Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
De feministiska män jag kände i min ungdom var både utåtgående, pratsamma, manliga och hade en viss stil. De var inga mesar precis, utan ganska radikala i mångt och mycket. de var unga. Men de medelålders manliga feminister jag känner klär sig mer diskret, men är fortsatt utåtgående, pratsamma och ganska radikala. Inga mesar där inte. Utan riktiga män. Men lyhörda och jämställda med sina lyhörda och jämställda kvinnor. dessa har varit par i minst 10 år, en del över 20 år.
Jo, de är supertöntar eftersom de har rättat sig efter kvinnors krav hur en man bör vara
Hade de tagit upp att de inte får sminka sig längre vare sig socialt eller på jobbet så hade deras kvinnor sagt till dem att skärpa sig och att det inte är viktigt
Dessutom så svarade du inte angående exemplena jag skickade när du påstod att både män och kvinnor slutar att bry sig om utseendet, att det skulle vara därför och inte dubbla måttstockar kring klädkoder som görr att dina manliga bekanta i samma ålder som de feminister jag skickade har slutat att sminka sig
Dina manliga bekanta som tidigare sminkade lever inte i en jämställd relation så länge deras kvinnor sminkar sig dagligen, smink har nämligen ingen praktisk användning, det är helt och hållet lek och med din feministiska analys så har kvinnor mer tillgång till vuxen lek om de kan både ha piercings, hårfärg tatueringar och smink medans männen får nöja sig med tatueringar, piercings och hårfärg
Det är ju dråpligt när du ser ett gotharpar som leker jämställt och de båda har långt svart hår, piercings, kroppen full av tatueringar men enbart kvinnan bär smink
En kvinna hade i övrigt aldrig blivit ihop med en man som får klä sig mer utstickande och bära mer smink än henne, så om vi följer din jämlikhetsmani, varför ska vi män överhuvudtaget bli ihop med en kvinna som sminkar och klär sig utstickande? De får ju mer tillgång till lek, ur ett jämlikt perspektiv
Med konservatism så får vi iaf konsekvens och inte en massa lögner och svikna löften, man vet vad man får med konservatism helt enkelt och inte en massa velande och njaande som med din feminism
Jag kommer rösta konservatitv och höger tills den dag jag dör i ren hämnd mot er hycklande vänsteräckel med etablisemang, ni har haft tretton år på er att bevisa att jag skulle få mer kreativ frihet genom en röst på vänster, men ingenting händer och jag är alldeles för gammal att ge er fler chanser, jag tänker inte stå som en inställsam tönt i bakgrunden och säga "Å så bra u när vi har fått jämlikhet, tänk att jag en gång i tiden HADE KUNNAT klä mig som jag ville, men nu är jag för gammal för det. Mwn vad kul med alla ungdomar som får den lycka jag aldrig har haft!"
Ha i åtanke att jag en gång i tiden röstade vänster och rörde mig i sådanna kretsar
Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Jag har aldrig påstått att vi har en systematisk sexism, det är du som påstår att vi har det. Du kan väl bära keps om du vill det, men du kommer bryta mot en skriven eller oskriven regel. Men jag skulle iaf. inte bry mig.
Att vara feminist är att påstå att vi har en systematisk sexism och att den bara drabbar kvinnor, jo
Det handlar även om att lägga sig i sociala sammanhang och hur kvinnor bemöts, men aldrig om hur män bemöts och om hur män blir utfrysta om de beter sig eller klär sig på ett visst sätt (kvinnor har fått garanti genom skrämselpropaganda via skolan och public service, skrämmandet med att man är en "sexist" om man ej accepterar en manhaftig kvinna i gemenskapen eller ej accepterar en kvinna för hennes utstickande stil eller avvikande personlighet)
Du kräver att män kämpar för kvinnors sociala friheter, men sedan slingrar du dig och tar upp "oskrivna regler" och "religionsfrihet", nå, så respektera då de oskrivna reglerna om en kvinna inte får skryta om att knulla eller inte accepteras som tv-spelsnörd
Du är ju för helvete en fullblodskonformist