2021-07-29, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men Fauci har ju också sagt att infektionerna inte är lika vanliga bland vaccinerade, inte ens Deltavarianten. Men vad jag förstår har de hittat infekterade bland vaccinerade som har lika hög virusnivå i sig som ovaccinerade. Det är därför jag efterfrågar någon form av undersökning som bekräftar omfattningen av smittade vaccinerade med höga virusnivåer. Men mer information verkar vara på gång.

Vaccinpass vet jag inte så mycket om. Det viktiga är att så många som möjligt vaccinerar sig, vilket Fauci är tydlig med. Själv har jag vaccinerat mig för att skydda mig själv.
Omfattning saknar betydelse, för på samma sätt är antalet bekräftade nya fall per dag beroende på hur många som testas, så det enklaste är att utgå från att alla kan sprida viruset oavsett vaccinstatus.

Ett intyg som visar vaccinstatus är tänkt att ge vaccinerade mer friheter. Iom resultatet av nämnda studie finns det ingen medicinsk grund för att häva restriktionerna för vaccinerade. Jag har hela tiden trott att vaccinpass skulle få folk att vaccinera sig. Nu visar det sig att de haft fel hela tiden. Folk utan symptom kan smitta andra, och vaccinerade kan smitta andra. Sluta tro på deras lögner!
Citera
2021-07-29, 09:19
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Exakt så, och det framkommer väl inte riktig. Det var många duktiga som själva beklagade situationen och man kan knappast klandra dem för den uppkomna situationen. Inte ens de som knappt pratade svenska vilka var några få. De gjorde så gott de kunde.

Det är just anti-vaxxarna med sina konspiratoriska idéer som inte fattar att många tar intryck på ett farligt sätt vilket gör att boende med kanske lite kognitiva brister får för sig saker och inte vill vaccinera sig även om många av dem faktiskt är i någon riskgrupp.

Det är också de som skriker om att det är individens rättighet att välja om man vill vaccinera sig eller inte. Givetvis är det så men har man en uppgift som går ut på att hjälpa andra människor i nära kontakt måste även dessa individers behov och önskningar respekteras. I synnerhet som de är utsatta och inte kan välja vilka som för tillfället har uppgiften att serva dem.

Jag har läst oräkneliga inlägg i denna tråd och i andra. Genomgående för vaccinmotståndet här bygger på rena felaktigheter och defekt logik. Ingen har lyckats lägga fram något substantiellt. Jag menar verkligen det. En del fattar inte ens att de framstår som kompletta idioter.

Jag har inga problem med att folk inte vill vaccinera sig men då får man också ta konsekvenserna för det. Vi har ett samhällskontrakt som innebär både rättigheter och skyldigheter. Alla får göra sina val men vill du inte skydda dig och därmed skydda andra får du räkna med att du inte riktigt blir "insläppt i klubben".

Och snälla, behåll era flängda idéer för er själva. Ni gör mer skada än nytta.

Och avslutningsvis för att vara konspiratorisk så tror jag att hela anti-vaxx rörelsen och andra idéer som COVID-förnekande faktiskt är en psyop. Jag skulle faktiskt köra en sådan om jag var Demokrat i USA. För dels kommer motståndarna framstå som idioter, omöjliga i seriösa sammanhang och för alltid ställda utanför. Och som extra grädde på moset kommer sannolikt flera av dem att faktiskt dö.

Det är bara köra med lite desinformation i olika kanaler och via Qanon som jag är övertygad om är en utstuderad psyop. Skitenkelt med andra ord.

Din desperation gör dig inte gott i debatten. Jag tror nog ingen som är tvekande till de framhastade vaccinen blir mindre tvekande av att en skogstokig höna står och kacklar i högan sky.

Vi alla i tråden vet redan att du litar blint på big pharma och jag tycker det är din fulla rätt. Men det enda du förmedlar med ditt kackel här är att du lever i hjärtesorg över din avlidna mor. Jag sympatiserar med det och beklagar sorgen, men den tragiska erfarenheten gör inte dina ord mer tillförlitliga.

Du är vaccinerad och kan alltså andas ut för egen del. Se nu till att andra av dina nära och kära gör likadant så kan ni leva lyckliga i alla era dar. Vad andra tar för beslut får du helt enkelt acceptera.
Citera
2021-07-29, 09:34
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Exakt så, och det framkommer väl inte riktig. Det var många duktiga som själva beklagade situationen och man kan knappast klandra dem för den uppkomna situationen. Inte ens de som knappt pratade svenska vilka var några få. De gjorde så gott de kunde.

Det är just anti-vaxxarna med sina konspiratoriska idéer som inte fattar att många tar intryck på ett farligt sätt vilket gör att boende med kanske lite kognitiva brister får för sig saker och inte vill vaccinera sig även om många av dem faktiskt är i någon riskgrupp.

Det är också de som skriker om att det är individens rättighet att välja om man vill vaccinera sig eller inte. Givetvis är det så men har man en uppgift som går ut på att hjälpa andra människor i nära kontakt måste även dessa individers behov och önskningar respekteras. I synnerhet som de är utsatta och inte kan välja vilka som för tillfället har uppgiften att serva dem.

