2021-07-25, 22:13
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Jo, det ser ut som att de är verkningslösa. Det känns som att jag spammar den här studien, men är det vad som krävs för att folk ska förstå, så får det vara så.

Det verkar som att folk här inte förstår hur man värderar data heller. Den här studien trumfar alla kliniska studier, särskilt eftersom datan från Israel ger nästan exakt samma siffra, 37-39% för vaccinet. I detta isolerade utbrott bland fullvaccinerade så var det enbart naturlig immunitet som gav skydd. 63% infektionsgrad är ett resultat som man kan se bland ovaccinerade. Vaccinet är verkningslöst.

Attack rate was 0/6 among persons with a previous history of COVID-19 versus 63.2% among those with no previous history (Table). No other factors were found to be associated with the risk for infection.

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/10/21-1427_article

Alla tidigare siffror kan nu anses vara icke trovärdiga. Det var alldeles för få smittade i både placebogruppen och vaccingruppen i de kliniska studierna, och man höll på för kort tid. Därför ser vi nu att effektiviteten sjunkt från 95-64-39% i Israel allteftersom vaccinerade exponeras för viruset. Det är på väg mot 0%.

Det behövs att du "spammar" denna infon.... I och med att folk ej verkar läsa vad du postat....
Lägger man till nedan video som var i ett tidigare inlägg så borde det sjunka in.... (om de läser)

Video: https://twitter.com/FreedomIsrael_/status/1419252784872968193

Man kan bara hoppas att idioter som vaxat sig fattar och varnar de som inte hunnit än.....
Citera
2021-07-25, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Förstår att antivaxare och paranoiker vill att vaccinen ska vara verkningslösa... det ligger liksom i paranoikerns världsbild.

Grundläggande fakta sen länge är att vaccinerade kan bli smittade, men blir lindrigt eller inte alls sjuka.

Det är bara att kolla på hur dödlighet och behov av IVA ser ut i välvaccinerade länder som t ex Israel och Sverige

Redan ca maj 2020 var det känt i tråden via forskningsartiklar att det ej går att
bli immun mot detta virus.

Personen som var med och skapade skiten i Wuhan har sagt på video att det ej går skapa vaccin mot det.

Allt har redan varit i tråden för länge sedan.....
Citera
2021-07-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Jo, det ser ut som att de är verkningslösa. Det känns som att jag spammar den här studien, men är det vad som krävs för att folk ska förstå, så får det vara så.

Det verkar som att folk här inte förstår hur man värderar data heller. Den här studien trumfar alla kliniska studier, särskilt eftersom datan från Israel ger nästan exakt samma siffra, 37-39% för vaccinet. I detta isolerade utbrott bland fullvaccinerade så var det enbart naturlig immunitet som gav skydd. 63% infektionsgrad är ett resultat som man kan se bland ovaccinerade. Vaccinet är verkningslöst.

Attack rate was 0/6 among persons with a previous history of COVID-19 versus 63.2% among those with no previous history (Table). No other factors were found to be associated with the risk for infection.

https://wwwnc.cdc.gov/eid/article/27/10/21-1427_article

Alla tidigare siffror kan nu anses vara icke trovärdiga. Det var alldeles för få smittade i både placebogruppen och vaccingruppen i de kliniska studierna, och man höll på för kort tid. Därför ser vi nu att effektiviteten sjunkt från 95-64-39% i Israel allteftersom vaccinerade exponeras för viruset. Det är på väg mot 0%.

Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Vaccinet minskar risken att bli allvarligt sjuk i covid, allt talar för det.

Notrerade du att det är CDC`s hemsida artikeln är på....... Faktaresistens hjälper inte.... Bara att
vara neutral och föras dit bevises leder en....

Du måste missat videon från bara några poster innan din egen ..... https://twitter.com/FreedomIsrael_/status/1419252784872968193

Lägg i hop video med cdc doc..... Vad blir slutsatsen .....
Senast redigerad av severustheemperor 2021-07-25 kl. 22:35.
Citera
2021-07-25, 22:22
Medlem
vittne-xs avatar
Någon här som fortfarande tror på s.k "vaccinpass" sett till Israel, Island och Gibraltars senaste resultat med mass-vaccineringarna.....

Något säger mig att nästa stora bråk blir f-bolagen som kommer att ändra alla sina reseförsäkringar helt.

Nästa giv lär nog bli "immunitets-pass"......
Citera
2021-07-25, 22:23
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Man lyssnar på Tegnell och sedan gör man precis tvärtom så blir det bra.

