Citat:
Ursprungligen postat av
Mecanicus
Håller med dig.. förlegat och borde behovsprövas! Tror inte att tanken med det när det infördes var att det skulle sättas in på ett sparande?
De som har möjlighet att göra det hade klarat sig lika bra utan det bidraget!
Missunnar inga barn en bra uppväxt eller en bra start i livet ekonomiskt men det stör mig när de som får det är de som hade fått det ändå!
För många är barnbidraget det som gör att ekonomin går runt och att sätta av det i ett sparande finns inte på kartan?
Jag är själv "gammal", har inga egna barn och kommer från just en sån bakgrund vad gäller barnbidraget. Det sticker i ögat att nån tar emot ett bidrag som de inte behöver!
Trams. Har man inga pengar får man jobba hårdare, mer, smartare. Bort med skitbidraget helt och hållet, sänk skatten så arbetare får mer i plånboken och kan spara till sina barn.
Föräldraledighet ska också bort. Jävla trött på att arbeta för att sopiga slampor och negresser ska ploppa fram en massa sopiga barn.
Var föräldraledig hur länge du vill men inte en spänn ska man få. Det är jag som arbetat ihop mina pengar och jag vill inte dela med mig till arbetsskygga latmaskar.