2021-07-29, 08:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Men snälla du, att Esbjörn älskar stället är det ingen tvekan om. Menar du att du fortfarande inte tror att han har ångrat sig? Det måste ju bara vara du kvar som håller fast vid den tanken. Till och med Ebba Busch måste ju ha insett att han har ångrat sig.
Han har tydligt sagt det. Samt att han inte är påverkad av någon.
Vet du jag tror Ebba egentligen inte vill köpa, men att hon är påverkad genom sitt ombud. Ombudet ska tydligen vara ute personlig vendetta med Esbjörn.

Bara för att man vill ha något kvar, betyder det inte att man älskar det. Man måste titta på hur han behandlar stället. Det är i bästa fall en icke underhållen förrådsplats och inget annat. Han har till och med låtit ingångarna med tillhörande trappor och verandor, bli lagringsplatser. De är dessutom förfallna, vilket gör det direkt olämplig om inte farligt, för den äldre-äldre krumryggade, förvirrande, minnehämmade Esbjörn att ta sig in.

Nej han älskar stället lika mycket som jag älskar Schurgards hyrförråd.

Att Esbjörn påstår att han ångrat sig, förstår nog alla som sett TV4-inslaget där han sitter och är butter och otrevlig. Men han kan ångra sig av vilken anledning som helst, utan att det förändrar faktum. Är avtalet framtaget på frivillig basis, med ett skäligt pris och båda parter är rättsförmögna, så gäller avtalet ändå.

Den som vill backa ur ett avtal, får naturligtvis ta konsekvenserna. Det är både juridik, etik och moral att motparten ska hållas skadeslös.

Vill Esbjörn behålla stället? Sälj en lägenhet, betala precis alla Ebbas utgifter och be om ursäkt offentligt, utan ljugeri eller påhitt. Får han inte behålla stället med ett sådant erbjudande, så kan jag hålla med om att Ebba inte är någon trevlig människa.
2021-07-29, 09:04
Medlem
Citat:
Men snälla du, att Esbjörn älskar stället är det ingen tvekan om. Menar du att du fortfarande inte tror att han har ångrat sig? Det måste ju bara vara du kvar som håller fast vid den tanken. Till och med Ebba Busch måste ju ha insett att han har ångrat sig.
Vet du jag tror Ebba egentligen inte vill köpa, men att hon är påverkad genom sitt ombud. Ombudet ska tydligen vara ute personlig vendetta med Esbjörn.
Nej hade han älskat det hade han underhållit det. Det är så enkelt. Var han dement redan vid 60 och därför glömde underhålla det - eller han kanske glömde bort att han ägde det redan då?
2021-07-29, 09:17
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Bara för att man vill ha något kvar, betyder det inte att man älskar det. Man måste titta på hur han behandlar stället. Det är i bästa fall en icke underhållen förrådsplats och inget annat. Han har till och med låtit ingångarna med tillhörande trappor och verandor, bli lagringsplatser. De är dessutom förfallna, vilket gör det direkt olämplig om inte farligt, för den äldre-äldre krumryggade, förvirrande, minnehämmade Esbjörn att ta sig in.

Att Esbjörn påstår att han ångrat sig, förstår nog alla som sett TV4-inslaget där han sitter och är butter och otrevlig. Men han kan ångra sig av vilken anledning som helst, utan att det förändrar faktum. Är avtalet framtaget på frivillig basis, med ett skäligt pris och båda parter är rättsförmögna, så gäller avtalet ändå.

Den som vill backa ur ett avtal, får naturligtvis ta konsekvenserna. Det är både juridik, etik och moral att motparten ska hållas skadeslös.

Vill Esbjörn behålla stället? Sälj en lägenhet, betala precis alla Ebbas utgifter och be om ursäkt offentligt, utan ljugeri eller påhitt. Får han inte behålla stället med ett sådant erbjudande, så kan jag hålla med om att Ebba inte är någon trevlig människa.

Visst så är det den bästa lösningen för Esbjörn och EB men knappast speciellt trolig innan innan man är helt säkra på vad det troliga utfallet i tingsrätten blir.

Esbjörn motsatte sig att betala skadestånd till tjejen som han körde trots att han blev dömd för detta i tingsrätten. Även om Esbjörn uppenbarligen inte tyckte att hon skulle ha något skadestånd trots att han hade skadat henne allvarligt och blev dömd för ett brott med fängelse i straffskalan och hamnade i belastningsregistret.

Esbjörn verkar inte vara den personen som står upp för sina handlingar och ber om ursäkt så det är knappast troligt att han skall göra det i detta fallet med fastigheten.
2021-07-29, 09:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Fins nog bara en sak som styr hans/deras ånger och det är det vanligaste och nästan alltid samma sak. Pengar.
2021-07-29, 09:26
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wulfric
kan ni sluta ljuga om att det är en hyresrätt ?

Enligt bostadsrättsföreningens årsredovisning, så finns det inga hyresrätter i föreningen.

https://www.hsb.se/contentassets/2cff324fda954bd094cb921a0fa9ad43/kallhagen_2016.pdf

Det bor numera en 23 åring i lägenheten, så den är uthyrd i andrahand sedan 5/1 2021. alternativt såld, men jag hittar ingen försäljning på adressen, så mer troligt är att den är uthyrd i andrahand.

Uppgiften om att det skulle vara en hyresrätt kommer från den notoriska lögnaren Binninge och är lätt att motbevisa.

