2021-07-21, 23:42
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Jag undrar just vad dessa pengar rinner iväg någonstans? Han har inga barn och barnbarn som han kan skämma bort. Ger han pengar till syskonbarn? Umgås han i goda vänners lag och bjussar på god mat och dryck på krogen? Eller har pengarna försvunnit på sistone, tex till arvode åt "juridiskt" ombud?
Han kanske spendera sina pengar på vin, kvinnor och sång, han kanske är en passionerad V75 spelare eller kanske han gillar att skänka pengar till välgörenhet. Vad vet vi?
Det finns inget juridisk ombud i denna tvist som fått några pengar ännu. Så din sista gissning kan du glömma.

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Så du hade i motsvarande fall, tagit en förlust på 400 000 för handpenningen, gladeligen erkänt röjningen som felaktig, samt betalat en massa pengar för besiktningar och värderingar? Dessutom riskerat ytterligare skadestånd för att DU bröt kontraktet? För det är vad vad som står på spel om man inte backar tillbaka på rätt sätt. Esbjörn MÅSTE medverka till backningen för att det ska fungera juridiskt.

Ebba sökte efter ett hus i området och ägaren ville sälja och sålde också fastigheten till Ebba. Helt frivilligt och till ett hyfsat marknadsmässigt pris dessutom. Vad mer kunde hon ha gjort?
Någon förlust på 400 tusen är det ingen som talar om. Handpenningen sitter redan på ett deponikonto och det vet du oxå.
Angående röjningen skulle jag nog säga att om man röjer vid en fastighet där köpebrevet inte är påskrivet, även om ägaren givet sin tillåtelse. Får man nog stå sitt misstag. Dock har jag här fått klart för mig att det var Ebbas föräldrar och några vänner som röjde. Så vi får väl hoppas att De inte fakturerar Ebba för det. Att hon betalar en massa pengar för värderingar är ju en sanning med modifikation. Dels verkar ju den ena värderingen vara någon internet tjänst. Så den kan kininet kosta så hemskt mycket. Och med tanke på att Notars mäklare inte varit på platsen utan höftat från kontoret och inte ens präntat ner sina tankar på papper inför värderingen så kan ju inte den fakturen svida så hårt heller. Och jobbar inte Ebbas Pappa på Anticimex? Jag kan minnas fel…
Personligen tycker jag Ebba kunde stå för samtliga nämnda saker och vi kunde kalla det läropengar. Men om jag inte missminner mig har Esbjörn erbjuder sig att stå för det om kontraktet hävs.

Självklart måste Esbjörn medverka till att kontraktet hävs. Men det har ju inte varit några problem att medverka sedan han skaffade juridisk ombud. De har ju träffats på förhandlingar. Så att hon behöver riskera skadestånd för att hon bröt kontraktet är nog inte en speciellt överhängande fara. Dessutom var det hon som drog saker inför tinget. Ger mannagryn in i leken får man leken tåla.

Ja, Ebba fick Esbjörn att skriva på. Jag känner dock att ville sälja är en överdrift. Ebbas uttalande om att först sa han nej, sedan kanske och till slut ja. Tyder ju på att det varit en process att få honom att sälja. Esbjörn har ju sagt att han var charmad av henne och att hon tjatade och tjatade stärker ju att köpet inte var glasklart från början.

Kul att du infalla fall inte kallar 3,8 för kanonpris. Själv är jag övertygad om att det inte gått under 5 miljoner om det blev budgivning på huset [/quote]

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Norrköping har ingen högskola eller universitet. Linköpings universitet tror jag har filial i Norrköping, men där bedrivs ingen vare sig fastighetsmäklarutbildning eller juristutbildning.

Här är de lärosäten i Sverige som ger utbildning i fastighetsrätt, fastighetsmäkleri etc.

https://www.studera.nu/jamfor-utbildning/?q=m%c3%a4klare&p=1

Så hos vilken skola har han utbildat sig? Folkhögskola, privat skola, komvux?

Att någon som finns med i kronofogdens register utses som rekonstruktör ser jag som något mycket märkligt. Som dessutom har 0 i inkomster.

Om du denne man har haft rekonstruktionsuppdrag, varit målsägarbiträde, agerat som privat försvarare, borde då inte denna person ha mer än 0 kr i inkomst samt det bolag som denne är verksam i haft en omsättning på mer än 50000 kr 2019?
Norrköpings Campus ligger precis som du säger under Linköpings universitet. Cirka 5000 studenter pluggar på Norrköpings fina Campus. Inrymt i bland annat gamla fabrikslokaler mitt i stan.

