Citat:
Ursprungligen postat av
MarryBlunt
Ja du, jag har aldrig LJUGET om att det är en bostadsrätt. Jag trodde det var det för att jag läst att det var det. Var inte så dramatiskt. Lägenheten i Uppsala tror jag att han ärvt av sin bror. Som väl oxå var barnlös. Där har han aldrig bott. Men nu verkar det ju som han bor kvar i Marielund, i en fastighet nära sig älskade hus.
Men vem är ni att säga vad Jag snyltning älskar eller inte? Han har sagt att han älskar huset och att det är det enda hon har kvar. Vi får väl ta honom på orden. Eller är det bara när han sa ja till att sälja som man kan lite på vad han säger?
Men bara sluta påstå att han inte älskade det för att det var orenoverat. Anticimex har besiktigat och det är ingen fara med huset kondition. Han är gammal och krum och har en kognitiv funktionsnedsättning. Det är inte så lätt att vare sig renovera själv då, eller hyra in någon att göra det. Och varför han inte renoverade det när han var 60 har vi ingen aning om. För det första ägde han det inte själv då. Syskonen och han kanske inte kom överens om vad som skulle prioriteras. Vad vet jag? Men jag vet att det finns massor av eftersatta hus i Sverige. Och hur det än är och vad grannarna än tycker så har ägaren rätt till sina hus.
Kliv av era höga hästar och försök att se lite mänskligt på saker. Gud gillar sånt vet ni. Livets ord och dess ledare dikterar inte alltid sanningen vet ni. Till och med Ulf Ekman har bett om ursäkt för alla människor han gjort illa under sin tid som Sektledare vet ni.
Precis, ägaren har rätt till sitt hus. Ebba köpte huset av Esbjörn.
Jag vet en del om typen som Esbjörn. Som samlar på sig mängder med saker bara de ser ett värde i och har diverse ursäkter för att göra så. Som har väldigt mycket tid och energi att förvandla en tomt till ett skrotupplag, men inte någon tid eller energi att underhålla byggnader och tomt.
Man visar kärlek i handling. Inte ord. I Esbjörns fall är det "Den man älskar, agar man" om han älskar sin sommarstuga.
Esbjörn har haft realiserbara tillgångar och därmed haft råd att låta någon annan sköta underhållet, om han hade velat. Han är 82 nu, men tog över stället när han var 60+, så allt handlar om viljan.
Förstår dock inte din utläggning om vad vi vet om Ulf Ekman, Livets Ord, sekter och vad Gud gillar. Vad har det med Esbjörns fastighet att göra? Eller påstår du att jag har någon koppling till den världen? Vad får dig att tro det? Den långsökta kopplingen att jag står på Ebbas sida i den här affären och att hon en gång i tiden var med i Livets Ord? Eller att jag faktiskt gick i samma klass som en av Livets Ords grundares barn?
Hint, jag är förvisso troende, men tror mest på Karma och finns Gud, så har han och jag en del ouppklarade saker att diskutera när jag dör. Är inte övertygad om att Gud är god. Jag är rätt ensam i min sekt, då den består av jag, mig och mitt ego.