Jag har läst oräkneliga inlägg i denna tråd och i andra. Genomgående för vaccinmotståndet här bygger på rena felaktigheter och defekt logik. Ingen har lyckats lägga fram något substantiellt. Jag menar verkligen det. En del fattar inte ens att de framstår som kompletta idioter.

Jag har inga problem med att folk inte vill vaccinera sig men då får man också ta konsekvenserna för det. Vi har ett samhällskontrakt som innebär både rättigheter och skyldigheter. Alla får göra sina val men vill du inte skydda dig och därmed skydda andra får du räkna med att du inte riktigt blir "insläppt i klubben".

Och snälla, behåll era flängda idéer för er själva. Ni gör mer skada än nytta.

Och avslutningsvis för att vara konspiratorisk så tror jag att hela anti-vaxx rörelsen och andra idéer som COVID-förnekande faktiskt är en psyop. Jag skulle faktiskt köra en sådan om jag var Demokrat i USA. För dels kommer motståndarna framstå som idioter, omöjliga i seriösa sammanhang och för alltid ställda utanför. Och som extra grädde på moset kommer sannolikt flera av dem att faktiskt dö.

Det är bara köra med lite desinformation i olika kanaler och via Qanon som jag är övertygad om är en utstuderad psyop. Skitenkelt med andra ord.

Angående ditt prat om samhällskontrakt, tycker du inte också att det i så fall borde kunna ställas krav även på andra saker som att medborgare inte ska tillåtas röka, dricka alkohol, äta sig överviktiga och feta och ha en allmänt ohälsosam livsstil med inaktivitet och alldeles för högt intag av ohälsosam föda, dessa individer har ju faktiskt möjligheten att gör ett val och när de inte gör ett klokt val och väljer en hälsosam livsstil så förstör de för oss andra, de belastar sjukvården alldeles i onödan, kostar pengar, medför att vi andra behöver betala högre skatter för behandlingar, läkemedel, fetmaoperationer samt andra komplikationer som en ohälsosam livsstil kan medföra, eventuella hjälpmedel, sjukskrivningar, etc.

Varför ska vi andra behöva vara med på att BETALA KALASET när dessa individer också kan TA SITT ANSVAR?

Citat:
Alla får göra sina val men vill du inte skydda dig och därmed skydda andra får du räkna med att du inte riktigt blir "insläppt i klubben".

Ovanstående formulering som du gjorde kan lika väl appliceras på det jag skrev om personer som väljer en "ohälsosam livsstil". Alltså du kan välja att leva ohälsosamt, det är ditt val men då väljer du inte att skydda dig själv och oss andra från att orsaka ökad belastning på vården och samhällsekonomin.
Senast redigerad av Love.Thy.Neighbor 2021-07-29 kl. 09:38.
Citera
2021-07-29, 09:38
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Omfattning saknar betydelse, för på samma sätt är antalet bekräftade nya fall per dag beroende på hur många som testas, så det enklaste är att utgå från att alla kan sprida viruset oavsett vaccinstatus.

Ett intyg som visar vaccinstatus är tänkt att ge vaccinerade mer friheter. Iom resultatet av nämnda studie finns det ingen medicinsk grund för att häva restriktionerna för vaccinerade. Jag har hela tiden trott att vaccinpass skulle få folk att vaccinera sig. Nu visar det sig att de haft fel hela tiden. Folk utan symptom kan smitta andra, och vaccinerade kan smitta andra. Sluta tro på deras lögner!
Jag gör allt för att slippa kommentera frågan om vaccinpass, men då du insisterar . Om bara vaccinerade umgås ute på lokal så är det ingen stor risk för smittspridning. När man blandar in ovaccinerade är det större risk för att smittan sprids och folk kan bli allvarligt sjuka.
Citera
2021-07-29, 09:41
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Nej, hur många gånger ska detta behöva upprepas, att viruset ej har isolerats, det står svart på vitt här att viruset ej isolerats:

CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV) Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel (Effective: 12/01/2020):

https://www.fda.gov/media/134922/download

CDC admits there is no covid-19:

https://pbs.twimg.com/media/EymJJxEWQAI75nk?format=jpg&name=small
Gör det?

De står att det vid en viss tidpunkt inte vad tillgängligt för CDC.

Texten du länkade publicerades 4 feb. 2020.

Du har definitivt inte gett något som övertygar mig.
Citera
2021-07-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag gör allt för att slippa kommentera frågan om vaccinpass, men då du insisterar . Om bara vaccinerade umgås ute på lokal så är det ingen stor risk för smittspridning. När man blandar in ovaccinerade är det större risk för att smittan sprids och folk kan bli allvarligt sjuka.
Det är helt enkelt inte sant. Vaccinerade bär på lika mycket virus enligt studien, vilket innebär att är lika smittsamma, och nya varianter kan utvecklas. Vaccinet gör ingen skillnad. Enda skillnaden är att den som är vaccinerad inte riskerar att dö eller drabbas av svår sjukdom. Men skyddet är inte 100%. Vaccinerade har dött, och blivit smittade av olika varianter.
Citera
2021-07-29, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Gör det?

