Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Det kommer säkert som en fullständig överraskning för dig som är komplett idiot, men jag tror du skulle bli förvånad över hur många som faktiskt har en underliggande sjukdom.
JA vad är det jag påtalat i denna tråd så många gånger? I de flesta fall är det självförvållat. Det positiva är att det går att göra förändringar till det bättre. Nu vet vi vilka som är i riskzonen för att bli allvarligt sjuka. Då är det väl på sin plats att agera proaktivt? Känner man på sig att man går runt med ölmage kanske det är läge att göra vissa justeringar i kosten?
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
T.ex. har en miljon människor diabetes. 2 miljoner har hjärt-kärlsjukdomar.
No shit och vad tror du att det beror på?
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst men då du är både dum och idiot känns det meningslöst att förklara för nån "som in't begrip".
Jo du... jag vet mkt väl att folkhälsan inte är den bästa, men jag vet också varför så många blir sjuka i covid. Är det någon som "int begrip" så är det väl du som hela tiden ska skjuta brevbäraren?
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Den här sjukdomen drabbar både unga och gamla. Logga nu av och kom inte tillbaka.
Trams. Du klarar inte av att läsa statistik på ett nyktert sätt. De flesta som blir riktigt risiga är äldre och multisjuka. Yngre och friska personer är inte alls så drabbade.