2021-07-23, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Har du tagit ett antikroppstest? Det verkar inte helt ovanligt att man inte ens får symptom som kan tyda på Covid. Kan bara gå till mig själv och min närmaste krets. Flertalet har haft antikroppar trots avsaknaden av all form av symptom som kan tyda på Covid. Kanske var den där huvudvärken man knappt reflekterade över ett normalår faktiskt Covid? Detta är väl egentligen det enda som är läskigt med detta virus. Dvs att man kan strosa runt utan uppenbara symptom och smitta andra som blir mer allvarligt sjuka. I detta ligger också uppmaningen att ta den där sprutan. Det är ett samhällsansvar alla borde ta.

Ja, jag har tagit antikroppstest och det var negativt. Som sagt, rört mig fritt under hela pandemin och trängts bland folk. Aldrig burit mask. Inte smittad, inte heller någon i min familj. Och nej, det är inget samhällsansvar att ta någon spruta. Det är en individuell fråga. Om du tar vaccinet så är du ju skyddad så vad spelar det dig för roll vad jag gör.

Avskyr den där grupptrycksmentaliteten. Om det är något som kommer få mig att verkligen vägra ta vaccin så är det just den skiten. Det är exakt samma mentalitet som när alla skulle lägga upp en svart bild på sociala medier när BLM var som mest aktuellt eller att folk ska veva med den där jävla prideflaggan. Vänstermänniskor är sådana jävla får alltså.
Citera
2021-07-23, 23:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Har du glömt att man tidigare pratade om 70% för att uppnå flockimmunitet? Det var stora rubriker om det när vaccinet rullades ut och det pratades om ljuset i tunnelns slut. Med tanke på att så många nu är vaccinerade plus en stor del haft naturlig infektion borde flockimmunitet uppnåts för ett tag sedan och allt kan öppna upp. Enligt gårdagens definition iallafall

Men nu handlar det ju inte om någon vetenskap eller att öppna upp, endast kontroll och få varenda jävel, ung som gammal att få 2 sprutor i armen oavsett vad och sen efter det fortsätta med lockdowns i all evighet.

När Tegnell pratade om det så så jag redan då att det var nonsens och galet. Knappast ensam om det heller.
Citera
2021-07-23, 23:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Israel är inte immuna mot att bli en fasciststat. Ödets ironi

Nu när Bibi är borta så är det nog föga troligt.
Citera
2021-07-23, 23:16
Medlem
WimHofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Du menar; possibly a third shot och if possible 100%

Fina nyanser av skit där.

Jajamensan! Hittills har "nyanser av skit" alltid gått i den riktning som politikerna ansett vara möjliga, kanske "This time is different".
Citera
2021-07-23, 23:17
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ja om man inte fattar vad det är frågan om vid det här laget så kommer man aldrig göra det. Det vi ser nu är ett bevis på hur snabbt människor accepterar totalitarism/fascism om förutsättningarna är rätta. Och i alla dessa år efter kriget har folk undervisats om fenomenet i skolan och läst otaliga böcker i ämnet. Ändå hamnar vi där igen och folk är lika blinda idag som för 80 år sedan

Och återigen är retoriken samma: en grupp målas ut som farliga för de andra, och lösningarna är givetvis för the greater good. What could possibly go wrong this time?!

Jag tänker då fan inte stå på fel sida av historien den saken är säker. Detta är en kulle jag är beredd att dö på.
Men för 200 kr, vaccinerar du dig då?
Nu pågår en svensk studie som ska undersöka om fler vill vaccinera sig om de erbjuds 200 kronor i ersättning, vilket SR Ekot tidigare har rapporterat.
Det låter som ett dåligt skämt. Vem byter en åsikt för 200 kr? kanske de kan locka över någon enstaka osäker, men jag tror knappast att 200 kr skulle göra en skillnad. Det kommer säkert också att ha en negativ inverkan på somliga.

Varför vill då inte folk vaccinera sig?
- Det beror på en kombination av en allmän misstro till myndigheter och konspirationsteorier. Det här är inte bra och mycket oroväckande, säger han i Aktuellt.
Ja, det ger ju en rättvis bild.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bergstrom-vaccinmotstandet-i-europa-kan-vara-en-fara-for-sverige
Citera
2021-07-23, 23:18
Medlem
LeeVans avatar
Hårda tag i Israel nu.

https://twitter.com/i/status/1418623576756850698
Citera
Medlem
Vad händer med Israels nya premiärminister OM vaccinet visar sig ha omfattande negativa effekter?

