2021-07-22, 00:09
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
En sak som också slår en i denna tråden är hur många som tycks ogillat att L hade många killkompisar.

Det har mer eller mindre alltid sagt att om en man har många brudar, så får han en klapp på axeln, medans om en tje skulle ha många män, ja då är hon en hora, luder och fan vet allt. Fa fan är problemet, vart tog jämnställheten vägen? Eller är det så att dom som hatar mest, också har blivit brädade?
En sak som slår mej är att så många försvarar L fast hon skjutit en annan människa, jag är varken på L eller E:s sida, men även du måste ju inse att om man skjuter en annan människa utan att man befinner sej i en krigssituation, så är inte alla fåren i hagen, man gör bara inte så.
2021-07-22, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More
Ett par som är vänner.
Äter utemat.
Går hem
Får en fix idé att klämma och känna på vapenarsenalen.
Sagt och gjort.
En felskjutning inträffar. Inget uppsåt
Grannar genomför hlr
Polis griper GM.

Mkt trovärdigt!
2021-07-22, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
En sak som slår mej är att så många försvarar L fast hon skjutit en annan människa, jag är varken på L eller E:s sida, men även du måste ju inse att om man skjuter en annan människa utan att man befinner sej i en krigssituation, så är inte alla fåren i hagen, man gör bara inte så.
Du får nog läsa igenom vad man har skrivit i denna tråd. Jag vid upprepade gånger sagt att jag inte försvarar själv brottet. Däremot alla påhopp mot L, för det är inte normalt.
Sen är det ju som så, inget vet vad som hänt där inne på kvällen, det finns mycket som kan ha hänt, och det kan finnas många orsaker till varför vapnet avlossats.
2021-07-22, 00:19
Medlem
Citat:
Håller med dig.... Undrar också varför flera försvarar henne så hårt.
2021-07-22, 00:20
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Du får nog läsa igenom vad man har skrivit i denna tråd. Jag vid upprepade gånger sagt att jag inte försvarar själv brottet. Däremot alla påhopp mot L, för det är inte normalt.
Sen är det ju som så, inget vet vad som hänt där inne på kvällen, det finns mycket som kan ha hänt, och det kan finnas många orsaker till varför vapnet avlossats.
Ok jag ska sluta spekulera, för alla inblandades skull hoppas jag att det var ett vådaskott, men omhäktningen talar emot det, tyvärr :/
2021-07-22, 00:30
Medlem
Citat:

Jag försvarar ingen men dömer heller ingen på förhand. Vi har för lite information i detta fall. L har vidhållit att hon har hållit i vapnet och avlossat skottet. E dog.
Det är allt.

Om du läser tråden från början så har det tillförts väldigt lite fakta däremot gott om skvaller på lös grund. Gränsande till rent förtal där det mesta baseras på hörsägen. Få som kände de involverade personerna och då i synnerhet senaste tiden.

Ser fram emot tekniska undersökningen och FUP.
Senast redigerad av Remark 2021-07-22 kl. 00:32.
2021-07-22, 00:41
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag försvarar ingen men dömer heller ingen på förhand. Vi har för lite information i detta fall. L har vidhållit att hon har hållit i vapnet och avlossat skottet. E dog.
Det är allt.

Om du läser tråden från början så har det tillförts väldigt lite fakta däremot gott om skvaller på lös grund. Gränsande till rent förtal där det mesta baseras på hörsägen. Få som kände de involverade personerna och då i synnerhet senaste tiden.

I will rest my case, även om jag är nyfiken på vilken typ av vapen som användes, så slutar jag posta nu, det är alldeles för mycket vänner/anhöriga här i tråden, för att få nån objektiv bild av vare sej L eller E
summasumarum , så var det två personer som aldrig borde ha träffats

Si vis pacem parabellum
2021-07-22, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är allt.

Bra sammanfattning
2021-07-22, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmeLee
Inga problem. Inte jag som kommer sitta inlåst på livstid.
Inte mig det är fel på.

Vad är det för fel på er psykon som dras till mördare?
Ska ni skriva kärleksbrev till L i fängelset oxå eller ??

Hold your horses! Först skall en Förundersökning genomföras, därefter en rättegångsprocess och slutligen skall Tingsrätten avkunna sin dom.

Som sedan kan överklagas av endera part.
2021-07-22, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du gör allt för att försvara L.
Jag har många vänner som träffat/råkat ut för L.och dom är absolut inte av samma åsikt som du att hon är en oskyldig tjej som råkat ut för en massa dumheter med bla elaka män.... Tvärtom. Hon har utnyttjat människor som en normalt funtad människa med samvete aldrig skulle göra!!

Har hon sagt det till folk? Att män är elaka mot henne?

Men är det inte konstigt att så många vänner till dig råkat ut för L? Är ni i samma umgängeskrets?
2021-07-22, 01:14
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ett par som är vänner.
Äter utemat.
Går hem
Sagt och gjort.
Grannar genomför hlr
Polis griper GM.
Felskjutning , är du tolv år gammal ? det heter vådaskott, du är nog den mest svagbegåvade i den här tråden med den teorin, jamen vi går ut å käkar å myser, sen går vi hem till mej å kollar på mina vapen , när vi fyllnat till , PANG hoppsan Kesstin satt du där i skottlininjen, du är så makalöst naiv/korkad, så hälften vore nog, dra en skämskudde över dej å skaffa ett jobb
2021-07-22, 02:11
Medlem
Citat:
Ett par som är vänner.
Äter utemat.
Går hem
Sagt och gjort.
Grannar genomför hlr
Polis griper GM.

Nej denna teori låter inte sannolik i mina öron:

- Varför skulle detta par komma på att gå hem och "klämma och känna" på vapen mitt under en vad som kanske började som en trevlig kväll.

- Om det dessutom skulle varit ett vårdaskott (som du kallar felskjutning) så kan jag tycka att LB borde ringt efter hjälp, påbörjat hlr eller sprungit över till grannen. Av vad vi vet hittills har inget utav detta inträffat. Ponerat vårdaskott får givetvis antas föranleda en chockad LB men nog borde hon kunnat företa sig något utav ovan tre om det verkligen var ett misstag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in