Förövrigt är den u Uppsala även den en bostadsrätt och den föreningen har inte heller några hyreslägenheter enligt sin årsredovisning.

https://www.bjurfors.se/contentassets/d6135bb9745f4f0db89ff21089c7b28e/arsredovisning-brf-ydal.pdf
Ja du, jag har aldrig LJUGET om att det är en bostadsrätt. Jag trodde det var det för att jag läst att det var det. Var inte så dramatiskt. Lägenheten i Uppsala tror jag att han ärvt av sin bror. Som väl oxå var barnlös. Där har han aldrig bott. Men nu verkar det ju som han bor kvar i Marielund, i en fastighet nära sig älskade hus.
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp

Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej hade han älskat det hade han underhållit det. Det är så enkelt. Var han dement redan vid 60 och därför glömde underhålla det - eller han kanske glömde bort att han ägde det redan då?
Men vem är ni att säga vad Jag snyltning älskar eller inte? Han har sagt att han älskar huset och att det är det enda hon har kvar. Vi får väl ta honom på orden. Eller är det bara när han sa ja till att sälja som man kan lite på vad han säger?

Men bara sluta påstå att han inte älskade det för att det var orenoverat. Anticimex har besiktigat och det är ingen fara med huset kondition. Han är gammal och krum och har en kognitiv funktionsnedsättning. Det är inte så lätt att vare sig renovera själv då, eller hyra in någon att göra det. Och varför han inte renoverade det när han var 60 har vi ingen aning om. För det första ägde han det inte själv då. Syskonen och han kanske inte kom överens om vad som skulle prioriteras. Vad vet jag? Men jag vet att det finns massor av eftersatta hus i Sverige. Och hur det än är och vad grannarna än tycker så har ägaren rätt till sina hus.
Kliv av era höga hästar och försök att se lite mänskligt på saker. Gud gillar sånt vet ni. Livets ord och dess ledare dikterar inte alltid sanningen vet ni. Till och med Ulf Ekman har bett om ursäkt för alla människor han gjort illa under sin tid som Sektledare vet ni.
2021-07-29, 09:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Visst så är det den bästa lösningen för Esbjörn och EB men knappast speciellt trolig innan innan man är helt säkra på vad det troliga utfallet i tingsrätten blir.

Esbjörn motsatte sig att betala skadestånd till tjejen som han körde trots att han blev dömd för detta i tingsrätten. Även om Esbjörn uppenbarligen inte tyckte att hon skulle ha något skadestånd trots att han hade skadat henne allvarligt och blev dömd för ett brott med fängelse i straffskalan och hamnade i belastningsregistret.

Esbjörn verkar inte vara den personen som står upp för sina handlingar och ber om ursäkt så det är knappast troligt att han skall göra det i detta fallet med fastigheten.
Blev hon ens återställd? Hon var ju på sjukhuset länge.
Ja hans ånger i affären bygger på samma tes.
Och det ser man i polisraporten ang sk. skövlingen.
-Det var ju lite lågt.
2021-07-29, 09:28
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Var bor Ebba?
Har inte koll alls på vart.
2021-07-29, 09:28
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Fins nog bara en sak som styr hans/deras ånger och det är det vanligaste och nästan alltid samma sak. Pengar.
Okey, tror du att han skulle lägga ut huset till försäljning om Ebba bakade? Det tror inte jag. Ebba har väll dessutom erbjuder honom mer för huset och Esbjörn svarade. Det handlar inte om pengar. Jag vill bara ha huset.
Om du dessutom tror att han kan få mer pengar för huset av någon annan kan vi ju enas om att priset var oskäligt lågt.
2021-07-29, 09:29
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Esb med anhang älskar pengar det är min bestämda uppfattning, men det kan han inte använda som orsak.
2021-07-29, 09:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Har inte koll alls på vart.
Varför skulle man ha koll på vart Ebba bor? Det vore ju lite foliemössa att tycka att det var viktigt.

Men då jag googlar hennes namn ganska ofta, hon står skriven i sitt ex hus i Marielund. Men Ebba har ju själv sagt att hon sa upp en hyresrätt 4 månader innan planerad inflytt i huset. Så hon är väl bostadslös nu antar man. Hon och Barnen trängs nog i en liten husvagn på en illegal kamping.
2021-07-29, 09:38
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Esb med anhang älskar pengar det är min bestämda uppfattning, men det kan han inte använda som orsak.
Lite som att jag säger att Ebba älskar att vara upphöjd. Att den ukrainska halvgudens kommen till jorden för att hedra livets ord och rädda svenskarna från kulturmarxinen. Tycker att hon har rätt att få allt hon pekar på och få det precis som hon behagar. Att hon anser att det är hennes rättighet. Och att pöbeln bara har att rätta sig efter hennes vilja. Med ske din vilja menar man i Uppsala inte guds vilja utan Ebbas vilja.

Om Esbjörn är så penga tokig. Varför har han inte haft något av sina tre bostadsobjekt ute till försäljning?
2021-07-29, 09:42
Medlem
Citat:
Ja du, jag har aldrig LJUGET om att det är en bostadsrätt. Jag trodde det var det för att jag läst att det var det. Var inte så dramatiskt. Lägenheten i Uppsala tror jag att han ärvt av sin bror. Som väl oxå var barnlös. Där har han aldrig bott. Men nu verkar det ju som han bor kvar i Marielund, i en fastighet nära sig älskade hus.

Jag har sett både dig och andra som flera gånger fortsatt med att skriva hyresrätt, trots att ni blivit motbevisade hur många gånger som helst. Så nu är det klarlagt en gång för alla att Binninge ljög.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in