2021-07-28, 14:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ah! Där är du igen...
Var inte så jäkla dum! Självklart att ingen gör det gratis enbart för skojs skull! Slasken lär vara runt 14tusen sidor...

Men som examensarbete eller i forskningssyfte är det alls ingen omöjlighet. Tvärtom.
Åtar sig nån resningsärende åt Möller kan allt hända. #Mestpinsammapoddiåtanke
Citera
2021-07-28, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ah! Där är du igen...
Var inte så jäkla dum! Självklart att ingen gör det gratis enbart för skojs skull! Slasken lär vara runt 14tusen sidor...

Men som examensarbete eller i forskningssyfte är det alls ingen omöjlighet. Tvärtom.
Det vore riktigt intressant! Tror nog det finns många som skulle vilja sätta tänderna i detta
Citera
2021-07-28, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Vad vet du om det?

Du anteciperar och tror, att bara för att S*fan Davidss*n till sist dömdes i HovRätten till 18 års fängelse och en stund senare därefter tog sitt liv, så är fallet L*na Wesstr*m därmed avslutat.

Jag har vid några tidigare tillfällen i L*na Wesstr*m-tråden skrivit, vilket jag itererar igen.

Iteration: Det är inte säkert att jag kommer att kunna finna någonting som kan visa på att flera personer varit involverade i mordet på L*na Wesstr*m, men, om jag finner något av värde, så blir polisen den första som jag lämnar in det till.

Efter som jag har ett stort intresse för att gräva vidare i det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 så blir det helt naturligt att ens tankar cirkulerar på hög nivå.

Jag är bland annat inställd på, att hatet mot offret L*na Wesstr*m från St*fan Davidss*n:s sida, så och även från HD:s sida, har progredierat efter skilsmässan vilken påskrevs av paret Davidss*n den 19 Februari 2018 samt att 84 dagar därefter förflutna, bragtes L*na Wesstr*m om livet 160 meter ifrån sin bostadsrätt bakom ett bullerplank.

Under den aktuella Måndagskvällen den 14 Maj 2018, har St*fan Davidss*n haft hjälp från minst en person, även om St*fan Davidss*n sedan var ensam med offret L*na Wesstr*m bakom själva bullerplanket ?

Tillägg: Jag har även i L*na Wesstr*m-tråden tidigare framfört, att det finns faktiskt människor som både har sett och hört saker och ting, men som av vänskapsskäl och även av andra skäl valt att inte blanda sig i /

Jag har också tidigare skrivit, att människor äger sina egna viljor i detta fallet vilket jag i min tur måste respektera, annars hade jag varit hos polisen för länge sedan beträffande vad jag vet och känner till, men, man vet aldrig vad framtiden har att bjuda på, det återstår att se.

Varken HD eller SOA så som JG har rent mjöl i sina påsar, de tre personerna är ytterst märkliga individer med säregna beteenden vilka alla döljer och bär på sina hemligheter i konnektion med det tidigare mordet på L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2021-07-28 kl. 15:19.
Citera
2021-07-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampom
Kan folket sluta spotta ut sig saker som:
Knutby, Sonen eventuell mördare, skäggbarn med mera med mera.

GÅ FÖRFAN PÅ DEN INTRESSANTA INFORMATIONEN VI HAR & DÄREFTER SPEKULERA !!??

Om ni inte har informationen LÄS!!!!!!!

BO= Lena Wesströms
SD= St*fan D*vidss*n
HD= H*nna D*vidss*n

*Med allra största sannolikhet var det SD bostad som varit avspärrad
(Dörren & Miljön runt omkring är nästintill identisk med expressens bild på mannens bostad)

Expressens bild
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140432-31.208.48.231.PNG

SD bostad:
http://www.bilddump.se/bilder/20180521140844-31.208.48.231.PNG

*SD bor 200-500 meter från BO (stämmer överens med samtliga uttalande av media angående det avspärrade huset)

*En man ska däremot initialt ha suttit anhållen misstänkt för brott – men släppts, enligt uppgifter till Expressen. Den mannens bil ska också vara beslagtagen av polisen. Hans bostad var också under en period avspärrad.

= Får vi det till att det är SD bostad som varit avspärrad har hela karusellen handlat om honom i tidningarna.

