Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Har du tagit ett antikroppstest? Det verkar inte helt ovanligt att man inte ens får symptom som kan tyda på Covid. Kan bara gå till mig själv och min närmaste krets. Flertalet har haft antikroppar trots avsaknaden av all form av symptom som kan tyda på Covid. Kanske var den där huvudvärken man knappt reflekterade över ett normalår faktiskt Covid? Detta är väl egentligen det enda som är läskigt med detta virus. Dvs att man kan strosa runt utan uppenbara symptom och smitta andra som blir mer allvarligt sjuka. I detta ligger också uppmaningen att ta den där sprutan. Det är ett samhällsansvar alla borde ta.
Ja, jag har tagit antikroppstest och det var negativt. Som sagt, rört mig fritt under hela pandemin och trängts bland folk. Aldrig burit mask. Inte smittad, inte heller någon i min familj. Och nej, det är inget samhällsansvar att ta någon spruta. Det är en individuell fråga. Om du tar vaccinet så är du ju skyddad så vad spelar det dig för roll vad jag gör.
Avskyr den där grupptrycksmentaliteten. Om det är något som kommer få mig att verkligen vägra ta vaccin så är det just den skiten. Det är exakt samma mentalitet som när alla skulle lägga upp en svart bild på sociala medier när BLM var som mest aktuellt eller att folk ska veva med den där jävla prideflaggan. Vänstermänniskor är sådana jävla får alltså.