2021-07-06, 08:16
Medlem
DerWahnsinns avatar
Feminismen breder ut sig i samhället och har blivit fint. I varannan reklamsnutt på tv så visas en korkad medelålders man som gör nåt dumt och blir tillrättavisad av en förståndig kvinna eller flicka.

Det är dock bara ett exempel. Så till frågan:
Hur kan man i vardagen utan större ansträngning motarbeta och sabotera feminism inom lagliga gränser? Finns det små saker som man kan göra och på så sätt förstöra för feminister?
Citera
2021-07-06, 08:58
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Du kan ju ta dig in i ett kvinnodominerat yrke och sköta dig exemplariskt och vara ett föredöme för alla så kanske feministerna slutar vara så elaka mot dig.
Citera
2021-07-06, 09:26
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Man säger emot. Man låter inte alla gamla trötta lögner och myter från feminister stå emotsagda. Sen om dom pratar om lönemyten, våldsmyten eller röstningsmyten spelar mindre roll. Har du möjlighet så låter du också bli att anställa kvinnor.
Citera
2021-07-06, 09:30
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Man säger emot. Man låter inte alla gamla trötta lögner och myter från feminister stå emotsagda. Sen om dom pratar om lönemyten, våldsmyten eller röstningsmyten spelar mindre roll. Har du möjlighet så låter du också bli att anställa kvinnor.
Lönemyten är välkänd för mig, och jag anar vad du syftar på med våldsmyten, men röstningsmyten känner jag inte till. Kan du upplysa mig?
Citera
2021-07-06, 09:35
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn
Feminismen breder ut sig i samhället och har blivit fint. I varannan reklamsnutt på tv så visas en korkad medelålders man som gör nåt dumt och blir tillrättavisad av en förståndig kvinna eller flicka.

Hur kan man i vardagen utan större ansträngning motarbeta och sabotera feminism inom lagliga gränser? Finns det små saker som man kan göra och på så sätt förstöra för feminister?
Det är inte feminism, det är en del av det kulturmarxistiska propagandaverktyget för att avmaskulinisera män.

Feminism är lika lön för lika arbete, samma rättigheter i samhället. Att män som kallar sig feminister tycker en kvinna med tre barn som VAB:ar hela tiden och är borta i genomsnitt ett år per graviditet ska ha samma lön som dem får stå för dem när de förhandlar individuellt vid lönesättningen. Ingen av dem kommer säga: jag vill ha samma lön som Sara. Men det berättar de förstås inte för sin omgivning. Deras fruar hade blivit vansinniga om de gjorde så.

Kulturmarxistisk feminism kan avväpnas enklast genom att åberopa biologi. Det går däremot inte att sabotera för dem, eller skola en feminist, då de är faktaresistenta och åberopar känslor högljutt. Du får helt enkelt undvika dem.
Citera
2021-07-06, 10:22
Bannlyst
En attack mot feminism är en attack mot demokratin och det svenska, moderna västerländska samhället. Men ni attackerar ju för fullt, med migranter och cyberattacker.. Och så vill ni åt männen , få dom att göra som ni vill och vända sig emot kvinnor och feminister . Tror ni inte folk ser vad ni håller på med? Ert sabotage av väst. Hur ni kämpar för transornas rätt till kvinnliga utrymmen osv. Vad är det ni vill ha ut av Sverige egentligen ? Ni har försatt landet i tillräckligt med problem redan
Citera
2021-07-06, 10:30
Medlem
Feminism var en gång i tiden någonting nödvändigt, jag har talat med äldre kvinnor som inte fick studera, jobba, avancera som motsvarande män trots stor målmedvetenhet och hög intelligens.

Feminism är ett brett begrepp.

Det finns flera underliggande teorier bakom feminism som dessutom kommit i olika vågor. En mer saklig kritik vore att lyfta fram hur rörelsen blivit infiltrerad/kapad av tankegångar som t.ex. kritisk teori eller att modern feminism skapar nya och fler privilegier och oprivilegier istället för att jämna ut spelfältet.

