Citat:
Ursprungligen postat av
One2Many
Så mycket info har jag inte då jag inte känner advokaten ifråga, jag har heller ingen insyn i byråkratin runt om.
En kvalificerad gissning är att självmord är väldigt lågt prioriterade inom polisen sett till utredning. Polisen hinner knappt med att utreda riktiga brott där misstänkta faktiskt finns.
Du har ingen insyn i polisarbetet / rapporter säger du men du vet med säkerhet att det var självmord och hur det gick till då måste du om det är sant varit inblandad på något sätt runt själva fyndplatsen vid tidpunkten då DA hittades eller har du någon polare som medverkat på plats brutit mot sekretesslagen och fört uppgifter vidare till dig.
Och varför skulle ett självmord ha låg priroritet hos polisen om det med säkerhet går att fastställa att det är självmord?
Det borde då inte ta så här lång tid att för anhöriga få ut faställande av dödsorsak /rapporter?
Familjen har advokat på fallet och hen vet säkert hur pass lång tid det får ta.
Polisen har gett svaret att de ej är klara med arbetet runt DA. s fall..
Det är för mycket som är oklart runt det här för att det ska bli så självklart med självmord?
Jag har bekanta som har familjemedlemmar som tagit sitt liv och då har allt gått väldigt snabbt med polissrbete och rapporter till familjer.
Att reda ut var sprängömne i så fall kommer ifrån är ju inte svårt att få reda på om nu det var DA som tagit det.
Det handlar ju inte om mängder direkt.
Sen säger du i ett tidigsre inlägg att det fanns öv vakningsfilm fr SL på DA samma dag han försvann..
Vart har du fått den uppgiften ifrån? .
Enl media och hans vönner som medverkade i söken har inte gått ut med att det finns film/ upogifter med DA fr SL
De senaste öv vakningsbilder de har är fr dagen innan då han var på gym och även i en butik.