2021-07-07, 02:05
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Feminism är bra. Det är bättre att du stöder den. Jag är man.
Du älskar att kräla i smutsen för kvinnor?
Citera
2021-07-07, 02:06
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisenhoovermachine
Jobba med dig själv istället så ska du se att det blir bättre
Det är ju det han gör, och med en sund och intelligent fråga dessutom.

Fortsätt så.
Kunskap är makt.
Citera
2021-07-07, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Du älskar att kräla i smutsen för kvinnor?
Vilken smuts. Jag avser jämlikhet.
Citera
2021-07-08, 00:09
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bill-N
Vilken smuts. Jag avser jämlikhet.
Vad har jämlikhet med feminism att göra idag?
Inget alls.

Jag ska hålla detta enkelt, så du hänger med:
Du ser att det är två olika ord?
Jämlikhet, vad betyder det egentligen?
Vi ärinte lika, så vill du mäta det i lika möjligheter eller i lika utfall, för det är två helt olika saker.
Det ena är omöjligt att nånsin uppnå. Det andra hade vi 1979 (nästan).
Idag är det skilda världar mellan mäns och kvinnor möjligheter. Vi har antingen diskriminering, eller "positiv särbehandling", om exakt samma sak sker åt andra hållet.
Då kommer vi till slut till vad ordet feminism egentligen betyder.
Man gynnar det ena könet (femininum) på bekostnad av det andra (maskulinum) också kallat "patriarkatet".
Man påstår att män systematiskt missgynnar kvinnor för att bibehålla den påhittade "könsmaktsordningen". Och man mäter det på den promille människor som lyckats absolut bäst, som jobbat 20h per dag i femton år med sin uppfinning och till slut släpper det och någon köper minecraft för miljarder, eller så har de kommit på platta möbelpaket, spotify eller Klarna.
Kvcinnor vill ha chefsposter, men de är inte beredda att jobba så mycket som krävs, och de saknar de originalidéer som krävs för att bygga upp så mycket värde, att folk börjar kasta sna pengar efter dem.

Man gör sig till ett evigt offer, och för att råda bot på detta måste kvinnor alltid och för evigt få egna snabbspår i varje enskild fråga där män lyckas bättre.

Inte en enda feminist vill sträva efter det ala de män har som befinner sig på samhällets botten, som knarkare, uteliggare, utslagna, hemlösa, folk med en stor del av sina liv bakom galler, alla som har de tyngsta och farligaste jobben osv.

Och när nästa båt sjunker, är det ändå kvinnor och barn först i livbåtarna.
Varje liten grabb får lära sig att manaldrig slår kvinnor.
Så, när kvinnor slår män, får män inte slå tillbaks.

Är det jämlikhet?
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-07-08 kl. 00:13.
Citera
2021-07-08, 14:19
Medlem
AlphaHannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Du kan ju ta dig in i ett kvinnodominerat yrke och sköta dig exemplariskt och vara ett föredöme för alla så kanske feministerna slutar vara så elaka mot dig.

TS har helt rätt. Feministerna skiter i om en man är trevlig och feministvänlig. Det är snarare mer populärt om man är elak och orättvis mot kärringarna, än om man är för snäll mot dom.
Citera
2021-07-08, 14:26
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaHannen
TS har helt rätt. Feministerna skiter i om en man är trevlig och feministvänlig. Det är snarare mer populärt om man är elak och orättvis mot kärringarna, än om man är för snäll mot dom.

Nej utbilda dig till sjuksköterska eller något i stället och visa vart skåpet ska stå AlphaHannen.
Citera
2021-07-08, 23:16
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vad har jämlikhet med feminism att göra idag?
Inget alls.