Aldrig har vi haft en tjänsteman som har fått suttit kvar efter haft fel i precis allt i 1.5 års tid. Märks att han är sosse.
Solklart.
Hade han varit lite yngre hade han fått en annan topptjänst.
Jäkla ryggdunkare.
Citera
2021-07-25, 22:25
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det är hedervärt att du ser helheten.

Jag ska inte tala för någon annan, men jag tycker det ser ut i ditt citerade inlägg som att MittMalmoe egentligen skrev "multisjuk OCH i livets slutskede OCH som passerat medellivslängd".

Så ser inlägget ut för mig också. Men "Surtruten" försökte förklara varför det är galet att titta på just aspekten medelålder, vilket ledde till ett nervärderande svar från "MittMalmoe". Därför ville jag påpeka den bristande logiken i att förvänta sig att det är dags att dö när man har uppnått medellivslängd.

Liknande resonemang har förekommit i tråden vid tidigare tillfällen. Det påpekas att många av dödsoffren ändå hade passerat medellivslängd. Det tydligt underförstådda budskapet är att dödsfallen inte är någonting att bry sig om.

Men jag känner till att många av dödsoffren hade avsevärd samsjuklighet, och befann sig i livets slutskede.
Citera
2021-07-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Delta varianten mer än 1000 gånger högre "viral load"
Inkubationstiden minskat från 6 till 4 dagar.

Inte att undra på att den sprids effektivt!

https://youtu.be/JccyYEWfWLw

Typiskt. Blir det att beställa D-vit och börja äta trots att det är sommar......
Citera
2021-07-25, 22:40
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunter85
Hur är det en halmgubbe? Det är väl det tråden handlar om "dödligt virus"?

Så vart är alla döda efter Covid 19? Det är väl därför man stänger ner samhällen samt i många länder vill tvinga folk att vaccinera sig - för att en pandemi av ett dödligt virus riskerar bli slutet för mänskligheten.. eller?

Staplar du Sveriges 14600 covidlik på hög så får du en rejäl hög, om det nu är en hög du vill ha.
Citera
2021-07-25, 22:40
Medlem
Vafan ska vi ha vaccinpass för när det väller in oregistrerade människor i vissa länder ?
Citera
2021-07-25, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
https://covid19criticalcare.com/wp-content/uploads/2020/11/FLCCC-Alliance-I-MASKplus-Protocol-ENGLISH.pdf

^

+

Ivermectin finns att beställa -lite lurigt men går.

FFP3 + Pulmicort + Melatonin - profylaktiskt om du riskerar utsättas samt är ovaccinerad.

Finns D3 gjord på lav *(mossa) (Friway D3)
Thorne gör även bra tillskott.

FFP3 samt månadshandling i tomma ventilerade lokaler vid smittspridning.

Hur du arbetar + att du har FFP3 at all times kommer vara avgörande.

Äter redan Quercetin 250mg dag, vitaminer, askorbinsyra om man känner sig trött.
Citera
2021-07-25, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten

Förhållandet mellan osmittad och smittad när de testade på sjukvårdspersonal
1/15, det är ett äkta skydd på 94%. 2x250mg var dosen......
Ingen sjuk i undersökningen...... DVS. ej mer än att de konstatarades bära på SAR-2.....

Överlägset alla vax............
Citera
2021-07-25, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Så ser inlägget ut för mig också. Men "Surtruten" försökte förklara varför det är galet att titta på just aspekten medelålder, vilket ledde till ett nervärderande svar från "MittMalmoe". Därför ville jag påpeka den bristande logiken i att förvänta sig att det är dags att dö när man har uppnått medellivslängd.

Liknande resonemang har förekommit i tråden vid tidigare tillfällen. Det påpekas att många av dödsoffren ändå hade passerat medellivslängd. Det tydligt underförstådda budskapet är att dödsfallen inte är någonting att bry sig om.

Men jag känner till att många av dödsoffren hade avsevärd samsjuklighet, och befann sig i livets slutskede.

Det vore märkligt om medelåldern för de som dör i covid vore högre än medellivslängden. Dela in 1000 personer som dött med covid i ena gruppen och 1000 personer som dött utan covid i andra gruppen. Vad blir skillnaden livslängd för dessa två grupper? Medelåldern för alla avlida 2019 var 83 år. Medelålder för avlida med covid är 82 år.

Hur som helst är ju poängen med detta konstaterande att det är väldigt gamla människor dör i covid. Det är inte polio som drabbar människor nära födseln eller spanska sjukan som drabbade människor nära medelåldern det drabbar främst människor i livets slutskede. Min mormor dog med en förkylning som ingen brydde sig ett dugg om. Det var naturligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in