap.
Det är bara de senaste 5 decennierna de haft en chans att konkurrera, men knappast på alla områden.
Fysiken är nämligen inte ändrad sen urminnes tider.

Behövs det fysik, är män bättre lämpade generellt.
Det finns andra parametrar, bland annat de du nämner, men också att kvinnor tenderar känna mer, medan män hellre går på fakta och beprövad empiri.

Eller så uppfinner de lösningar på nya problem.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-07-29 kl. 09:10.
Citera
2021-07-29, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Kvinnorna hade ansvaret nära hemmet och i det, medan männen bevakade de yttre territorierna mot hot.
När man blev mer bofasta kunde ibland kvinnorna hjälpa till med lättare sysslor och när man började med djurhållning fick de börja mata och mjölka.

Att kvinnor idag slår sig för bröstet och säger att de kan lika bra är därför ren historisk okunskap.
Det är bara de senaste 5 decennierna de haft en chans att konkurrera, men knappast på alla områden.

Det finns andra parametrar, bland annat de du nämner, men också att kvinnor tenderar känna mer, medan män hellre går på fakta och beprövad empiri.

Agree
Citera
2021-07-29, 13:08
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Alla feminister?
Låt mig ge dig ett "alla feminister":
Alla feminister vill ensidigt gynna kvinnor på bekostnad av männen".

Jag tycker det är ganska radikalt. Lite som att vara jude i trettiotalets Tyskland-radikalt faktiskt.

Det kanske du inte tycker, fröken SS?
Men du kommer ju bara med skitsnack och fördomar.
Förstår du verkligen inte det?
Citera
2021-07-29, 17:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji

Jag är inte en feminist, kan bero på det. Jag är absolut för lika inför lagen, men inte att kvinnor ska ha en massa fördelar och särbehandling.

Nej det här med logiskt tänkande anser jag att man är ute på djupt vatten när man generaliserar kring, då det är ett helt för brett begrepp. Som jag sa, visuell spatial förmåga har män bevisat en fördel gällande, men logiskt tänkande är ett stort område och det finns inga belägg för att män skulle vara bättre på det när det handlar om vardagligt logiskt tänkande, alltså förmåga att se händelseförlopp, orsak, handling, konsekvenser, att kunna dra rimliga slutsatser m.m.
Ej heller är det något jag tycker mig sett i verkligheten.
Citera
2021-07-29, 17:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf

Detta säger ingenting om att män är bättre på vardagligt logiskt tänkande. Inlägget är felplacerat.

Enda anledningen till att kvinnor inte konkurrerat genom historien är för att män har haft det fysiska övertaget. Om kvinnor och män varit lika starka hade saker och ting förmodligen sett annorlunda ut.

Sen "konkurrera" är fel ordval. Du anser nämligen per automatik här att männen varit bättre (inget nytt under solen). Det anser däremot inte jag, inte överhuvudtaget. Man gjorde däremot olika saker.
Citera
2021-07-29, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Hur var det nu, hade män lika mycket restriktioner som kvinnor? Lol, professor?! Det är alltså ditg bevis?! Ja, för var och varannan kvinnor är ju professor

Du har ju skittrist klädstil, fegt svart, typisk utdaterad poetstil som till och med de kvinnliga feministerna är fett trött på
Du är en vandrande klyscha med din stil

Och eftersom glasögon kom till från första början på grund av synfel och inte av estetiska skäl så blir det ju jävligt löjligt när det skall bäras istället för att t ex sminka ögonen, det utstrålar snarare handikap än stil, som att bära bandage för det ska vara coolt, men det är väl nästa steg för hip hopparna antar jag
Jag ser hur de försöker, ja, men deras feghet och hur de samtidigt anser att de klär sig mer fulländat än andra gör bara att de ger ett desperat intryck
Så jävla töntigt när stela kostymnissar hävdar att man skall följa modet för man är "manlig" samtidigt skall leka HBTQ och Pride förespråkare, de ser alltså ned på män som inte bär deras fua ksotymer samtidigt som de förespråkar Pride?!

Jag anser att alla får klä sig hur de vill och känner sig bekväma med och sminka sig om de vill. Så ser det ut bland de allra flesta jag känner också, de anser också detta. Även feminister jag känner.
Citera
2021-07-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baraporr
Ja, samma sura sossekärringar som forespråkar Pride och feminism är samma sura sossekärringar som sa till mig att klä mig normalt och propert

Visa mig en känd manlig journalist som sminkar sig och/eller klär sig utstickande? Bögar eller bin räknas inte. Tack.
Dessutom, om så nu är fallet, är inte det då ett hån motb arbetarklassen och att man inte kan vara vänster och samtdigt tillhöra den lekarklassen Cissi då tillhör, eller skall livskvalitet enbart mätas i pengar?
Och än en gång, jag använder inte dina dubbla måttstockar, med kvinnliga mått så är Måneskin tam och tråkig, kajal och... vad mer? Hans stil är jättenkel för en kvinna att bära på alla platser
Sedan så har han ju den där typiska frisyren man får som man om man ber om "långt" hos frisören, den där kvasi.hockeyfrillan som utgår efter utväxten och klipper som en sorts hjälm
Ni kulturvänstermän ser inte skillnad på det här:
https://images.cinemaexpress.com/uploads/user/imagelibrary/2020/6/19/original/Edgar.jpg
Och det här:
https://64.media.tumblr.com/222974b225cc8afbbde017eb212d5fae/d1981a5c9c6cefe9-7d/s540x810/80cc2d5186be7abf7489f7950530d346fd213bd5.jpg
Det första exemplet är vildvuxet hedenhös och vad ni kulturmän menar skulle vara "långt" och estetiskt snyggt
Nu gillar jag Edgar Wright som filmskapare, men hans frisyr är skitful

De allra flesta män kanske inte vill sminka sig. Är det en tanke som någonsin har slagit dig? Men vill du sminka dig, så anser jag att du ska göra det. Vad hindrar dig?
Citera
2021-07-29, 18:18
Medlem
Citat:
Jag anser att alla får klä sig hur de vill och känner sig bekväma med och sminka sig om de vill. Så ser det ut bland de allra flesta jag känner också, de anser också detta. Även feminister jag känner.
Jag skiter i vad DU anser, att en man är OK med att en kvinna skrter om sina sexuella bravader och att hon spelar tv-spel duger inte åt en feminist, han måste engagera sig politiskt också
Ni hävdar ju även att individfall inte duger som bevis på att inte män generelt är sexitiska svin och som bevis på att kvinnor ej motarbetas socialt, ni menar ju att det är hur män generellt agerar som räknas, alltså så är inte din egna välsignelse värd ett piss
Än en gång, dina feministiska vänninor tycker inte att de striktare klädkoderna för män, speciellt sminkförbudet (och nej, dit fegiskräm som ej syns räknas inte här) är något att hänga upp sig på och exempel på könsspecifik orättvisa
Ta upp det faktum att män inte kan bära smink som syns precis som kvinnor kan på åtminstone 95% av alla arbetsplatser så kommer du få dig en överraskning med deras reaktion, du kommer inte bli tagen på allvar
Citera
2021-07-29, 18:20
Medlem
Citat:
De allra flesta män kanske inte vill sminka sig. Är det en tanke som någonsin har slagit dig? Men vill du sminka dig, så anser jag att du ska göra det. Vad hindrar dig?
Bingo! De allra flesta kvinnor kanske inte vill klä sig som butchflator eller spela tv-spel. Trillade polleten ned nu? Dags att rösta konservativt, kanske?
Jag är glad att du äntligen förstår min syn på feminister
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in