Citat:
Ursprungligen postat av
Krmkr
Jag förstår, utan att veta bakgrunden har du bestämt dig för att det är ett bevis för det som jag begärde - att Binninge inte företrädde sin klients intressen och arbetade emot hans vilja.
Det är ok, men säger något viktigt om dig och din bevisvärderingsförmåga.
Om man vänder på det då? Hur kan det vara i en äldre-äldre kognitivt funktionsnedsatts intresse att inte vara närvarande vid en förhandlingsrunda där hans älskade släktgård står på spel? Att lämna Esbjörn ensam med hemska Ebba, som bearbetar, tjatar, lismar och ler tills hon får sin vilja igenom? Har man varit med och bokat in mötet, bokar man väl in när man själv kan, eftersom Ebba var beredd att skjuta allt annat åt sidan för det här?
Han har åtagit sig att vara Esbjörns ombud och borde ha koll på hur han ska ta sig till händelsernas centrum i Uppsala. Om inte annat finns det taxi för några få tusenlappar som säkerligen kan köra honom med kort varsel.
Nej, jag tycker inte att min bevisvärderingsförmåga har några fel och brister i det här fallet. Jag försöker resonera mig fram till varför jag tycker som jag tycker. Har inte heller några problem att revidera min ställning om det framkommer fakta i målet som talar emot min uppfattning. Tyvärr har du inte kommit med fakta som fått mig att ändra mig.