Citat:
Ursprungligen postat av
Utrotamuslimer
Kikade lite bakåt,helt klart typiskt missbruksbeteende de båda uppvisar.
Lekardal är väl dömd sedan tidigare också?
Även då kunde Haninge se skillnad på gud faders pengar och sin egen penningpung.
Läste lite i vad jag förstår är Tommys kommentarer och de är mer och mer snurriga och felstavade ju djupare i flaskan han kom.
”Hej Peter Gembäck ! Jag har arbetat inom de tre största kristna mediaföretagen i Sverige. Alla i olika anställningsformer. Det tror jag inte att du har gjort. Jag har gjort det för att jag tror på att vara medial. Men vår kritik handlar ju inte om det; att vara journalister eller mediala. Kritiken från vår sida bygger ju på något annat. Men eftersom du inte är intresserad av saklighet blir det ju svårt att svara dig ☀️
Sedan handlade inte krönikan om Dagen utan om bitterhet, men även det lyckades du att missa. Sidodebatter blir i längden fruktlösa..”
https://www.facebook.com/102117557875276/posts/535543024532725/?d=n
Tommy slår med ”De tre största media företagen ”
Hoppas farbror Ruben kommer på vita hästen och räddar kompisen snart då..
Tyvärr tror jag Profeten kom undran med snarare runt halsen. Han blev släppt på nåder. Kanske någon kristen själ lät nåd gå före rätt? Men han har lurat av många kristna själar stora mängder pengar under många år. Ett tag var han under radarn, men enligt Dagen var han tydligen en tid i Norge och norpade pengar.
Tommy Dee har en mycket ensidig och tröttsam retorik. Dessutom skriver han oftast mycket passivt aggressivt, vilket skapar en alienation direkt mot den andre skribenten. Naturligtvis känner Tommy mycket väl till vem Peter är. Jag tror faktiskt det går lite i kalsongen för honom när han fattar tangentbordet Tommy. Här kommer till slut en fläkt från den stora världen utanför Örebro och vill något. Tommy dilemma blir bara det att Peter gjort bot och bättring från sitt förflutna. Han har tagit en anständig time out och reflekterat och sedan kommit tillbaka. I en helt ny skrud. Tommy har ju samma hawaiiskjorta på sig som han hade när han gick på Bordell. Han stinker fortfarande bakfylla. Men har ju konsekvent vägrat tvätta sig.
Det är mycket intressant hur Tommy positioner sig. Två alfahannar möts. Vuxna kristna män där Peter har en enkel fråga. Det är ingen elak fråga. Och inte heller insinuerande, om man inte driva av nojor som Tommy. Peter undrar, vilken annan församling eller andlig ledare har ni bakom er. Eller om man så vill, vem ger er legitimitet från att vara bondfångare till att vara en kristen församling?
Tommy svarar: Min pappa är polis. Han kan sätta dig i fängelse. (Jag har arbetat inom de tre största kristna mediaföretagen i Sverige. Alla i olika anställningsformer. Det tror jag inte att du har gjort. J
Som en chihuahua som skäller på en Pit bull. Och så upplever man hela dialogen. Jag och många med mig gav upp att följa tråden när Tommy började svara sig själv i olika sidospår. Det gick till slut inte att förstå vem som sagt vad och när.
Tommy ilska och grova förolämpningar mot Peter blev ju extra roliga när Tommy samma dag förklarat att DFM inte är en sekt, genom att förklara att de är en sekt. Det var lika begåvat som att kasta ut en hink med sillrens i havet för att bli av med fiskmåsarna, men i gengäld attrahera hajarna. Peters fru Emma leder nämligen en av Sveriges mest populära poddar "Sektpodden". Jag kan bara gissa att Tommy på egen hand satte upp DFM på Sektpoddens topplista inför hösten.
Det ska bli spännande att se vem som hoppar först, Mattias eller Tommy.