Jag ska hålla detta enkelt, så du hänger med:
Du ser att det är två olika ord?
Jämlikhet, vad betyder det egentligen?
Vi ärinte lika, så vill du mäta det i lika möjligheter eller i lika utfall, för det är två helt olika saker.
Det ena är omöjligt att nånsin uppnå. Det andra hade vi 1979 (nästan).
Idag är det skilda världar mellan mäns och kvinnor möjligheter. Vi har antingen diskriminering, eller "positiv särbehandling", om exakt samma sak sker åt andra hållet.
Då kommer vi till slut till vad ordet feminism egentligen betyder.
Man gynnar det ena könet (femininum) på bekostnad av det andra (maskulinum) också kallat "patriarkatet".
Man påstår att män systematiskt missgynnar kvinnor för att bibehålla den påhittade "könsmaktsordningen". Och man mäter det på den promille människor som lyckats absolut bäst, som jobbat 20h per dag i femton år med sin uppfinning och till slut släpper det och någon köper minecraft för miljarder, eller så har de kommit på platta möbelpaket, spotify eller Klarna.
Kvcinnor vill ha chefsposter, men de är inte beredda att jobba så mycket som krävs, och de saknar de originalidéer som krävs för att bygga upp så mycket värde, att folk börjar kasta sna pengar efter dem.

Man gör sig till ett evigt offer, och för att råda bot på detta måste kvinnor alltid och för evigt få egna snabbspår i varje enskild fråga där män lyckas bättre.

Inte en enda feminist vill sträva efter det ala de män har som befinner sig på samhällets botten, som knarkare, uteliggare, utslagna, hemlösa, folk med en stor del av sina liv bakom galler, alla som har de tyngsta och farligaste jobben osv.

Och när nästa båt sjunker, är det ändå kvinnor och barn först i livbåtarna.
Varje liten grabb får lära sig att manaldrig slår kvinnor.
Så, när kvinnor slår män, får män inte slå tillbaks.

Är det jämlikhet?
Jag tar tar ickesvaret som ett nej.

Det går bra att framföra politiskt korrekta åsikter, men på varje specifik fråga försvinner de varje gång.
Adieau, Bill-N.
Du är en ynklig och vek människa.
Skaffa dig antingen lite ryygrad, eller känn efter om bollarna sitter kvar.
Utan dem är du "onödig" för både kvinnor OCH män.
Citera
2021-07-22, 00:56
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad har sådan tråkig och missvisande reklam med feminism att göra? Det låter mer som man försöker göra sig lustig på mäns bekostnad och det har sannerligen inget med feminism att göra! Det har med något annat, mycket skevt att göra.

Grunden av feminism är bra. Grundtanken med feminism kan jag som humanist verkligen skriva under på: samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter för män och kvinnor: socialt, politiskt och ekonomisk. Något sådan vill man ju inte sabotera.

Men åter till den där reklamen: du kanske ska anmäla den för diskriminering?
Bra skrivet!
Jag har ingen aning om vad vi ska kalla det, som TS har sett i reklamen.
Men det är knappast feminism.
Kanske det är en rädsla för att göra sig lustig över kvinnor, som gör att det är lättare att göra sig lustig över män.
Men det är inte feminism!
Fast det är kanske ingen skillnad mellan feminism och förnedring av män för vissa...
Senast redigerad av Chrisma 2021-07-22 kl. 01:00.
Citera
2021-07-22, 00:57
Medlem
realvikings avatar
Du motarbetar feminism genom att knulla feminister. Ge dom en rejäl omgång i sängen så håller de käften sedan.
Citera
2021-07-22, 01:34
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realviking
Du motarbetar feminism genom att knulla feminister. Ge dom en rejäl omgång i sängen så håller de käften sedan.
Jag tycker att det snarare vore ett bra sätt att göra oss kvinnor till feminister.
Varför skulle vi godta att du vill förnedra oss?
Senast redigerad av Chrisma 2021-07-22 kl. 01:37.
Citera
2021-07-22, 01:46
Medlem
realvikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrisma
Jag tycker att det snarare vore ett bra sätt att göra oss kvinnor till feminister.
Varför skulle vi godta att du vill förnedra oss?
Hur är det förnedring att knulla?

Och det är feminister som ska knullas, inte ni icke-feminister.
Citera
2021-07-22, 19:05
Medlem
Chrismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realviking
Hur är det förnedring att knulla?

Och det är feminister som ska knullas, inte ni icke-feminister.
Man kan ju tolka det där med "en rejäl omgång i sängen" på mer än ett sätt.
Det behöver ju inte alltid vara så trevligt.

Nå, det handlar ju även i bästa fall tydligen om en gammal unken syn på feminister.
"Ge dem bara lite ***, så håller de käften!"
Fast jag lovar dig att du inte kommer få någon att ändra sig genom den attityden, tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in