*SD har häromdagen gjort sin Facebook privat. ???

*HD har häromdagen även hon gjort sin Facebook privat. ???

*Efter en del research hittar jag att S senast var aktiv Kl 22.34 på Facebook den 14 MAJ på måndagskvällen.
(DVS innan han gjort sin Facebook privat häromdagen)

=Inget tyder på att Karln somnat tidigt den kvällen.

(En jävligt intressant sak som bakar ihop allt detta till en eventuell kaka)
LÄS NOGA NU!

OM ni läst ett tidigare inlägg av mig:
SD, J, BO var (betona ordet VAR) extremt nära.
Har hänt saker sedan mitt inlägg angående dem..

Föratt kunna förstå det intressanta som hänt.
Läs då mitt inlägg som kommer här under först.

"Kan ju bara ge lite kort fakta angående st*fan d*vidss*on & Lena Wesström relation på Sociala medier.

Varit vänner på Facebook sedan flera år tillbaka & laddat upp flitigt med bilder tillsammans, Gillat/hjärtat samt kommenterat nästan varenda bild på respektives sida i FLERA års tid.
(Vi pratar flera hundra bilder)

Bilder från matlagning, till renoveringsprojekt till allmänna vardagsbilder..
De verkade EXTREMT tajta.

Den 24 mars 2017 (ganska häpnadsväckande) är datumet som St*fan för sista gången gillade en bild av Lena.
Sedan dess har de inte haft någon offentlig kontakt alls på Facebook och i skrivande stund inte ens vänner??

Ett annat argument som stärker detta är att:
De två jag nämnt ovanstående umgicks VÄLDIGT ofta tillsammans med en man vid namn *J* som även han kommenterade Lenas bilder var och varannan..
Även han är inte vän med Lena på Facebook idag.

Nu kanske detta är onödig fakta MEN vi måste komma ihåg att Lenas aktivitet på Facebook var ENORM, så finns små guldgruvor man kan hitta där.

Iallafall tycker fortfarande att det är väldigt skumt att alla de tre nämnda lägger upp fina äventyrliga bilder tillsammans samt kommenterar/gillar varandras bilder i flera års tid sen någon gång mellan mars till april 2017 tar Karlarna enbart bort Lena och all aktivitet mellan dessa dör helt ut gentemot Lena.
Nästan så de stängt ut henne."

Så??????

*BO's föredetta alternativt nuvarande vän "J" gick för 2 dygn sedan ÖPPET ut bland sociala medier och publicerar en bild på "J" & BO.
Bekräftar från sin sida att BO är död, rätt häpnadsväckande tidigt???
"J" som överhuvudtaget ej haft någon aktivitet alls gentemot BO senaste året??

*SD som fortfarande (tillskillnad från Lena) är fortsatt VÄLDIGT nära vän med ovanstående person (J).
Så har S fortfarande INTE reagerat på detta inlägg..
Skall tilläggas att S är oerhört aktivt på "J" sociala inlägg.

SLUTSATS:
J är helt oskyldig så gnäll inte om att hänga ut någon random.. J en stark bekräftelse på att något har hänt mellan
SD & LENA.

SD & BO har kommit i gräl nånstans mellan mars-april månad 2017
(Datumet som all aktivitet dog) därefter har SD sluta gillat samt tagit bort BO som vän på Facebook.
J som är klart närmre SD än BO & har indirekt blivit "tvingad" att ta sin killkompis parti före BO.
Resulterar i att J även tagit bort
BO som vän på Facebook.

(Att vara 3 nära vänner & om bråk uppstår i trion så slutar det i 99/100 fall att 2 håller ihop och 1 blir utfryst, BO i detta fall)

J skriver väldigt tidigt ut (innan alla andra) angående Lenas död. Vet han om att SD är kapabel till något sånt här och la ihop 1+1? Eller enbart ett väldigt tidigt offentligt inlägg innan det bekräftats?
Kan tilläggas att detta inlägg ändrats fram & tillbaka om att vara privat alternativt offentligt..

Nu till saken:
SD beetende efter Lenas försvinnade?

SD har gjort sin Facebook privat.
HD separerade frugan har gjort sin Facebook privat.
SD har inte lagt upp något angående Lena överhuvudtaget??