Feminismen har blivit en hegemoni som skapar en verklighet som blir svår att förhålla sig till eftersom den skapar och ändrar mening och innebörd. Ett exempel är skapandet av olika fiktiva strukturella maktstrukturer. Genom att motarbeta dessa fiktiva maktstrukturer skapas istället makt som infiltrerar och rekryterar men framför allt exkluderar både män och kvinnor inom flera samhällssektorer.

Två stora samhällssektorer där feminism (eller feminism som ett uttryck för kritisk teori) har en hegemoni är akademin och kulturen. Att som utomstående eller nyinvigd använda sig av feministiska symboler och begrepp där är att opportunistiskt följa strömmen och att använda någonting annat kräver att man går utanför praxis, regelverk, kursplaner, m.m. och man riskerar dessutom att hamna utanför sociala nätverk som underlättar avancemang och finansiering.

Modern feministisk teori har fel när den pekar på underliggande maktstrukturer där det bara finns individuella och psykologiska underliggande förklaringar. Den skapar istället nya maktstrukturer, som ska förvaltas av den goda makten. Den goda makten ser ojämlikhetsskapande maktordningar överallt (där det inte finns) och vill bryta ner dem. Den goda makten vill förändra för förändringens skull, återigen för att bryta ner fiktiva maktstrukturer.
Senast redigerad av fakeentity 2021-07-06 kl. 10:33.
Citera
2021-07-06, 14:15
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Lönemyten är välkänd för mig, och jag anar vad du syftar på med våldsmyten, men röstningsmyten känner jag inte till. Kan du upplysa mig?

Alla kvinnor fick rösträtt innan alla män i detta landet. På feminister låter det som att män ensamma gick och röstade i typ 600 år när sanningen är att demokratin bara är runt 100 år gammal och alla kvinnor fick rösträtt 1921 och alla män 1923 och första kvinnan som röstade var 1862.

https://genusnytt.wordpress.com/2012/01/02/en-sjunde-feministisk-myt-spracks/
Citera
2021-07-06, 15:03
Medlem
Om du ställer den här frågan tror jag redan du gör en del för att motarbeta feminismen.
Citera
2021-07-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn

Vad har sådan tråkig och missvisande reklam med feminism att göra? Det låter mer som man försöker göra sig lustig på mäns bekostnad och det har sannerligen inget med feminism att göra! Det har med något annat, mycket skevt att göra.

Grunden av feminism är bra. Grundtanken med feminism kan jag som humanist verkligen skriva under på: samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter för män och kvinnor: socialt, politiskt och ekonomisk. Något sådan vill man ju inte sabotera.

Men åter till den där reklamen: du kanske ska anmäla den för diskriminering?
Senast redigerad av TomatKungen 2021-07-06 kl. 15:50.
Citera
2021-07-06, 16:34
Medlem
ViaGettys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Alla kvinnor fick rösträtt innan alla män i detta landet. På feminister låter det som att män ensamma gick och röstade i typ 600 år när sanningen är att demokratin bara är runt 100 år gammal och alla kvinnor fick rösträtt 1921 och alla män 1923 och första kvinnan som röstade var 1862.

https://genusnytt.wordpress.com/2012/01/02/en-sjunde-feministisk-myt-spracks/
Aha! Jo tack, det är jag bekant med. Jag kopplade bara inte att det var det som avsågs.
Citera
2021-07-06, 17:00
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad har sådan tråkig och missvisande reklam med feminism att göra? Det låter mer som man försöker göra sig lustig på mäns bekostnad och det har sannerligen inget med feminism att göra! Det har med något annat, mycket skevt att göra.

Grunden av feminism är bra. Grundtanken med feminism kan jag som humanist verkligen skriva under på: samma rättigheter, möjligheter och skyldigheter för män och kvinnor: socialt, politiskt och ekonomisk. Något sådan vill man ju inte sabotera.

Men åter till den där reklamen: du kanske ska anmäla den för diskriminering?

Visst och när Jimmy Saville sa sig bara hjälpa barn så var det allt han gjorde? Ord betyder ju ingenting utan det är vad man gör i praktiken som betyder allt och feminism 2021 står enbart för kvinnogriseri.

Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Aha! Jo tack, det är jag bekant med. Jag kopplade bara inte att det var det som avsågs.

Nä kanske att jag hittade på just begreppet röstningsmyten idag, vet inte vad det har kallats tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in