2021-07-29, 00:01
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Har du någon källa på dina jävla hittepå?
Har du ens bland dina värsta källor hittat något om sterilitet?
Sluta nu..

Det är känt redan sedan SARS 1 att spikprotein har den effekten. Inte direkt någon nyhet.
https://www.bitchute.com/video/gEacO6RAKBEY/
Citera
2021-07-29, 00:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Men du vill testa vaccin på barn när det är känt att vuxna blir sterila och får microblodproppar?

Nej jag vill inte testa vaccin på barn. Jag vill inte heller tvinga någon till att ta vaccinerna.

Trots att det inte finns några vetenskapliga belägg för att folk blir sterila eller får blodproppar.
Citera
2021-07-29, 00:03
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Det är känt redan sedan SARS 1 att spikprotein har den effekten. Inte direkt någon nyhet.
https://www.bitchute.com/video/gEacO6RAKBEY/

Du jämför alltså Sars 1 med vaccinen mot sars 2 ?

Är det då din slutsats att barn får blodproppar av vaccinet?

Du är verkligen smart!
Citera
2021-07-29, 00:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Funkar inte. Se CDC rapport.

The overall attack rate was 54.5% (24/44); 87% were symptomatic, 65% with fever, and 22.6% with dyspnea. No clinically severe COVID-19 (1) was observed, and no patient was hospitalized. Among infected miners, 18/23 (78.2%) had a cycle threshold (Ct) <28 (Appendix Table 1). The variant of concern (VOC) gamma (P.1 lineage), also known as 20J/501Y.V3, was identified in 9/9 viruses sequenced by the Pasteur Institute (Appendix Table 2), without any new mutation.
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/10/21-1427_article

Jag fetade om stycket åt dig så det blir korrekt. Dessutom handlar det om gammavarianten, inte delta oavsett vad du vill hävda.
Citera
2021-07-29, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag fetade om stycket åt dig så det blir korrekt. Dessutom handlar det om gammavarianten, inte delta oavsett vad du vill hävda.

Allt handlar om varianter. Två av dem, delta och gamma, har med lätthet trängt igenom vaccinskyddet.

De i studien löpte inte stor risk för allvarlig sjukdom även som ovaccinerade. Det är ett nollresultat för vaccinet och 100% skydd för naturlig immunitet. Kan inte bli mycket tydligare.
Senast redigerad av hbphys 2021-07-29 kl. 00:11.
Citera
2021-07-29, 00:08
Medlem
Citat:
Funkar inte. Se CDC rapport.

The overall attack rate was 54.5% (24/44); 87% were symptomatic, 65% with fever, and 22.6% with dyspnea. No clinically severe COVID-19 (1) was observed, and no patient was hospitalized. Among infected miners, 18/23 (78.2%) had a cycle threshold (Ct) <28 (Appendix Table 1). The variant of concern (VOC) gamma (P.1 lineage), also known as 20J/501Y.V3, was identified in 9/9 viruses sequenced by the Pasteur Institute (Appendix Table 2), without any new mutation.
https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/10/21-1427_article

Citat:

Vad tänkte du på? Medelåldern var 51 år. Ingen förväntas dö i den åldersgruppen.
22.6% with dyspnea är högt.
Citera
2021-07-29, 00:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
99% av de som avlider numera är ovaccinerade. Så vilken världsbild är på väg att krackelera menar du?

Citat:
"99% av de som avlider numera är ovaccinerade."

Det där är ett mantra (utan saklig grund) som nu sprids vidare även i Sverige, vars upphovsman är Anthony Fauci. Trodde den mannen var både kompetent och pålitlig, men uppenbart driver han en agenda.

Du får gärna överbevisa mig om att jag har fel.
Citera
2021-07-29, 00:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Allt handlar om varianter. Två av dem, delta och gamma, har med lätthet trängt igenom vaccinskyddet.

De i studien löpte inte stor risk för allvarlig sjukdom även som ovaccinerade. Det är ett nollresultat för vaccinet och 100% skydd för naturlig immunitet. Kan inte bli mycket tydligare.

Nej det är det inte, det enda ditt inlägg bevisar är att du inte förstår någonting, iofs inte oväntat. Vaccinet fungerar utmärkt mot delta.
Citera
2021-07-29, 00:18
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Vad tänkte du på? Medelåldern var 51 år. Ingen förväntas dö i den åldersgruppen.
22.6% with dyspnea är högt.