Fastighets mäklare blir du genom att ha en tvåårig högskoleutbildning med inrikting på områden fastighetsförmedling, civilrätt, fastighetsrätt, skatterätt, ekonomi, byggnadsteknik och fastighetsvärdering
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-07-21 kl. 23:46.
2021-07-21, 23:55
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Han kanske spendera sina pengar på vin, kvinnor och sång, han kanske är en passionerad V75 spelare eller kanske han gillar att skänka pengar till välgörenhet. Vad vet vi?
Det finns inget juridisk ombud i denna tvist som fått några pengar ännu. Så din sista gissning kan du glömma.

Är du säker på det?

Citat:
Norrköpings Campus ligger precis som du säger under Linköpings universitet. Cirka 5000 studenter pluggar på Norrköpings fina Campus. Inrymt i bland annat gamla fabrikslokaler mitt i stan.

Fastighets mäklare blir du genom att ha en tvåårig högskoleutbildning med inrikting på områden fastighetsförmedling, civilrätt, fastighetsrätt, skatterätt, ekonomi, byggnadsteknik och fastighetsvärdering

Jag kan inte hitta att de har någon sådan utbildning på Linköpings universitet, vare sig i Linköping eller Norrköping.
2021-07-22, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ebba har inte omyndigförklarat Esbjörn, tvärtom hon har en sakkunnig som hävdar att han har full rättshandlingsförmåga.

Majkgård, Binninge och mäklarhustrun Lullmaa har däremot gjort sitt yttersta för att få honom omyndigförklarad.
Har du någonsin, långt där uppe i Ebbas mörka arsle, funderat över vad Esbjörn själv uttrycker vad han vill, du som värnar om hans mandat att tänka och uttrycka sig fritt?
Fucking hypocrite!
2021-07-22, 00:08
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Någon förlust på 400 tusen är det ingen som talar om. Handpenningen sitter redan på ett deponikonto och det vet du oxå.
Angående röjningen skulle jag nog säga att om man röjer vid en fastighet där köpebrevet inte är påskrivet, även om ägaren givet sin tillåtelse. Får man nog stå sitt misstag. Dock har jag här fått klart för mig att det var Ebbas föräldrar och några vänner som röjde. Så vi får väl hoppas att De inte fakturerar Ebba för det. Att hon betalar en massa pengar för värderingar är ju en sanning med modifikation. Dels verkar ju den ena värderingen vara någon internet tjänst. Så den kan kininet kosta så hemskt mycket. Och med tanke på att Notars mäklare inte varit på platsen utan höftat från kontoret och inte ens präntat ner sina tankar på papper inför värderingen så kan ju inte den fakturen svida så hårt heller. Och jobbar inte Ebbas Pappa på Anticimex? Jag kan minnas fel…
Personligen tycker jag Ebba kunde stå för samtliga nämnda saker och vi kunde kalla det läropengar. Men om jag inte missminner mig har Esbjörn erbjuder sig att stå för det om kontraktet hävs.

Självklart måste Esbjörn medverka till att kontraktet hävs. Men det har ju inte varit några problem att medverka sedan han skaffade juridisk ombud. De har ju träffats på förhandlingar. Så att hon behöver riskera skadestånd för att hon bröt kontraktet är nog inte en speciellt överhängande fara. Dessutom var det hon som drog saker inför tinget. Ger mannagryn in i leken får man leken tåla.

Ja, Ebba fick Esbjörn att skriva på. Jag känner dock att ville sälja är en överdrift. Ebbas uttalande om att först sa han nej, sedan kanske och till slut ja. Tyder ju på att det varit en process att få honom att sälja. Esbjörn har ju sagt att han var charmad av henne och att hon tjatade och tjatade stärker ju att köpet inte var glasklart från början.

Kul att du infalla fall inte kallar 3,8 för kanonpris. Själv är jag övertygad om att det inte gått under 5 miljoner om det blev budgivning på huset

Handpenningen sitter redan på ett deponikonto? Menar du att något som är inbetalt på ett deponikonto långt efter att det har gått så långt som till tingsrätten efter nästan ett år tyder inte på något större intresse utan är bara en taktisk manöver ifall man förlorar.

