2021-07-20, 20:16
Medlem
kobents avatar
Hur funkar dom dyra ip tv säljarna när vi pratar om fördröjningar? Har haft en billig i ett halvår nu och är supernöjd ser ingen anledning att betala 200kr i månaden när jag får samma kvalite för 150kr/år.

När man kollar på sport så har jag oftast runt 1.5-2min fördröjning vilket kan vara lite störande ibland, hur är dom dyra är det samma sak där eller?
Citera
2021-07-20, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobent
Hur funkar dom dyra ip tv säljarna när vi pratar om fördröjningar? Har haft en billig i ett halvår nu och är supernöjd ser ingen anledning att betala 200kr i månaden när jag får samma kvalite för 150kr/år.

När man kollar på sport så har jag oftast runt 1.5-2min fördröjning vilket kan vara lite störande ibland, hur är dom dyra är det samma sak där eller?

När det gäller IPTV så har jag tyckt det är ganska lika. Men en sak är konstigt… I ena sovrummet kan man se målet ca 30 sekunder före det visas i vardagsrummet. Likadana enheter, LAN-kopplade båda två. 😊
Citera
2021-07-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kobent

Hittar du någon som är så dyr som 200 kr per månad?

Alltid fördröjning när det streamas.
Citera
2021-07-20, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
När det gäller IPTV så har jag tyckt det är ganska lika. Men en sak är konstigt… I ena sovrummet kan man se målet ca 30 sekunder före det visas i vardagsrummet. Likadana enheter, LAN-kopplade båda två. 😊

Två olika leverantörer?
Citera
2021-07-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Två olika leverantörer?

Samma leverantör
Likadana apple tv’s
Likadana netgear switchar
Likadana cat6 kablar

Tror inte allt spelar roll men bara för att förklara hur det ser ut.
Citera
2021-07-21, 18:04
Medlem
Poddes avatar
Finns det nån kanal som sänder Malmös match idag?
Citera
2021-07-22, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Finns det nån kanal som sänder Malmös match idag?
Beroende på vilken leverantör du har så kan du till största sannolikhet hitta MFFs kvalmatcher i MFF-kanalen i Discovery + Sport SE kategorin om du kör samma leverantör som jag kör.
Där har jag kunnat se deras kvalmatcher.
Citera
2021-07-23, 13:57
Medlem
Hur var det mer N* hade dom någon url för att titta på IPTV direkt via webbläsaren? URL någon?
Citera
2021-07-23, 14:05
Medlem
TheJackets avatar
Någon som vet varför det är kass bild på min Mi box 4K S om jag använder appar på den, men om jag istället castar till den så blir det jättebra bild?

Samma med "vanliga" appar på den, som YouTube osv.

Har en LG 4K tv och castar jag till boxen så blir bilden lika bra som appar på TVn. Men appar på boxen ser märkbart sämre ut.
Citera
2021-07-23, 15:57
Medlem
Jag kör med en formuler z8 med mytvonline2. Epg:n är helt felaktig. Det vill säga helt fel program vid fel tidpunkt. Tips på hur man kan ändra/uppdatera detta?
Citera
2021-07-23, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av degengambler
Tycker ni det är stor skillnad på bildkvalitet på en billigt 500 kr om året lösning vs 1200 kr eller mer lösning?

Rent krasst bryr jag mig mest om sporten och då tycker jag den billiga lösningen levererar lika bra stream men kan ju vara att man inte är så känslig.

Jag är tyvärr kvalité känslig. Såpass att phillips hue lampor ger mig huvudvärk pga flimmer (Säger det som en referenspunkt hur känslig jag är)

Vad jag märkt med IPTV är att kvaliten i sig är ofta lika, däremot de som kostar mer har mer film, serier, swesub osv.
Citera
2021-07-23, 22:52
Medlem
Tyrolerhatts avatar
Nere bara för mig?

Nordic
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem