2021-07-29, 11:29
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Orsaken till hans frånvaro kan man bara spekulera om varför vill lägger ditt "bevis" i spekulationskorgen.

Jag konstaterade bara att det är enormt många som under denna pandemin inte företrätt sina klienter och arbetat mot deras vilja, om att vara närvarande digitalt skulle vara ett bevis för det, däribland läkare, psykologer, lärare, advokater, sjuksköterskor mm.

Jag låter resultatet vara beviset. Han bokade mötet med Ebbas sida, han väljer att inte vara med på plats. Inte ett handlande i Esbjörns intresse, hur mycket du än vill ignorera det.
2021-07-29, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Jag låter resultatet vara beviset. Han bokade mötet med Ebbas sida, han väljer att inte vara med på plats. Inte ett handlande i Esbjörns intresse, hur mycket du än vill ignorera det.
Jag förstår, utan att veta bakgrunden har du bestämt dig för att det är ett bevis för det som jag begärde - att Binninge inte företrädde sin klients intressen och arbetade emot hans vilja.

Det är ok, men säger något viktigt om dig och din bevisvärderingsförmåga.
2021-07-29, 11:44
Medlem
Citat:
Ok, my bad.
Men vad har du att säga om att det finns det protokoll på att Esbjörn och Ebba diskuterade om Ebba skulle hyra eller köpa huset. Jag finner det inte för helt osannolikt att den äldre-äldre kognitivt funktionsnedsatte Esbjörn som blev intensivt uppvaktad av den unga, drivna och rappa Ebba, blandade ihop dessa två när han skrev på, men vill påpeka att detta endast är en spekulation.

Glidingen mellan att hyra respektive köpa Esb,s fastighet är intressant med tanke på det ivriga bearbetandet av Esbjörn.

Sannolikt var hyresdiskussionen en lömsk manöver för att initialt närma sig omedgörliga Esb. Inte minst Ebbas skrupelfria agerande mot den stackars vädjande och sömnlösa Esbjörn i senare skede talar för det, liksom husets obeboeliga skick. Ebba för Esbjörn genom att låtsas intresserad. No way Ebba var intresserad av att hyra utan det var en fint för att komma honom nära för att proffsprata av honom huset.
Senast redigerad av 90510 2021-07-29 kl. 12:03.
2021-07-29, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Japp där kom det igen.
Ska du/ni inte starta fastighetshajarnas riksförbund FHR. Där följande punkter innebär konfiskering av fastigheter där tomten missköts enligt FHR,s fastsällda regler enl, följande:
▪ Gräset om högst 7 cm.
▪ Minst 4 st välskötta pelargoner.
▪ Välansade bärbuskar.
▪ Krattade och kristdemokratiskt raka grusgångar.
Allt under överinseende av en tumstocksförsedd marginator..

Är förklaringen till den skumt tillkomna avtalspåskiften att det var en petitess eftersom det hade räckt att motivera fastighetens övertagande med oälskande misskötsel?
Och där kommer lögnerna. Ingen - utom ni som hävdar att alla över 60 är dementa och inte får sälja eller äga fastigheter.
Det enda jag säger är att Esbjörn sålde för att han inte brydde sig om kåken, och han pallade inte ta hand om den - och tänkte att det hade varit trevligt att få loss lite stålar för att kunna sätta guldkant på vardagen. Rätt vanligt bland äldre. Vänta 30 år så kanske du också lär känna någon över 65…
2021-07-29, 12:12
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Okey, tror du att han skulle lägga ut huset till försäljning om Ebba bakade? Det tror inte jag. Ebba har väll dessutom erbjuder honom mer för huset och Esbjörn svarade. Det handlar inte om pengar. Jag vill bara ha huset.
Om du dessutom tror att han kan få mer pengar för huset av någon annan kan vi ju enas om att priset var oskäligt lågt.
Nu bakade hon ju bullar.
Men du kanske menade backa.
Nä om han gjorde det då är han helt körd.
Det har Mz gjort klart att han blev blåst enligt han själv på 1.5 miljoner även Binninge gjorde det samt Esb sa att det var lågt.
Så det handlar om pengar trots allt men det var mycket snack om det innan vi avslöjade hans källa till värderingen.
2021-07-29, 12:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Varför skulle man ha koll på vart Ebba bor? Det vore ju lite foliemössa att tycka att det var viktigt.

Men då jag googlar hennes namn ganska ofta, hon står skriven i sitt ex hus i Marielund. Men Ebba har ju själv sagt att hon sa upp en hyresrätt 4 månader innan planerad inflytt i huset. Så hon är väl bostadslös nu antar man. Hon och Barnen trängs nog i en liten husvagn på en illegal kamping.
Du tycker inte det är mysko om du googlar henes namn ofta
2021-07-29, 12:16
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Jag förstår, utan att veta bakgrunden har du bestämt dig för att det är ett bevis för det som jag begärde - att Binninge inte företrädde sin klients intressen och arbetade emot hans vilja.

Det är ok, men säger något viktigt om dig och din bevisvärderingsförmåga.

Om man vänder på det då? Hur kan det vara i en äldre-äldre kognitivt funktionsnedsatts intresse att inte vara närvarande vid en förhandlingsrunda där hans älskade släktgård står på spel? Att lämna Esbjörn ensam med hemska Ebba, som bearbetar, tjatar, lismar och ler tills hon får sin vilja igenom? Har man varit med och bokat in mötet, bokar man väl in när man själv kan, eftersom Ebba var beredd att skjuta allt annat åt sidan för det här?

Han har åtagit sig att vara Esbjörns ombud och borde ha koll på hur han ska ta sig till händelsernas centrum i Uppsala. Om inte annat finns det taxi för några få tusenlappar som säkerligen kan köra honom med kort varsel.

Nej, jag tycker inte att min bevisvärderingsförmåga har några fel och brister i det här fallet. Jag försöker resonera mig fram till varför jag tycker som jag tycker. Har inte heller några problem att revidera min ställning om det framkommer fakta i målet som talar emot min uppfattning. Tyvärr har du inte kommit med fakta som fått mig att ändra mig.
Medlem
Citat:
Att det var en olycka har polisen fastslagit. Kan vi inte stanna där? För hon har ju inget med detta att göra.
Hon har inget med detta att göra MEN det visar tydligt på Esbjörns karaktär…
En person som inte tar ansvar för sina handlingar.
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Lite som att jag säger att Ebba älskar att vara upphöjd. Att den ukrainska halvgudens kommen till jorden för att hedra livets ord och rädda svenskarna från kulturmarxinen. Tycker att hon har rätt att få allt hon pekar på och få det precis som hon behagar. Att hon anser att det är hennes rättighet. Och att pöbeln bara har att rätta sig efter hennes vilja. Med ske din vilja menar man i Uppsala inte guds vilja utan Ebbas vilja.

Om Esbjörn är så penga tokig. Varför har han inte haft något av sina tre bostadsobjekt ute till försäljning?
En bostadsrätt är ju enligt Binninge på väg och huset sålde han ju ...
2021-07-29, 12:22
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
Jag har sett både dig och andra som flera gånger fortsatt med att skriva hyresrätt, trots att ni blivit motbevisade hur många gånger som helst. Så nu är det klarlagt en gång för alla att Binninge ljög.
Ljög eller inte visste han var ju trots allt mycket dålig informerad. Men ljuger vet vi ju art han gör
2021-07-29, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Och där kommer lögnerna. Ingen - utom ni som hävdar att alla över 60 är dementa och inte får sälja eller äga fastigheter.
Om du kan framlägga ett enda bevis på att någon påstått att alla över 60 är dementa och inte får sälja hus och fastigheter, kommer du slippa ditt öknamn Ljug-Martinator som du just nu gjort dig välfärtjänt av.
2021-07-29, 12:52
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Kan ta ett mycket tydligt exempel.

Dagen då Esbjörn vände i dörren, då han skulle träffa Ebba och försöka reda ut saker och ting, var Binninge inte med på plats, utan bara på telefon.

Att inte vara med på plats och bildligt talat hålla Esbjörn i handen när han som mest behöver det, är uselt. Speciellt som man inte är någon jurist som är överbokad med jobb. Han är nolltaxerare och vad kan vara viktigare än hans enda klient?
Dagen då köpebrevet skulle underteknas var långt innan Ebbas stämning. Den var innan 20-09-16 då beräknad övertagande skulle ske. Du menar att Johann var inkopplad redan då?

Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du tycker inte det är mysko om du googlar henes namn ofta
Inte direkt. Jag har ju fastnat lite på denna soppa. Så att jag googlar hennes namn och begär de senaste 24 timmarna tycker jag är helt rimligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in