SD har inte ens reagerat på J offentliga inlägg som över 300 personer reagerat på!?
J övriga inlägg KRYLLAR av kommentarer samt likes av SD.

En intressant sak är att Lena följer J på Insta men inte SD.
Stärker ännu mer att de var SD & Lena som hade dispyten.

Om fallet fortsätter peka mot SD så hoppas jag verkligen de tar in J på förhör så småningom.. han saknar bevisligen sin gamle vän Lena & sitter förmodligen på en jävligt intressant info dvs vad som hände mellan
BO & SD mars-april 2017..
Denne skribent var tidigt väldigt rätt ute gällande händelserna som sedan visade sig stämma väldigt bra.
Citera
2021-07-28, 15:55
Medlem
Citat:
Dream on.

Du tycker att @zilvereko skall dröma på.

Allting kan bli möjligt, allting kan hända, ingenting är egentligen omöjligt bara en stark vilja finns.

En vacker dag, kanske vi får höra talas om en ny diagnos med förkortningen GABP, det vill säga, Geocach-Artad-Burk-Psykos, jag tänker på HD som tokloggarinnan som ständigt och jämt är ute i skog och mark för att jaga sina burkar. Efter mordet begånget på L*na Wesstr*m hade HD fått loggfnatten och det tycker åtminstone jag var ett mycket märkligt beteende från HD:s sida.

HD är en individ som sticker ut långt utöver det vanliga, en riktigt säregen människa vilken också var den personen som hade det starkaste motivet till att få bort sin rival L*na Wesstr*m från jordens klot. HD hatade LW på alla plan.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-28, 16:20
Medlem
Citat:
På fritiden då, eller?

Eller tror du att någon skulle betala en jurist för att göra det?

Tja, vi har ju en privatdeckare i tråden. Är man väldigt mån om hela sanningen går det alltid att samla ihop till ekonomin och kanske hitta något intressant.
Citera
2021-07-28, 18:13
Medlem
Varför fortsätter ni älta detta?
Galenpanna slog ihjäl kvinna av de vanliga skälen.
Han dömdes. Stack sig i halsen och lyckades förblöda. Det är över.
Släppt det nu
Citera
2021-07-28, 18:40
Medlem
Är det någon som har koll på hur de vänner till SD/HD som in i det sista hävdade SDs oskuld. Hur de ställer sig till skuldfrågan idag?

Är inte ute efter några namn eller så, bara intresserad av om domen ändrade synen för någon/några. Tycker mig iaf i tråden ha läst meningen ”oskyldig till dess motsatsen bevisats i domstol” ett antal gånger och dessa bör iaf då enligt sitt resonemang se SD som skyldig nu.
Citera
2021-07-28, 19:20
Medlem
Mordet på L*na Wesstr*m Måndagen den 14 Maj 2018 samt retrospektivt.

● Under Lördagens eftermiddagstid och den 19 Maj 2018, upptäcktes av två privatpersoner vilket ägde rum någon gång mellan klockan 14:30 och 14:31 en livlös människokropp vilandes på sin magsida bakom ett bullerplank i vegetationen.

● En av dessa två privatpersoner, kontaktade, vid det aktuella tillfället polisen gällande sin då gjorda upptäckt av den orörliga människokroppen, samtalet till polisen, registrerades klockan 14:33:27.

● Polisen anlände sedan till platsen bakom bullerplanket där tidigare två privatpersoner hade gjort sin upptäckt.

● Under Lördagens sena eftermiddagstid, anlände sedan ett antal kriminaltekniker till plasten bakom bullerplanket för att sålunda vid det aktuella tillfället påbörja en kriminalteknisk undersökning, kriminalteknikerna inkom till platsen klockan 17:20.

● Så småningom, och strax därefter att kriminalteknikerna hade anlänt till platsen bakom bullerplanket, kom även Rättsläkarna för att därstädes påbörja den primär-okulära undersökningen av den då livlösa människokroppen, Rättsläkarna inkom till platsen bakom bullerplanket klockan 17:30.

● Både kriminalteknikerna och Rättsläkarna fanns kvar på platsen klockan 19:00 under Lördagskvällen den 19 Maj 2018, och både den kriminaltekniska undersökningen samt Rättsläkarnas primära undersökning av den livlösa människokroppen, pågick för fullt.