Vad händer med världen OM vaccinet visar sig ha omfattande negativa effekter?
Citera
Avslutad
Citat:
Ja om man inte fattar vad det är frågan om vid det här laget så kommer man aldrig göra det. Det vi ser nu är ett bevis på hur snabbt människor accepterar totalitarism/fascism om förutsättningarna är rätta. Och i alla dessa år efter kriget har folk undervisats om fenomenet i skolan och läst otaliga böcker i ämnet. Ändå hamnar vi där igen och folk är lika blinda idag som för 80 år sedan

Och återigen är retoriken samma: en grupp målas ut som farliga för de andra, och lösningarna är givetvis för the greater good. What could possibly go wrong this time?!

Jag tänker då fan inte stå på fel sida av historien den saken är säker. Detta är en kulle jag är beredd att dö på.

Jag har alltid skrattat åt USA:s vapenlagar, men den här "pandemin" har fått mig att ändra uppfattning och förstår varför deras "Second Amendment" är så helig för de.
Vi är faktiskt i krig nu där världens regeringar för krig mot de egna medborgarna. När ska polis i diverse länder vakna upp och fråga sig vad det är för framtid de vill ha åt sina barn?
Citera
2021-07-23, 23:23
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Men för 200 kr, vaccinerar du dig då?
Nu pågår en svensk studie som ska undersöka om fler vill vaccinera sig om de erbjuds 200 kronor i ersättning, vilket SR Ekot tidigare har rapporterat.
Det låter som ett dåligt skämt. Vem byter en åsikt för 200 kr? kanske de kan locka över någon enstaka osäker, men jag tror knappast att 200 kr skulle göra en skillnad. Det kommer säkert också att ha en negativ inverkan på somliga.

Varför vill då inte folk vaccinera sig?
- Det beror på en kombination av en allmän misstro till myndigheter och konspirationsteorier. Det här är inte bra och mycket oroväckande, säger han i Aktuellt.
Ja, det ger ju en rättvis bild.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/bergstrom-vaccinmotstandet-i-europa-kan-vara-en-fara-for-sverige
Varför säger han att det är en fara för oss i Sverige? Om vi har högt vaccinationsupptag ska väl vi inte vara oroliga även om det kommer smitta hit?

200 spänn lol. Det kanske lockar de allra lägsta skikten i samhället, uteliggare typ. Sånt där gör ju knappast att en normalsvenne blir mer intresserad av att vaccinera sig, snarare tvärt om.

För min egen del handlar det både om misstro mot myndigheter och en egen riskbedömning baserat på tillgänglig statistik. Finns inga pengar i världen som kan få mig att vaccinera mig.
Citera
2021-07-23, 23:25
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savantic
Vad händer med Israels nya premiärminister OM vaccinet visar sig ha omfattande negativa effekter?

Vad händer med världen OM vaccinet visar sig ha omfattande negativa effekter?
Nurnberg 2.0 får man hoppas
Citera
2021-07-23, 23:38
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vad är situationen i UK som skulle påverka läget menar du?

Vaccinering. Trots höga siffror på antal smittade per dag är belastningen på sjukvården låg.
Citera
2021-07-23, 23:43
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
So what???
Vem bryr sig om antal smittade för ett ofarligt Virus????

Hör av dig när antal döda börjar bli SIGNIFIKANT och då tänker jag inte på multisjuka i livets slutskede som passerat medellivslängden
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Du verkar ha missförstått medellivslängd.
Det är inte då man ska dö och alla anhöriga ska vara glada att den döde uppnått medellivslängd.

Det är snarare så att gruppen som uppnått medellivslängd förväntas leva ett antal år till, annars skulle ju medellivslängden ständigt sjunka.
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Lägg ner.. du förstår inte matematiska beräkningar

Öhh?

På vilket sätt anser du att "Surtruten" har fel?

Medellivslängden dras ner av att vissa individer avlider i mycket ung ålder. Dom är inte så många, men varje person som dör ung, ger stort avtryck på den genomsnittliga livslängden. En person som har gått igenom livet, och överlevt till 82 års ålder, kan alltså förväntas ha mer än 1 år kvar att leva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in