Citat:
Men snälla du, att Esbjörn älskar stället är det ingen tvekan om. Menar du att du fortfarande inte tror att han har ångrat sig? Det måste ju bara vara du kvar som håller fast vid den tanken. Till och med Ebba Busch måste ju ha insett att han har ångrat sig.
Han har tydligt sagt det. Samt att han inte är påverkad av någon.
Vet du jag tror Ebba egentligen inte vill köpa, men att hon är påverkad genom sitt ombud. Ombudet ska tydligen vara ute personlig vendetta med Esbjörn.
Han har tydligt sagt det. Samt att han inte är påverkad av någon.
Vet du jag tror Ebba egentligen inte vill köpa, men att hon är påverkad genom sitt ombud. Ombudet ska tydligen vara ute personlig vendetta med Esbjörn.
Bara för att man vill ha något kvar, betyder det inte att man älskar det. Man måste titta på hur han behandlar stället. Det är i bästa fall en icke underhållen förrådsplats och inget annat. Han har till och med låtit ingångarna med tillhörande trappor och verandor, bli lagringsplatser. De är dessutom förfallna, vilket gör det direkt olämplig om inte farligt, för den äldre-äldre krumryggade, förvirrande, minnehämmade Esbjörn att ta sig in.
Nej han älskar stället lika mycket som jag älskar Schurgards hyrförråd.
Att Esbjörn påstår att han ångrat sig, förstår nog alla som sett TV4-inslaget där han sitter och är butter och otrevlig. Men han kan ångra sig av vilken anledning som helst, utan att det förändrar faktum. Är avtalet framtaget på frivillig basis, med ett skäligt pris och båda parter är rättsförmögna, så gäller avtalet ändå.
Den som vill backa ur ett avtal, får naturligtvis ta konsekvenserna. Det är både juridik, etik och moral att motparten ska hållas skadeslös.
Vill Esbjörn behålla stället? Sälj en lägenhet, betala precis alla Ebbas utgifter och be om ursäkt offentligt, utan ljugeri eller påhitt. Får han inte behålla stället med ett sådant erbjudande, så kan jag hålla med om att Ebba inte är någon trevlig människa.