2021-07-28, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Jag blev illa berörd av att höra polismännens vittnesmål igår.

Jag hoppas att utfrågningen går i denna riktning och att sanningen kommer fram.
I stort sett har väl sanningen kommit fram då det ju dräller av videos, övervakningsbilder och inspelade samtal angriparna emellan. Vi får väl hoppas majoriteten av väljarna tar intryck av dessa skrämmande berättelser från då främst dom som försvarade byggnaden mot den attackerande blodtörstiga mobben.
Citera
2021-07-28, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Hur mycket tydligare än i nedanstående klipp och även de tidigare som jag länkade till kan det bli att det inte handlade om någon "stormning":

https://twitter.com/TeresaFreeThink/...72887050690588

Du och dina TDS polare verkar helt klart ha problem med verklighetsuppfattningen.

Klipp från stormingen har jag sett i massor så att jag skulle ändra ståndpunkt och segla ut i konspirationens förrädiska dimma av förnekelse är totalt uteslutet. Det var en stormning av en uppretad men utan tvivel lättlurad mobb. Och vad sa då Trump. Jo att han inte hade med denna mobb att göra.

Men efterspelet går ju på högvarv just nu och många fula fiskar som nu fångas i nätet får se sin framtid osäker tack vare Trump.
Citera
2021-07-28, 14:57
Medlem
The Justice Department said at least 165 defendants have been charged with assaulting, resisting, or impeding officers or employees, including more than 50 who were charged with using a deadly or dangerous weapon or causing serious bodily injury to an officer.

In total, CBS News has found that more than 150 officers were injured in the attack, according to sources on Capitol Hill and the Capitol Police union, as well as testimony from Metropolitan Police Chief Robert Contee.

https://www.cbsnews.com/news/capitol...st-2021-07-27/

En sak som är lite sjukt är att dessa människor är de som pratar om hur mycket de respekterar polisen. Men får se i slutändan då hur många som blir dömda för detta och vad straffen för detta blir.
Citera
2021-07-28, 15:01
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Vi som såg spektaklet live, i s k direktsändning (CNN) såg ju redan då att folkmassan i princip blev insläppt och i vart fall jag undrade varför. Tyckte det var konstigt. Tyckte även då att det såg rel frdligt ut och det var mest flaggviftande. Efter en stund började klipp komma som visade en promenad inuti byggnaden. Sedan kom de mer ihopklippta sekvenserna där medierna loopade ett par korta sekvenser som såg mer otäcka ut, loopade och loopade om igen. Till slut var det enbart dessa som visades och i princip hela förloppet hade då medierna (inkl våra svenska) lyckats redigera om till att uppfattas som en våldsam stormning. En Trotskijsk retuschering framför våra ögon i realtid.
Visst sänker sig ett löjes skimmer över TDS-kulten när de låtsas gråta krokodiltårar över de avrättade fredliga demonstranterna, samtidigt som de gottar sig åt tankar på fängelsevåldtäkter? På samma sätt är det tragikomiskt att se dem sopa problemet med att polisen låste upp och släppte in de fredliga demonstranterna, att demokratiska borgmästaren sade nej till Trumps erbjudande om 10000 nationalgardestrupper. De förnekar bestämt att DNC har något som helst ansvar för Capitol Police, trots att de sitter i styrelsen.

De vill helt enkelt inte ha några svar eller en utredning. De vill bara gnälla. På Trump.
Citera
2021-07-28, 15:58
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Man skulle nästan kunna tro att hon försöker dölja någonting. Vem är polismannen som sköt Aislee Bobbitt och varför är hans identitet hemligstämplad?

Absolut, har du sett bilden som har cirkulerat på gärningsmannen?
Citera
2021-07-28, 16:11
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Klipp från stormingen har jag sett i massor så att jag skulle ändra ståndpunkt och segla ut i konspirationens förrädiska dimma av förnekelse är totalt uteslutet. Det var en stormning av en uppretad men utan tvivel lättlurad mobb. Och vad sa då Trump. Jo att han inte hade med denna mobb att göra.

Men efterspelet går ju på högvarv just nu och många fula fiskar som nu fångas i nätet får se sin framtid osäker tack vare Trump.

Jag tror du behöver bli "RED PILLED"!!!
Citera
2021-07-28, 18:21
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Jag tror du behöver bli "RED PILLED"!!!
Ja, jag skulle rekommendera att börja här.
Citera
2021-07-28, 18:43
Medlem
Citat:
Absolut, har du sett bilden som har cirkulerat på gärningsmannen?
Nej. Det enda jag sett är att Pelosi anser att mannen som sköt ihjäl den obeväpnade kvinnan (i bjärt kontrast till Derek Chauvin) måste få behålla sin anonymitet.
Citera
2021-07-28, 19:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Nej. Det enda jag sett är att Pelosi anser att mannen som sköt ihjäl den obeväpnade kvinnan (i bjärt kontrast till Derek Chauvin) måste få behålla sin anonymitet.
Är väl ganska förståeligt då rätt många sektmedlemmar annars hade sökt upp och försökt mörda personen, och kanske rent av även gett sig på hans familj.
Folk som bygger en galge utanför kongressen under en pågående demokratiprocess kan ju inte betros med personuppgifter till folk som är "deras motståndare".
Citera
2021-07-28, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Är väl ganska förståeligt då rätt många sektmedlemmar annars hade sökt upp och försökt mörda personen, och kanske rent av även gett sig på hans familj.
Folk som bygger en galge utanför kongressen under en pågående demokratiprocess kan ju inte betros med personuppgifter till folk som är "deras motståndare".
Där har du absolut en grym poäng. Skjuter man ihjäl en obeväpnad konservativ kvinna måste man få behålla sin anonymitet och ifall man är polis eller FBI gå helt straff-fri utan rättegång: för rättssäkerhetens skull! Med Derek Chauvin är det helt annorlunda, han riskerar inga repressalier alls från galna BLM-aktivister, fängelset kommer att bli en ren fikapaus för honom.
Citera
2021-07-28, 20:11
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Skjuter man ihjäl en obeväpnad konservativ kvinna
Kan man skjuta Hannes Westberg så kan man skjuta Ashli Babbitt. Det är sedan gammalt.
Citat:
måste man få behålla sin anonymitet och ifall man är polis eller FBI gå helt straff-fri utan rättegång
Man brukar inte ha rättegångar för poliser/vakter som skjuter ihjäl människor som krossar glas och klättrar över barrikader för att komma åt politikerna de är anställda för att skydda, och som för tillfället råkade befinna sig bara 3 meter bort dessutom.
Det är SBC för en angripare som fortsätter avancera emot dem trots dragen pistol i det läget.
Citera
2021-07-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Kan man skjuta Hannes Westberg så kan man skjuta Ashli Babbitt. Det är sedan gammalt.

Man brukar inte ha rättegångar för poliser/vakter som skjuter ihjäl människor som krossar glas och klättrar över barrikader för att komma åt politikerna de är anställda för att skydda, och som för tillfället råkade befinna sig bara 3 meter bort dessutom.
Det är SBC för en angripare som fortsätter avancera emot dem trots dragen pistol i det läget.
Är inte säker men dom poliser som deltog i attacken mot Capitolium ligger väl mer risigt till för att dom just varit eller är poliser och borde vetat bättre än att liera sig med pöbeln. Poliserna som försvarade byggnaden har ju inget rättsligt att frukta då dom gjorde sitt jobb och det med bravur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in