● Under tiden som kriminalteknikerna undersökte platsen, både bakom, så som även utanför bullerplanket samt att Rättsläkarna gjorde sin primära undersökning av den livlösa människokroppen viste varken polisen, inte heller kriminalteknikerna och framförallt inte Rättsläkarna vem den avlidna personen var, ingen identitet hade kunnat fastställas på den avlidna kvinnokroppen.

● Itererat: Både kriminalteknikerna och Rättsläkarna arbetade på platsen klockan 19:00 under Lördagskvällen den 19 Maj 2018, och arbetet var långt ifrån avslutat vid den aktuella tidpunkten.

● Plötsligt hände något mycket märkligt, det vill säga, klockan var 19:00 på Lördagskvällen den 19 Maj 2018 och då arbetet pågick för fullt av både kriminalteknikerna och Rättsläkarna på platsen samt att ingen hade, överhuvudtaget kunnat identifiera den avlidna kvinnokroppen, då plötsligt, och 3 minuter senare skrev JG ett inlägg på sin Facebookssida som han sedan offentliggjorde till läsning enligt citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat / ... Bara ordet "Soft-is" stinker St*fan Davidss*n lång väg och, JG:s bästa kamrat, var ju ingen annan än Kung Yoda, "Nattens Vite Riddare, St*fan Davidss*n.

● Varken polisen, kriminalteknikerna så som Rättsläkarna hade kunnat identifiera den avlidna kvinnokroppen bakom bullerplanket, det kunde och gjorde däremot St*fan Davidss*n:s kamrat JG vilket denne klart och tydligt skrev i sitt inlägg på sin Facebookssida under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 klockan 19:03.

● Rättsläkarna avslutade sitt undersökningsarbete av den avlidna kvinnokroppen klockan 22:30 under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 vart efter förberedelserna gjordes för borttransporteringen av den avlidna människokroppen till likförvaringshuset vilken i sin tur skedde klockan 22:45, inte ens då, hade man kunnat fastställa den avlidna människokroppens identitet, det viste däremot St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

Tillägg: Enligt ovan skrivet, får ni övriga trådmedlemmar säga och tro precis vad ni vill om detta, enligt mig så var St*fan Davidss*n:s kamrat JG involverad i mordet på L*na Wesstr*m och vid sidan fanns även Yodinnan.

Jag vet, och jag känner till saker utanför själva förundersökningsprotokollet som polisen och åklagarna tidigare skrivit, detta, viket gjort att jag tidigare påpekat om just JG så som HD och att de tvenne på ett eller annat sätt har haft delaktigheter i mordet på L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.
Citera
2021-07-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal

● Tycker mig iaf i tråden ha läst meningen ”oskyldig till dess motsatsen bevisats i domstol”

Det är meningar, tidigare skrivna av medlemmarna @Carinah78 och Psykologen @Rosamund. Inläggen finns längre bakåt att kunna läsa i L*na Wesstr*m-tråden, om de inte är borttagna ?

Mvh/JM.
Citera
2021-07-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Varför fortsätter ni älta detta?
Galenpanna slog ihjäl kvinna av de vanliga skälen.
Han dömdes. Stack sig i halsen och lyckades förblöda. Det är över.
Släppt det nu
Hur det gick till när han dog, är det ingen som vet, eftersom det inte blivit offentligt.
Önskvärt hade varit om den åklagare som skötte SDs bortgång hade klargjort någonting, då hade de som anser att det är någonting som inte stämmer blivit lite mer tillfreds.
Som det är nu, att endast säga att det inte föreligger något brott, vi tänker inte kommentera någonting mer, det är total sekretess.
Citera
2021-07-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Mordet på L*na Wesstr*m Måndagen den 14 Maj 2018 samt retrospektivt.

● Under Lördagens eftermiddagstid och den 19 Maj 2018, upptäcktes av två privatpersoner vilket ägde rum någon gång mellan klockan 14:30 och 14:31 en livlös människokropp vilandes på sin magsida bakom ett bullerplank i vegetationen.

● En av dessa två privatpersoner, kontaktade, vid det aktuella tillfället polisen gällande sin då gjorda upptäckt av den orörliga människokroppen, samtalet till polisen, registrerades klockan 14:33:27.

