Citat:
Förväntat att du går helt off topic. Ja, jag finner det patetiskt att gå i samma hjulspår oavsett om du gör spoiler. Återigen klistrar du på folk åsikter och formuleringar.
Jag har exempelvis aldrig kallat SD för psykopat.
Inte heller påstått följande om HD;
"hjärntvättad, rädd/under nåt dödshot eller styrd av SD."
(-så mycket har jag läst av dig att jag vet att du mycket väl förstår att manipulerad respektive "styrd" eller "hjärntvättad" är olika saker).
Att HD "kör dubbelt" har ju diskuterats och dissekeras sönder i omgångar i tråden.
- Där håller jag med de trådisar som menar att HDs fling med JS inte kan jämföras med SDs alla år med LW.
Och som vanligt tar du vad andra skrivit till dig och serverar det som dina egna slutsatser gentemot andra...
"Klarar du öht av att skriva i sak bortom min person?"
"dina patetiska försök att förvränga och ditt eviga OT som fortsätter i spoilers"
Jag återgår till mitt liv IRL och låter dig svänga på orden här bäst du kan.
Kunde inte låta bli att markera när du svarade nötis på det där sättet med en massa påståenden bara.
Nötis har haft tålamod med dig så länge och försökt bemöta dig i sak, lyssna in dig och ge dig sakliga, genomtänkta och sjyssta svar utan att hävda att hon sitter på nån absolut sanning.
Jag har exempelvis aldrig kallat SD för psykopat.
Inte heller påstått följande om HD;
"hjärntvättad, rädd/under nåt dödshot eller styrd av SD."
(-så mycket har jag läst av dig att jag vet att du mycket väl förstår att manipulerad respektive "styrd" eller "hjärntvättad" är olika saker).
Att HD "kör dubbelt" har ju diskuterats och dissekeras sönder i omgångar i tråden.
- Där håller jag med de trådisar som menar att HDs fling med JS inte kan jämföras med SDs alla år med LW.
- Och att HDs ambivalens där är ett skolboksexempel på hur bakvänt och ambivalent kvinnor som levt med kontrollerande och manipulativa män brukar agera. JS själv är ju inne på det i förhör (som ligger bland ljudfilerna på sidan 1 i tråden för andra ev läsare av detta inlägg).
Och som vanligt tar du vad andra skrivit till dig och serverar det som dina egna slutsatser gentemot andra...
"Klarar du öht av att skriva i sak bortom min person?"
"dina patetiska försök att förvränga och ditt eviga OT som fortsätter i spoilers"
Jag återgår till mitt liv IRL och låter dig svänga på orden här bäst du kan.
Kunde inte låta bli att markera när du svarade nötis på det där sättet med en massa påståenden bara.
Nötis har haft tålamod med dig så länge och försökt bemöta dig i sak, lyssna in dig och ge dig sakliga, genomtänkta och sjyssta svar utan att hävda att hon sitter på nån absolut sanning.
Nötis hit och Nötis dit. Jag skriver till dig.
Sensmoralen var att HD var lättmanipulerad som deprimerad.
2014/15 är det fara å färde med äktenskapet.
När hon vaknar till från 2015 så ses nåt helt annat.
Ju bättre medicinsk behandling, ju mer kraftfull verkar det som.
En successiv förbättring varav terapi däremot tycks inte ha hjälpt henne värst mycket:
I din spoiler nyss nämnde du skam. Det har jag skrivit ett par ggr till dig i april/maj.
Kränkt relaterar som sagt till skam och förödmjukelse.
Det är hon som vill dölja otrohet och ger förhållningsorder. Det är hon som håller skam i schack, vilket producerar ångest.
Kränkt är en farlig känsla om den övergår i intensivt hat som pågår för länge och kan övergå till en känsla att vilja triumfera.
I sin värsta form kan hat mynna ut i hämnd.
Det är när HD tar ut skilsmässa som han blir farlig.
Ju mer kontrollförlust för SD, ju mer makt får HD över situationen och det mångåriga triangeldramat.
Edit.
Förtydligande.
Att jag la till psykopatbegreppet berör snarare kontext än dig - ser dock att texten kan ge syftningsfel.
Om SD som psykopat har du citerat in ur FUP, vi har därmed diskuterat begreppet, dock är narcissism det du upprepat.
Senast redigerad av develi 2021-06-22 kl. 21:06.
Senast redigerad av develi 2021-06-22 kl. 21:06.
? Självklart var han rosenrasande inombords, ville inte ens tro att HD låg med JS..... det blev bara för mycket för honom! Dessutom var Lena på väg bort.