De står att det vid en viss tidpunkt inte vad tillgängligt för CDC.

Texten du länkade publicerades 4 feb. 2020.

Du har definitivt inte gett något som övertygar mig.

Nej, det förstår jag, är nog svårt att ta till sig information om man mest är inne i sin egen bubbla.

Hur länge har vaccintillverkarna haft tillgång till det "isolerade viruset" om det nu skulle ha isolerats? Hur snabbt har vaccinerna utvecklats? Hur lång tid kan det i normalfallet ta för ett vaccin att utvecklas och tillverkas?
Citera
2021-07-29, 09:47
Medlem
Citat:
Nej, hur många gånger ska detta behöva upprepas, att viruset ej har isolerats, det står svart på vitt här att viruset ej isolerats:

CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV) Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel (Effective: 12/01/2020):

Alltså, är det så svårt att läsa? Man skriver att man inte hade något virus tillgängligt när man skulle testa dess PCR-test, så man använde tillgängligt kopierat rna. Hur man lyckas få detta till att viruset inte har isolerats kan jag verkligen inte förstå. Det krävs verkligen en hel del språkliga och logiska kullerbyttor för att kunna tolka denna text som att man inte har isolerat viruset.
Citera
2021-07-29, 09:52
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Nej, det förstår jag, är nog svårt att ta till sig information om man mest är inne i sin egen bubbla.

Hur länge har vaccintillverkarna haft tillgång till det "isolerade viruset" om det nu skulle ha isolerats? Hur snabbt har vaccinerna utvecklats?
Är det frågor som du vill att jag ska svara på?
varför i all sin dar då?

Du kom med en föreställning och på inget vis bevisade den, så i mina ögon ser det snarare ut som om du lever med en vanföreställning.
Citera
2021-07-29, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Alltså, är det så svårt att läsa? Man skriver att man inte hade något virus tillgängligt när man skulle testa dess PCR-test, så man använde tillgängligt kopierat rna. Hur man lyckas få detta till att viruset inte har isolerats kan jag verkligen inte förstå. Det krävs verkligen en hel del språkliga och logiska kullerbyttor för att kunna tolka denna text som att man inte har isolerat viruset.

Fel, fel och fel, här får du det förklarat för dig mer ingående vad det betyder, viruset har som sagt aldrig isolerats, it's as simple as that:

Citat:
The key phrase there is: “Since no quantified virus isolates of the 2019-nCoV are currently available…”

Every object that exists can be quantified, which is to say, measured. The use of the term “quantified” in that phrase means: the CDC has no measurable amount of the virus, because it is unavailable. THE CDC HAS NO VIRUS.

A further tip-off is the use of the word ‘isolates.” This means NO ISOLATED VIRUS IS AVAILABLE.

Another way to put it:

NO ONE HAS AN ISOLATED SPECIMEN OF THE COVID-19 VIRUS.

NO ONE HAS ISOLATED THE COVID-19 VIRUS.

THEREFORE, NO ONE HAS PROVED THAT IT EXISTS.

As if this were not enough of a revelation to shock the world, the CDC goes on to say they are presenting a diagnostic PCR test to detect the virus-that-hasn’t-been-isolated…and the test is looking for RNA which is PRESUMED to come from the virus that hasn’t been proved to exist.

https://principia-scientific.com/even-cdc-now-admits-no-gold-standard-of-covid19-virus-isolate/
Citera
2021-07-29, 09:57
Medlem
Citat:

Hur länge har vaccintillverkarna haft tillgång till det "isolerade viruset" om det nu skulle ha isolerats? Hur snabbt har vaccinerna utvecklats? Hur lång tid kan det i normalfallet ta för ett vaccin att utvecklas och tillverkas?

Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Är det frågor som du vill att jag ska svara på?
varför i all sin dar då?

Du kom med en föreställning och på inget vis bevisade den, så i mina ögon ser det snarare ut som om du lever med en vanföreställning.

Ditt svar bevisar kanske därmed med all tydlighet att du inte verkar kunna göra egna reflektioner och jag får känslan av att det är frågor du inte heller har ett svar på eller kan svara på. Istället kommer du med en insinuation om hur det är ställt med min mentala hälsa.

Citera
2021-07-29, 10:02
Medlem
Citat:

Blir fan inte klok på det här. Kan någon med kunskap inom medicin svara på varför det skulle vara ett problem att isolera just det här viruset? Det är ju dessutom framställt i LAB vad det verkar, vilket öppnar för diverse teorier och inte vad som är tekniskt möjligt. "Vaccinera" bygger ju på spikproteinerna som sagt, vilka sägs vara det som orsakar skada. Är det därför ointressant att isolera viruset eftersom det inte behövs? Dock sägs ju Kinas vaccin bygga på själva viruset och inte proteinet vilket gör det hela ännu mer förvirrande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in