Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Det är just anti-vaxxarna med sina konspiratoriska idéer som inte fattar att många tar intryck på ett farligt sätt vilket gör att boende med kanske lite kognitiva brister får för sig saker och inte vill vaccinera sig även om många av dem faktiskt är i någon riskgrupp.
Som någon annan sa, din desperation är inte snygg. Svepande uttalanden om antivaxxers istället för saklig diskussion. Ingen har sagt att folk i riskgrupp inte ska vaccinera sig, men det är inte konstigt om folk inte vill ta ett vaccin som inte fungerar. För folk i riskgrupp så är ju även vaccinet mer riskfyllt, och om de tar overksamt vaccin som behöver boosters för att ens fungera(en kort stund) så utsätter de sig för ännu större risk. Boosters innebär mer risk men ingen extra nytta. För att bli immun så behövs nu tre sprutor, det betyder 50% mer risk för att uppnå resultatet som utlovades med två sprutor. Om folk istället vill vänta på ett riktigt vaccin som fungerar så är det deras ensak. Vad fan ska du lägga dig i för?
Citat:
Det är också de som skriker om att det är individens rättighet att välja om man vill vaccinera sig eller inte. Givetvis är det så men har man en uppgift som går ut på att hjälpa andra människor i nära kontakt måste även dessa individers behov och önskningar respekteras. I synnerhet som de är utsatta och inte kan välja vilka som för tillfället har uppgiften att serva dem.
Fyfan vilket dravel. Du har gått över på känsloargument för du märker att den vetenskapliga diskussionen är förlorad. Tror du någon bryr sig om ditt lipande?
Patetiskt.
Citat:
Jag har läst oräkneliga inlägg i denna tråd och i andra. Genomgående för vaccinmotståndet här bygger på rena felaktigheter och defekt logik. Ingen har lyckats lägga fram något substantiellt.
Prova detta: vaccinet minskar inte viral last. Avsikten med vaccin är att minska viral last. Vaccinen fungerar inte.
Citat:
Jag menar verkligen det. En del fattar inte ens att de framstår som kompletta idioter.
Ja, de som kör med känsloargument i en vetenskapstråd.
Citat:
Jag har inga problem med att folk inte vill vaccinera sig men då får man också ta konsekvenserna för det. Vi har ett samhällskontrakt som innebär både rättigheter och skyldigheter. Alla får göra sina val men vill du inte skydda dig och därmed skydda andra får du räkna med att du inte riktigt blir "insläppt i klubben".
Fascisten arbetet visar sitt fula tryne.
Citat:
Och snälla, behåll era flängda idéer för er själva. Ni gör mer skada än nytta.
All data visar att vaccinen inte fungerar. Jag förstår att det är jobbigt att inse att man blivit lurad, men det lättaste är att bara acceptera. Ryck plåstret snabbt.
Men du kanske blir av med lönen då?
Citat:
Och avslutningsvis för att vara konspiratorisk så tror jag att hela anti-vaxx rörelsen och andra idéer som COVID-förnekande faktiskt är en psyop.
Ja precis, datan från Israel och de smittade fullvaccinerade gruvarbetarna är en psy-op. Det är någon som ljuger för att svartmåla vaccinen.
Har du några fler konspirationsteorier?
Citat:
Jag skulle faktiskt köra en sådan om jag var Demokrat i USA. För dels kommer motståndarna framstå som idioter, omöjliga i seriösa sammanhang och för alltid ställda utanför. Och som extra grädde på moset kommer sannolikt flera av dem att faktiskt dö.
Du nöjde dig inte med foliehatt, du har en hel jävla aluminiumhjälm.
Citat:
Det är bara köra med lite desinformation i olika kanaler och via Qanon som jag är övertygad om är en utstuderad psyop. Skitenkelt med andra ord.
Känsloargument och foliehattande.
Tvi!