Ebbas pappa jobbar inte på Anticimex, priset var inte 3,8 miljoner, Esbjörn sa inte först nej och sedan ja, Esbjörn har trots ombud vägrat att träffa Ebba och att medverka vilket framgår av inlagor till rätten.

Jag förstår inte hur du orkar peta in dina små lögner hela tiden.
Senast redigerad av Q6 2021-07-22 kl. 00:12.
2021-07-22, 00:11
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Har du någonsin, långt där uppe i Ebbas mörka arsle, funderat över vad Esbjörn själv uttrycker vad han vill, du som värnar om hans mandat att tänka och uttrycka sig fritt?
Fucking hypocrite!

Ebba har inte omyndigförklarat Esbjörn, tvärtom hon har en sakkunnig som hävdar att han har full rättshandlingsförmåga.

Majkgård, Binninge och mäklarhustrun Lullmaa har däremot gjort sitt yttersta för att få honom omyndigförklarad, de har även ansökt om att bli god man för honom. Problemet är att ingen läkare som har undersökt honom har kommit till slutsatsen att han behöver någon.
2021-07-22, 01:09
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Handpenningen sitter redan på ett deponikonto? Menar du att något som är inbetalt på ett deponikonto långt efter att det har gått så långt som till tingsrätten efter nästan ett år tyder inte på något större intresse utan är bara en taktisk manöver ifall man förlorar.

Ebbas pappa jobbar inte på Anticimex, priset var inte 3,8 miljoner, Esbjörn sa inte först nej och sedan ja, Esbjörn har trots ombud vägrat att träffa Ebba och att medverka vilket framgår av inlagor till rätten.

Jag förstår inte hur du orkar peta in dina små lögner hela tiden.
• Esbjörn erbjöd sig att betala tillbaks handpenningen i sitt första brev till Ebba, det vill säga minde än två veckor efter att kontraktet skrevs. Det står uttryckligen i tingsrättens papper att Ebba inte samarbetat o frågan om att återbetala handpenningen. Anledning till att hon inte gjort det är att det skulle kraftigt försämrad hennes chanser att vinna huset som hon är beredd att förlora all heder för. Men nu sitter pengarna på deponikontot, så det är bara för henne att ge upp huset så är de hennes igen. Att pengarna nu är insatta tycker jag tyder på att de aldrig har varit på vift eller förskingrade, något som spekulerats mycket i här.
•Att Ebbas pappa inte jobbar på Anticimex får jag ta dig på orden på, jag sa att jag inte viste men hade för mig att jag läst att det var så här.
•Förlåt 3,9 menar jag. Men självklart påverkar de 100 000 jag råkade slinta hela min trovärdighet. Det har du rätt i.
• Vad menar du med att Esbjörn inte sa? Står Ebba rakt upp och ner och ljuger när hon sa,
Först sa Esbjörn Nej, sedan kanske och sen Ja.

Jag förstår inte att du orkar peta i mina små felskrivningar. Får det dig inte att känna dig löjlig?
2021-07-22, 01:13
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:

Majkgård, Binninge och mäklarhustrun Lullmaa har däremot gjort sitt yttersta för att få honom omyndigförklarad, de har även ansökt om att bli god man för honom. Problemet är att ingen läkare som har undersökt honom har kommit till slutsatsen att han behöver någon.
Ebbas sakkunniga har aldrig träffat Esbjörn. De bygger sina uttalade på att veta en väldigt begränsad del information om hans liv.

Återigen. Det finns inga som helst bevis att denna trio vill något annat än Esbjörns bästa. Att så mycket fokus läggs på att smutskasta dom tyder på att Ebba inte har rent mjöl i påsen.
2021-07-22, 06:28
Medlem
Citat:

Citat:
Ebbas sakkunniga har aldrig träffat Esbjörn. De bygger sina uttalade på att veta en väldigt begränsad del information om hans liv.

Återigen. Det finns inga som helst bevis att denna trio vill något annat än Esbjörns bästa. Att så mycket fokus läggs på att smutskasta dom tyder på att Ebba inte har rent mjöl i påsen.

Finns det någon som har omyndigförklarat Esbjörn?

Att Majkgård och Pernroth Lüllmaa har ansökt om att få bli god man för Esbjörn finns dokumenterat så de är väl de enda i så fall?

På vilket sätt skulle det vara ett tecken på att de vill hans bästa, det enda syftet med detta är väl att försöka ta ifrån honom rätten över sitt eget liv och sina tillgångar?