● Polisen anlände sedan till platsen bakom bullerplanket där tidigare två privatpersoner hade gjort sin upptäckt.

● Under Lördagens sena eftermiddagstid, anlände sedan ett antal kriminaltekniker till plasten bakom bullerplanket för att sålunda vid det aktuella tillfället påbörja en kriminalteknisk undersökning, kriminalteknikerna inkom till platsen klockan 17:20.

● Så småningom, och strax därefter att kriminalteknikerna hade anlänt till platsen bakom bullerplanket, kom även Rättsläkarna för att därstädes påbörja den primär-okulära undersökningen av den då livlösa människokroppen, Rättsläkarna inkom till platsen bakom bullerplanket klockan 17:30.

● Både kriminalteknikerna och Rättsläkarna fanns kvar på platsen klockan 19:00 under Lördagskvällen den 19 Maj 2018, och både den kriminaltekniska undersökningen samt Rättsläkarnas primära undersökning av den livlösa människokroppen, pågick för fullt.

● Under tiden som kriminalteknikerna undersökte platsen, både bakom, så som även utanför bullerplanket samt att Rättsläkarna gjorde sin primära undersökning av den livlösa människokroppen viste varken polisen, inte heller kriminalteknikerna och framförallt inte Rättsläkarna vem den avlidna personen var, ingen identitet hade kunnat fastställas på den avlidna kvinnokroppen.

● Itererat: Både kriminalteknikerna och Rättsläkarna arbetade på platsen klockan 19:00 under Lördagskvällen den 19 Maj 2018, och arbetet var långt ifrån avslutat vid den aktuella tidpunkten.

● Plötsligt hände något mycket märkligt, det vill säga, klockan var 19:00 på Lördagskvällen den 19 Maj 2018 och då arbetet pågick för fullt av både kriminalteknikerna och Rättsläkarna på platsen samt att ingen hade, överhuvudtaget kunnat identifiera den avlidna kvinnokroppen, då plötsligt, och 3 minuter senare skrev JG ett inlägg på sin Facebookssida som han sedan offentliggjorde till läsning enligt citat: "Vila i frid Softis" ... slut citat / ... Bara ordet "Soft-is" stinker St*fan Davidss*n lång väg och, JG:s bästa kamrat, var ju ingen annan än Kung Yoda, "Nattens Vite Riddare, St*fan Davidss*n.

● Varken polisen, kriminalteknikerna så som Rättsläkarna hade kunnat identifiera den avlidna kvinnokroppen bakom bullerplanket, det kunde och gjorde däremot St*fan Davidss*n:s kamrat JG vilket denne klart och tydligt skrev i sitt inlägg på sin Facebookssida under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 klockan 19:03.

● Rättsläkarna avslutade sitt undersökningsarbete av den avlidna kvinnokroppen klockan 22:30 under Lördagskvällen den 19 Maj 2018 vart efter förberedelserna gjordes för borttransporteringen av den avlidna människokroppen till likförvaringshuset vilken i sin tur skedde klockan 22:45, inte ens då, hade man kunnat fastställa den avlidna människokroppens identitet, det viste däremot St*fan Davidss*n:s kamrat JG.

Tillägg: Enligt ovan skrivet, får ni övriga trådmedlemmar säga och tro precis vad ni vill om detta, enligt mig så var St*fan Davidss*n:s kamrat JG involverad i mordet på L*na Wesstr*m och vid sidan fanns även Yodinnan.

Jag vet, och jag känner till saker utanför själva förundersökningsprotokollet som polisen och åklagarna tidigare skrivit, detta, viket gjort att jag tidigare påpekat om just JG så som HD och att de tvenne på ett eller annat sätt har haft delaktigheter i mordet på L*na Wesstr*m.

Mvh/JM.
När jag nu läser det faktiska att JG uppdaterade sin facebook, med vila i frid Softis, blir det väldigt tydligt. Hur kunde han veta? Teknikerna jobbade vid tiden på brottsplatsen med kroppen?! Hela människan är ett nervvrak, varför "knäckte" inte förhörsledarna honom?
Han försvårade utredningen med sitt raderande, om inte annat?
Han är absolut involverad, mycket konstigheter med den "mannen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in