Flashback bygger pepparkakshus!
2021-07-28, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
One had dreamed of becoming a police officer and was injured in a clash with rioters. One was an Air Force veteran and a fervent supporter of President Trump who was shot by the police. Three others were Trump loyalists — including one who sold kangaroos dressed like the president — who suffered what the authorities called “medical emergencies.”

Med andra ord. Av 5 döda var 4 trump-sympatisörer.
Som sagt 5 döda i en attack mot Capitolium som ju inte ägt rum eller. Jaja, nu väntar i alla fall räfs och rättarting för hundratals av dom inblandade i den olagliga attacken. Så det kan gå när man glömmer huvudet på hatthyllan i sin iver att göra lille Trump glad och lycklig.
Citera
2021-07-28, 10:01
Bannlyst
Tråden dryper av äckliga människor och deras lögner.

Taktiken har de ärvt från nazisterna. Ni har sett mitt exempel. Bara att söka på vad jag skrivit.

Trump angrips alltid av fejk-nyheter. Man ställer till med något och skyller på Trump och republikanerna. Den egentliga måltavlan är alla vanliga människor i alla länder inklusive vårt. Av någon anledning var det viktigt att störta Trump. För det behövdes först en hat-kampanj i massmedia som höll på i 4 år samt som avslutning statskupp i samband med valet.
Senast redigerad av Mertillen 2021-07-28 kl. 10:43.
Citera
2021-07-28, 10:04
Bannlyst
Kom också ihåg att det är VÅR rätt att "storma" Sveriges riksdag. När vi vill. Den byggnaden tillhör oss och inte den lilla äckliga klick som tror den bara är till för dem.
Citera
2021-07-28, 10:45
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Och här var förnekelsen total ser jag. Och när republikanska toppolitiker fått frågan om dom tittat på utfrågning så har dom inte haft tid eller givit andra undvikande svar. Deras ryggrader verkar fulla av förnekelsens eller rädslans skit helt enkelt. Den viktigaste utfrågningen för USA:s fortsatta demokratiska framtid och bekämpningen av inhemsk gryende terrorism och dom har inte haft tid att engagera sig i frågan. Mer opatriotisk politiskt beteende får man nog leta efter. Har dom ingen genuin känsla för sitt fosterland.

Hur mycket tydligare än i nedanstående klipp och även de tidigare som jag länkade till kan det bli att det inte handlade om någon "stormning":

https://twitter.com/TeresaFreeThink/...72887050690588

Du och dina TDS polare verkar helt klart ha problem med verklighetsuppfattningen.
Citera
2021-07-28, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Som sagt 5 döda i en attack mot Capitolium som ju inte ägt rum eller. Jaja, nu väntar i alla fall räfs och rättarting för hundratals av dom inblandade i den olagliga attacken. Så det kan gå när man glömmer huvudet på hatthyllan i sin iver att göra lille Trump glad och lycklig.

Jag blev illa berörd av att höra polismännens vittnesmål igår.

Jag hoppas att utfrågningen går i denna riktning och att sanningen kommer fram.
Citera
2021-07-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag blev illa berörd av att höra polismännens vittnesmål igår.

Jag hoppas att utfrågningen går i denna riktning och att sanningen kommer fram.
Jag blev också rörd till tårar av hans berättelse. Av allt att döma är detta det värsta som inträffat sedan jordbävningen i Lissabon. Tur för oss att Pelosi vägrar släppa övervakningsfilmerna, så att vi slipper få mardrömmar av alla hemskheter! Men du, fäll inte för många tårar över de 4 döda Trumpsupportrarna, de deltog faktiskt frivilligt i detta brott mot mänskligheten. Koncentrera din sorg på det sista offret, polismannen som dog en naturlig död.
Senast redigerad av TomSowell 2021-07-28 kl. 11:29.
Citera
2021-07-28, 11:27
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Jag blev också rörd till tårar av hans berättelse. Av allt att döma är detta det värsta som inträffat sedan jordbävningen i Lissabon. Tur för oss att Pelosi vägrar släppa övervakningsfilmerna, så att vi slipper få mardrömmar av alla hemskheter!

Det är talande att Pelosi vägrar släppa övervakningsfilmerna!
Citera
2021-07-28, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor

Det är talande att Pelosi vägrar släppa övervakningsfilmerna!
Man skulle nästan kunna tro att hon försöker dölja någonting. Vem är polismannen som sköt Aislee Bobbitt och varför är hans identitet hemligstämplad?
Citera
2021-07-28, 11:53
Bannlyst
Citat:
Jag blev också rörd till tårar av hans berättelse. Av allt att döma är detta det värsta som inträffat sedan jordbävningen i Lissabon. Tur för oss att Pelosi vägrar släppa övervakningsfilmerna, så att vi slipper få mardrömmar av alla hemskheter! Men du, fäll inte för många tårar över de 4 döda Trumpsupportrarna, de deltog faktiskt frivilligt i detta brott mot mänskligheten. Koncentrera din sorg på det sista offret, polismannen som dog en naturlig död.

Pelosi bad
Trump supporters good
Got it.
Säg att hon släpper alla filmer i världen. Vilka förmildrande omständigheter menar du kommer synas på dessa filmer?
Kommer någon av de inblandade att bli friade från skuld efter att filmerna släppts?
Citera
2021-07-28, 12:21
Medlem
Citat:
Man skulle nästan kunna tro att hon försöker dölja någonting. Vem är polismannen som sköt Aislee Bobbitt och varför är hans identitet hemligstämplad?

Eller så är det bara så att bevismaterial ska användas i rättegångar???
Citera
2021-07-28, 12:52
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Pelosi bad
Trump supporters good
Got it.
Säg att hon släpper alla filmer i världen. Vilka förmildrande omständigheter menar du kommer synas på dessa filmer?
Kommer någon av de inblandade att bli friade från skuld efter att filmerna släppts?

Vi som såg spektaklet live, i s k direktsändning (CNN) såg ju redan då att folkmassan i princip blev insläppt och i vart fall jag undrade varför. Tyckte det var konstigt. Tyckte även då att det såg rel frdligt ut och det var mest flaggviftande. Efter en stund började klipp komma som visade en promenad inuti byggnaden. Sedan kom de mer ihopklippta sekvenserna där medierna loopade ett par korta sekvenser som såg mer otäcka ut, loopade och loopade om igen. Till slut var det enbart dessa som visades och i princip hela förloppet hade då medierna (inkl våra svenska) lyckats redigera om till att uppfattas som en våldsam stormning. En Trotskijsk retuschering framför våra ögon i realtid.
Citera
2021-07-28, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Vi som såg spektaklet live, i s k direktsändning (CNN) såg ju redan då att folkmassan i princip blev insläppt och i vart fall jag undrade varför. Tyckte det var konstigt. Tyckte även då att det såg rel frdligt ut och det var mest flaggviftande. Efter en stund började klipp komma som visade en promenad inuti byggnaden. Sedan kom de mer ihopklippta sekvenserna där medierna loopade ett par korta sekvenser som såg mer otäcka ut, loopade och loopade om igen. Till slut var det enbart dessa som visades och i princip hela förloppet hade då medierna (inkl våra svenska) lyckats redigera om till att uppfattas som en våldsam stormning. En Trotskijsk retuschering framför våra ögon i realtid.

Men nu gäller ju inte din uppfattning som grund för rättegångarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in