De vill alltså rädda honom från sig själv men domstolen vägrar ge dem den makten innan det finns en riktig läkarundersökning som beslutsunderlag.

Jag tycker nog att Ebba Busch frågeställning om vad som är Esbjörns egentliga vilja är befogad och fullt rimlig eftersom det inte finns någon grund att frånta honom den. Men då ska den givetvis också framföras personligen och inte via Brännström på Expressen, Pernroth Lüllmaas Facebook eller via Majkgårds lappar i posten.

Alla borde vara nöjda med att det så snart som möjligt blir en huvudförhandling där han själv får redovisa vad han verkligen vill.
2021-07-22, 07:38
Bannlyst
Citat:

Du verkar helt omedveten om att godmanskap är ett uppdrag du får av den du är god man för, dvs någon som den som får åtnjuta tjänsterna har förtroende för. Inte sällan en nära vän eller släkting.

Det är remarkabelt att ni i Ebba-sekten nedlåter er att ha synpunkter på privata angelägenheter som Esbjörn ordnar till för sig på ålderns höst som kognitivt funktionshindrad. Allt för att skydda er gunstling. Det tyder på en direkt hänsynslös och respektlös inställning, inte bara till den äldre-äldre Esbjörn utan i förlängningen alla äldre. Vet hut!
2021-07-22, 07:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Finns det någon som har omyndigförklarat Esbjörn?

Att Majkgård och Pernroth Lüllmaa har ansökt om att få bli god man för Esbjörn finns dokumenterat så de är väl de enda i så fall?

På vilket sätt skulle det vara ett tecken på att de vill hans bästa, det enda syftet med detta är väl att försöka ta ifrån honom rätten över sitt eget liv och sina tillgångar?

De vill alltså rädda honom från sig själv men domstolen vägrar ge dem den makten innan det finns en riktig läkarundersökning som beslutsunderlag.

Jag tycker nog att Ebba Busch frågeställning om vad som är Esbjörns egentliga vilja är befogad och fullt rimlig eftersom det inte finns någon grund att frånta honom den. Men då ska den givetvis också framföras personligen och inte via Brännström på Expressen, Pernroth Lüllmaas Facebook eller via Majkgårds lappar i posten.

Alla borde vara nöjda med att det så snart som möjligt blir en huvudförhandling där han själv får redovisa vad han verkligen vill.

Någon som uppriktigt är intresserad av någon annans vilja, lyssnar till den vars vilja man undrar över. Något som Ebba visat en häpnadsväckande oförmåga till. Hon stämmer istället den vars vilja uttryckts, bara för att den inte stämde överens med hennes egen. Skamlöst!
2021-07-22, 07:52
Medlem
Citat:
Någon som uppriktigt är intresserad av någon annans vilja, lyssnar till den vars vilja man undrar över. Något som Ebba visat en häpnadsväckande oförmåga till. Hon stämmer istället den vars vilja uttryckts, bara för att den inte stämde överens med hennes egen. Skamlöst!
Hon har med all säkerhet lyssnat och blivit förvirrad av att viljan ändrades två veckor efter kontraktsskrivningen. Det väcker en del frågor och hon har försökt få till stånd ett möte för att reda ut vad som gäller, något som varken Esbjörn eller hans förra ombud medverkade till. Det går inte att helt sonika avsluta en påbörjad miljonaffär baserat med diffusa motiveringar framförda via media eller lappar i postlådan. Det tror jag faktiskt att de allra flesta håller med om.

Att Esbjörns ombud dessutom offentligt framförde lögner om obefintliga läkarintyg och fastighetsvärderingar gör att jag aldrig skulle avsluta en sådan affär utan rättslig prövning.
2021-07-22, 07:55
Medlem
Citat:
Du verkar helt omedveten om att godmanskap är ett uppdrag du får av den du är god man för, dvs någon som den som får åtnjuta tjänsterna har förtroende för. Inte sällan en nära vän eller släkting.

Det är remarkabelt att ni i Ebba-sekten nedlåter er att ha synpunkter på privata angelägenheter som Esbjörn ordnar till för sig på ålderns höst som kognitivt funktionshindrad. Allt för att skydda er gunstling. Det tyder på en direkt hänsynslös och respektlös inställning, inte bara till den äldre-äldre Esbjörn utan i förlängningen alla äldre. Vet hut!

Det verkar vara fler som har synpunkter på detta eftersom ansökan om god man inte har beviljats. Tror du att Västmanlands tingsrätt är med i en Ebba-sekt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in