Citat:
Säljaren betedde sig? Det är Ebba som betedde sig och fortsätter bete sig illa mot Esbjörn. För att svara på din fråga så hade jag aldrig helsike drivit kampanj för att kriga till mig huset mot hans vilja även om jag lyckats få hans underskrift. Huset blir så smutsigt att man bör vara emotionellt trasig om man tror sig finna ro i den fastigheten.
Det är oetiskt att utnyttja allt in absurdum för att driva igenom sin vilja. Absolut inte om man är politiker. Ska det vara då j-a svårt att fatta?
Det är oetiskt att utnyttja allt in absurdum för att driva igenom sin vilja. Absolut inte om man är politiker. Ska det vara då j-a svårt att fatta?
Jag kan inte riktigt se det på samma sätt. Esb har utan tvekan full rättslig kapacitet. Inget har framkommit som diskvalificerar honom att göra fastighetsaffärer.
Citat:
Hur skulle du ställa dig om din farfar blev överkörd av en telefonförsäljartyp till politiker som försöker komma över fastigheten din farfar ärvt av sin far?
Min farfar dog på 50-talet. Min far lever ännu, äldre än vad Esb är och han skulle ännu vid sin ålder kunna sköta en fastighetsaffär bättre än vad jag skulle göra.
Esb har inte många år kvar i jordelivet. Till vem ska han spara stugan? Han har inga bröstarvingar som vore det naturliga att överlämna till. Han hade kunnat testamentera till något syskonbarn som varit villig och hugga i och ta över stället. Men detta har han inte gjort. En försäljning gör honom till mångmiljonär och eftersom han inte har några bröstarvingar så skulle han med gott samvete kunna sätta en präktig guldkant på sin tillvaro, och dessutom få se stugan och tomten återfå sin forna glans istället för att helt förfalla.
Han hade säkert varit välkommen in till Ebba och barnen på besök, druckit en koppa kaffe och ätit nybakad sockerkaka och dragit lite rövarhistorier för barnen om hur det var förr i tiden.
Istället väljer han, eller kanske inte väljer utan kanske snarare pressas att driva en process som riskerar att bli extremt kostsam för honom.
Citat:
Området är uppenbart avsett för Ebbas släkt och alla som inte hör dit ska drivas bort med alla medel.
Vore jag en Partiledare för ett kristdemokratiskt parti skulle jag sökt ett hus som ägaren vill sälja istället för att driva kampanj (med brottsliga inslag) mot en som inte vill sälja.
Vore jag en Partiledare för ett kristdemokratiskt parti skulle jag sökt ett hus som ägaren vill sälja istället för att driva kampanj (med brottsliga inslag) mot en som inte vill sälja.
Dessa ord får stå för dig.
Senast redigerad av DeValera 2021-07-21 kl. 20:20.
Senast redigerad av DeValera 2021-07-21 kl. 20:20.