2021-07-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Alltså, sluta och citera mig eftersom du enbart kommer med dina efterblivna tolkningar. Jag har inte någon som helst lust att argumentera emot dina hjärnspöken.

Hela din historik består av att du idiotförklarar användare som inte håller med dig. Du ska inte snacka om att andra är unika.

Hur många gånger ska man besvara med samma länkar till dig?

Det är just totalen av alla blodprov som de har tagit med pågående infekterade. Läser du ens länkarna?

Nä, kommer bara ignorera dina inlägg framöver.

Du verkar ha hamnat i en total loop. Hur definierar du pågående infekterade? Har alla i den populationen en pågående infektion av covid-19, men där bara 7-15% skulle vara positiva i antikroppstest?

Om det är så har du ytterligare fått på bakfoten. Har du en misstanke om att du har covid-19 kommer en viss andel bli positiva i PCR (de som är sant infekterade, andra har förkylningar eller bara ont i huudet av andra anledningar). De som har en pågående infektion kommer dock inte bli positiv i antikroppstest för IgG. Inte förrän 2-3 veckor senare är det säkert att testa sig med antikroppstester. Då har i princip 100% serokonverterat.
Citera
2021-07-26, 21:05
Medlem
severustheemperors avatar
GENETICIST: COVID VACCINES POSE HUGE INFERTILITY RISK & NO PROOF BODY STOPS PRODUCING SPIKE PROTEIN
https://www.bitchute.com/video/gEacO6RAKBEY/

Lyssna och analysera noga.

Bla. verkar Vaccinet inte ens vara avsett mot covid......
Citera
2021-07-26, 21:10
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du verkar ha hamnat i en total loop. Hur definierar du pågående infekterade? Har alla i den populationen en pågående infektion av covid-19, men där bara 7-15% skulle vara positiva i antikroppstest?

Om det är så har du ytterligare fått på bakfoten. Har du en misstanke om att du har covid-19 kommer en viss andel bli positiva i PCR (de som är sant infekterade, andra har förkylningar eller bara ont i huudet av andra anledningar). De som har en pågående infektion kommer dock inte bli positiv i antikroppstest för IgG. Inte förrän 2-3 veckor senare är det säkert att testa sig med antikroppstester. Då har i princip 100% serokonverterat.

Pågående infektioner är just pågående infektioner. Därav mäter man just under en period hur det ser ut.

Nej, du behöver inte berätta något för mig eftersom det är tydligt att jag förstår detta bättre än dig som du har bevisat. Så nej, jag förstår inte mindre eftersom du antar att jag inte förstå genom din egen begräsning.

Det du säger har jag redan postat som citat.

Sluta trolla.
Citera
2021-07-26, 21:11
Medlem
Love.Thy.Neighbors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejahejda
Han är ansvarig då det kommer ut ur hans käft, media är också ansvarig då de spär på skrämseln, likaså politiker och makthavare, lägg därtill Richard Bergström.
Alla som är delaktiga bör ställas inför rätta.

Sveriges vaccinsamordnare Richard Bergström verkar ha ett långt förflutet inom läkemedelsbranschen, han som nu också pushar för att de som redan är vaccinerade med mRNA vaccinen behöver ytterligare boostershots med jämna mellanrum:

Richard Bergström tillbaka i Schweiz

Citat:
Under 15 år företrädde han läkemedelsindustrin, först i Sverige och sedan i Europa. Nu har han växlat spår och utvecklar en tjänst som säljs till regeringar i olika delar av världen. Svensk Farmaci talade med apotekaren Richard Bergström om nya jobbet, EMA och tiden som läkemedelsindustrichef.

Citat:
Innan du kom till Sicpa var du vd för den europeiska läkemedelsindustriföreningen, Efpia, i sex år. Vad minns du mest från den tiden?

– Alla resor som jag gjorde tillsammans med ordförandena för läkemedelsindustriföreningarna i EU:s medlemsländer. Det var hela tiden möten med socialministrar och finansministrar i olika länder.

https://www.svenskfarmaci.se/2017/09/14/richard-bergstrom-tillbaka-i-schweiz/

Artikel från 2017.
Citera
2021-07-26, 21:13
Medlem
Citat:
För det första så utökade vi inte pcr-testerna under våren 2020 för att vi gjorde precis tvärtom, valde att inte testa så alls så mycket. Vårt lager av testkit var slut och det var svårt att få in mer så där skets sig din teori.

Nej, nu ljuger du igen eftersom mina länkar från FHM säger klart och tydligt att det var under pågående infektion. Om du inte vet eller klarar av att förstå det så försök igen, du klarar av det förhoppningsvis.

Antikroppsmätningar är antikroppsmätningar eftersom de säger att de gjorde det för att få underlag om just antikroppar.

Vilket de återigen säger i länkarna som har postats flertalet gånger.

Du fortsätter med att posta skit från i år när vi pratar enbart om hur man mätte antikroppar runt april-maj 2020.

Fan, irl så skulle man slagit ut tänderna på dig på tre röda så jag förstår att du är en instängd människa med tanke på hur efterblivet du resonerar.

Lägg ner, citatet du länkar är precis vad jag säger. Andelen med antikroppar speglar de som var infekterade några veckor tidigare, inte pågående infektion.

Resultaten från i år visar resultat från mars 2020 till november 2020.

Antikroppspåvisning med IgG visar inte pågående infektion, utan genomgången infektion.

Invektiven säger bara att du har förlorat.
Citera
2021-07-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vaccinet har visat sig ha effekt på att slippa svår covid. Men jag är lite tveksam hur transparent man är med effektiviteten av vaccinet mot nya varianter. Först sade man att dom vaccinerade inte smittar andra, men det fick man backa på.
Hela tiden får man rucka på effektiviteten av dessa nödgodkända preparat.