Vet du ens vad dyspné är? Man kan få andnöd i mer eller mindre allvarlig form, en otränad som springer kan få dyspné och känna lufthunger. Att ingen lades in på sjukhus säger väl det mesta. Jag har sett folk som är otränade som flämtar som fiskar på torra land efter att ha gått upp för en trappa, utan covid19.
Citera
2021-07-29, 00:25
Medlem
Citat:
Vet du ens vad dyspné är? Man kan få andnöd i mer eller mindre allvarlig form, en otränad som springer kan få dyspné och känna lufthunger. Att ingen lades in på sjukhus säger väl det mesta. Jag har sett folk som är otränade som flämtar som fiskar på torra land efter att ha gått upp för en trappa, utan covid19.

Med tanke på att jag har fått den diagnosen av tre olika lungläkare.
Så är svaret ja, jag vet vad dyspne är.
Senast redigerad av severustheemperor 2021-07-29 kl. 00:31.
Citera
2021-07-29, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Instämmer faktiskt...skrämmande hur folk uppför sig oavsett om man är för eller emot det här vaccinet ?

Allt grundas i culture of fear. Läser man på hur detta har använts av olika politiker som Hitler, Stalin och Mao så är tillvägagångssättet skrämmande likt det som pågår just nu.

Här är vanliga exempel på rädslor som ofta överdrivs och utnyttjas i politiska syften:

1. Us vs Them (Vaccin-grupptryck)
The positioning of ethnic, national, cultural, social or political groups against each other. Begins by convincing a group it is under attack by another group.

2. The Unknown (Mutationer, post-covid mm)
Fear of the unknown may cause individuals to choose an irrational choice over a rational choice that involves the slightest ambiguity.

4. Dread Risks (Hot om respirator, kvävning, svart svamp mm)
Risks that invoke intensive fears such as terrorism and air safety risks.

5. Fear of Missing Out (Vaccinpasset)
Fear of missing out on things you desire such as joy, wealth and information.

6. Change (Nytt virus = mänsklighetens undergång)
Fear that a proposed future will be far worse than today.

7. False dichotomy (Vaccin eller restriktioner)
Type of fallacy that presents two options as being opposed that aren't necessarily opposites. It is associated with assumptions that tradeoffs must be made when in fact win-win scenarios exist.

Så här kan det kännas att leva i culture of fear:

The three psychological components of the culture of fear included silence through censorship, sense of isolation, and a generalized belief that all channels of opposition were closed.

Nån som känner igen sig?
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-29 kl. 00:39.
Citera
2021-07-29, 00:32
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Skulle nog tro att vi får villkorade regler om vi nu inte når upp riktigt eller att vissa grupper inte har full teckning som vårdpersonal.

Vänta och se!

Min ståndpunkt är klar. Efter att min mor dog antagligen smittad av någon i hemtjänsten och att jag har en nära anhörig på särskilt boende där man inte har fått full vaccinationstäckning p.g.a. att det flugit in vissa idéer bland de boende så är min tolerans för antivaxxare och liberaler i den här frågan mycket liten.

Dog din mamma under första vågen eller den andra så kan du knappast anklaga personalen för detta.
Det var mer eller mindre omöjligt att både få vaccin och test om man hade covid.
Dessutom är det tamejfan inte mot personalen på golvet du ska rikta ditt hat mot!
Vi slet häcken av oss, många med hjärnceller försökte få både er anhöriga och myndigheter att vakna till och få in i era huvuden att era anhöriga och våra vårdtagare blev avlivade med bensodiazepiner, morfin och ingen syrgas fick vi ge eller inläggning fick göras.
Läkarna och sjuksystrarna var med och drev detta, fanns inte en enda jävel till läkare som behagade visa sig på boenderna, utan det blev utskrivet palitativ vård!
Fatta hur jävla dåligt många av oss mår som försökt få andra att vakna upp, men nej ni är fortfarande i någon jäkla hjärntvätt...
Många av personalen framförallt yngre klarade inte ens av att sitta dödsvak, troligtvis både pga rädsla att smittas själva plus obehaget att se någon dö på detta sätt.
Fy fan vad trött jag är på det här!!!
Jag har kämpat med näbbar och klor för att få till en förändring från början och få er anhöriga och personal att vakna upp, men ni är ju för fan döva både för fakta och verkligheten som varit inom sjukvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in