Ivemektin förbjöds i flera länder när det visade sig ha effekt på covid.
En gammal medicin villig medicin kan man inte ha till en ny sjukdom. För det krävs en dyr och nyanpassad medicin som man kan tjäna pengar på med nya patent.

Tyvärr styrs världen av pengar och det blir särskilt smärtsamt när det är människoliv som står på spel.
"– Men att det blir en tredje dos står utom tvivel. Alla som blivit fullvaccinerade i Sverige kommer sannolikt att behöva en tredje och en fjärde dos, säger Richard Bergström"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JEWQjm/vi-kommer-att-fa-bade-en-tredje-och-fjarde-dos-vaccin
Senast redigerad av Flashback100 2021-07-26 kl. 21:45.
Citera
2021-07-26, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Inte sant. I Tyskland så uppmärksammades verkligen den svenska sprutmordsvågen på de äldre.
Sök så finner du massor av inte så smickrande artiklar.

Tyskarnas syn på Sverige kan man nog säga är ordentligt förstörd.
Är det viktigt för dig vad ”tyskarna” tycker om Sverige? För övrigt var deras bild av Sverige ganska rubbad innan, någon slag nostalgisk Astrid Lindgren idyll som aldrig funnits med tv-serier som ”Inga Lindström” som frossar i det.
Citera
2021-07-26, 21:16
Medlem
Citat:
Pågående infektioner är just pågående infektioner. Därav mäter man just under en period hur det ser ut.

Nej, du behöver inte berätta något för mig eftersom det är tydligt att jag förstår detta bättre än dig som du har bevisat. Så nej, jag förstår inte mindre eftersom du antar att jag inte förstå genom din egen begräsning.

Det du säger har jag redan postat som citat.

Sluta trolla.
Vill du och TAD2 inte skapa en egen tråd istället?
Citera
2021-07-26, 21:17
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Lägg ner, citatet du länkar är precis vad jag säger. Andelen med antikroppar speglar de som var infekterade några veckor tidigare, inte pågående infektion.

Resultaten från i år visar resultat från mars 2020 till november 2020.

Antikroppspåvisning med IgG visar inte pågående infektion, utan genomgången infektion.

Invektiven säger bara att du har förlorat.

De måste väl ha en pågående infektion om de ska mäta om de har fått antikroppar eller inte...

Vi pratar fortfarande utifrån hur man såg saken i maj 2020, och du fortsätter med resultat från i år? Jag menar, varför fortsätter du som en aspberger när det är irrelevant?

Haha, förlora mot dunning kruger snorunge som dig?

snyt dig och gå tillbaka till din håla eller något.
Senast redigerad av AnnaDea 2021-07-26 kl. 21:20.
Citera
2021-07-26, 21:19
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashback100
Vill du och TAD2 inte skapa en egen tråd istället?

Haha, jag förstår att det spårar ur när vissa människor känner sig berättigade för sina kränkta känslor och de fortsätter som om det vore det mest självklara.

Jag förstår att alla andra tycker denna diskussion är patetisk.

För det är den. Det handlar mer om att några personer måste stilla sina egon istället för vara konstruktiv i tråden.

Men nej, tyvärr. Har sagt mitt och slösat alldeles för mycket tid av min vardag på någon som skulle egentligen fått en rejäl örfil irl för att sedan lämna honom där han är.
Citera
2021-07-26, 21:19
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor
Sveriges vaccinsamordnare Richard Bergström verkar ha ett långt förflutet inom läkemedelsbranschen, han som nu också pushar för att de som redan är vaccinerade med mRNA vaccinen behöver ytterligare boostershots med jämna mellanrum:

Richard Bergström tillbaka i Schweiz

https://www.svenskfarmaci.se/2017/09/14/richard-bergstrom-tillbaka-i-schweiz/

Artikel från 2017.

"Richard Bergström som chef för affärsområdet Pharma på det schweiziska företaget Sicpa med huvudkontor i Lausanne."

Hela skiten körs från Lausanne
Citera
2021-07-26, 21:20
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Det vore märkligt om medelåldern för de som dör i covid vore högre än medellivslängden.

Nej. Det skulle inte vara märkligt.

Citat:
Dela in 1000 personer som dött med covid i ena gruppen och 1000 personer som dött utan covid i andra gruppen. Vad blir skillnaden livslängd för dessa två grupper?

Du behöver tänka på att i gruppen som inte avled av Covid, så finns vissa personer som avled i exempelvis trafikolyckor i ung ålder. Varje person som dör ung, har ett förhållandevis stort avtryck på medellivslängden. Dom personer som dog unga, kom aldrig upp i den ålder där Covid skördar sina flesta offer.

Citat:
Medelåldern för alla avlida 2019 var 83 år. Medelålder för avlida med covid är 82 år.

Att medellivslängden är 83 år, betyder icke att en 82-åring har en förväntad återstående livslängd på 1 år. Den förväntade återstående livslängden är mer än så.

Citat:
Hur som helst är ju poängen med detta konstaterande att det är väldigt gamla människor dör i covid.

Det har varit väl känt länge att det främst är gamla människor som avlider i Covid-19. Men det innebär inte att Covid är en angelägenhet enbart dom äldsta åldersgrupperna. Epidemin handlar om så mycket mer än enbart dödsfallen.

Citat:
Det är inte polio som drabbar människor nära födseln eller spanska sjukan som drabbade människor nära medelåldern det drabbar främst människor i livets slutskede. Min mormor dog med en förkylning som ingen brydde sig ett dugg om. Det var naturligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in