2021-11-23, 19:15
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
En djungel jag vet, men vilka ISP rekommenderar folk här?

Har tidigare haft Comhem och nu Bredband2 och tycker inte dom lever upp till förväntningarna.
Bahnhof
Citera
2021-11-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lypsyl44
Jag betalade med vanligt bankkort, de var inga problem. Summan reserverades på mitt konto.

Är det så att de inte finns någon tjänst som funkar nu för tiden att beställa från amazon.de till Sverige?

Någon som kan informera om hur beställa från Amazon.de?
Citera
2021-11-23, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Absolut inga fel på Firestick 4k, perfekt för streaming.

Jag har 3 st och efter de fixade barnsjukdomarna de hade i början så fungerar de galant. Säg en annan produkt i den prisklassen (24.99 euro) som klarar 4k galant, även 4k netflix. Tivimate ät perfekt för iptv men även andra program fungerar bra.

Dessutom lätt att ta med sig till kompisar eller hotellet och går att köra med ström direkt från tv:ns usb uttag.

Jag har även Nvidia shield.

Ja, for det priset om det ar 4K modellen sa ar det en "no brainer" sa att saga savida man inte vill ha 4K AI Upscaler som Shield erbjuder och mojligheten att kunna ladda ner apps direkt fran play store istallet for att sidoladda de genom Downloader eller Filelinked.
Citera
2021-11-23, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Alla är vi olika. Kört med Firestick i flera år utan problem. Samma med Mi Stick, haft den sedan den kom och den funkar klockrent för iptv. Ser inte varför jag skulle lägga 1500kr extra på en box. Men alla gör ju som dom själva vill

Jo du har ratt priset ar billigare med stickorna sa vill man inte spendera mycket sa duger de men vill man ligga pa topp sa kostar det och da ar det fa som slar Shield och Formuler tycker jag.

Shield med AI Upscaler om man vill ha "brå bild" (Dragan, TV für alle) och Formuler om man vill ha en helhetslosning att ersatta sin nuvarande kabel/satellit TV box med.
Citera
2021-11-23, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MassorSoder
Hej,
Helt ny på detta med iptv och kör med VLC på datorn och set IPTV appen på tv. Båda funkar Si så där. Men du menar att en Firestick kan jag använda både på TVn och i datorn och det funkar bättre med meny epg mm?
Mvh
Peter

TVn, ja. Datorn, om din monitor har en HDMI port. Kor du med TiviMate appen och har ett abonnemang med bra en EPG (data for alla kanaler och kanal logotyper) sa kommer det bade se och funka battre, definitivt.
Senast redigerad av torochvpn 2021-11-23 kl. 23:27.
Citera
2021-11-23, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimHalperp
Någon som lyckats använda usb-enhet som lagring vid inspelning på Xiaomi MI S med Tivimate-appen?

När jag (i Tivimate) försöker välja usb-enheten som lagringsplats så står det att den misslyckades bara.

Ja det fungerar utmärkt!

Sätt i minnet och gå till inställningar ->Enhetsinställningar->lagring
Välj USB-minne -> radera och formatera som flyttbar....
Välj att konvertera/överför data till minnet
Gå in i Tivi mate Inställningar -> Övrigt -> Inspelning och ändra källa till minnet.

Därefter fungerar inspelningen perfekt för mig!
Citera
2021-11-24, 00:30
Medlem
Tycker man inte ska forlita sig pa inspelning nar det galler IPTV. Visst, kan det funka men generellt fungerar det daligt, avbryts ens anslutning i nagra sekunder sa slutar det spelas in.

Battre att satsa pa abonnemang som har catchup for de kanaler som man vill spela in fran. Catchup spelar in pa leverantorens server.
Citera
2021-11-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torochvpn
Fragar aterigen om nagon har tips pa hur man kan kolla pa macOS?

Har forsokt med VLC player men tar forever att ladda ner n1 listan men funkar OK med leverantor som har lite kanaler och ingen VOD, tyvarr funkar varken catchup eller EPG dock.

Har ocksa provat IPTV Smarters som ar OK men spola framat/bakat pa VOD filmer funkar ingen vidare med den, anslutningen bryts och fastnar pa "x% buffering".

Provade aven Tivimate med Bluestacks Android emulator forut men senaste versionerna funkar inte langre med den.

Sa fragade min saljare om hur man man kolla pa mac och fick en lank som bara ar en IP address for web spelare och en mac app som maste vara hardkodad da jag bara skrev in mitt anvandarnamn och losenord for att logga in och har leverantorens namn och V2.0 i filnamnet.

Lanken till web spelare fungerar inte alls (ska det vara sa?) men appen fungerar ratt bra faktiskt, kan spola fram och tillbaka nu utan problem. Daremot har den ingen EPG och catchup men det star "coming soon" sa undrar om det finns det nagon nyare version pa denna app an 2.0 som har stod for detta?

Detta galler N1.
Citera
2021-11-24, 01:06
Medlem
Citat:
Sa fragade min saljare om hur man man kolla pa mac och fick en lank som bara ar en IP address for web spelare och en mac app som maste vara hardkodad da jag bara skrev in mitt anvandarnamn och losenord for att logga in och har leverantorens namn och V2.0 i filnamnet.

Lanken till web spelare fungerar inte alls (ska det vara sa?) men appen fungerar ratt bra faktiskt, kan spola fram och tillbaka nu utan problem. Daremot har den ingen EPG och catchup men det star "coming soon" sa undrar om det finns det nagon nyare version pa denna app an 2.0 som har stod for detta?

Detta galler N1.
Det borde väl din säljare veta att den webspelaren inte funkat på länge.

Vilka appar har du testat på din Mac?
GSE?
Citera
2021-11-24, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Det borde väl din säljare veta att den webspelaren inte funkat på länge.

Vilka appar har du testat på din Mac?
GSE?

Ok, tack. Det forklarar saken. Vet du nat om mac appen da?

Testat GSE gratis versionen men man behover betala for full funktionalitet och navigeringen verkar klurig utan en mus. VLC player, tar for evigt att ladda n1's spellistan, alldeles for stor for den appen. Mina fd abonnemang med 2-3000 kanaler funkade helt OK. IPTV Smarters, funkar helt OK forutom problemet att spola fram/tillbaka i VOD. Och sa bluestacks android emulator med tivimate fast den funkar inte langre, sager "touchscreen devices not supported" eller nat
Senast redigerad av torochvpn 2021-11-24 kl. 01:16.
Citera
2021-11-24, 01:16
Medlem
Citat:
Ok, tack. Det forklarar saken. Vet du nat om mac appen da?

Testat GSE gratis versionen men man behover betala for full funktionalitet och navigeringen verkar klurig utan en mus. IPTV Smarters, funkar helt OK forutom problemet att spola fram/tillbaka i VOD. Och sa bluestacks android emulator med tivimate fast den funkar inte langre, sager "touchscreen devices not supported" eller nat

Ingen ny version av den.

Måste den inte emulera att det är en Android-tv och inte en Android mobil för att Tivimate ska funka?
Citera
2021-11-24, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Ingen ny version av den.

Måste den inte emulera att det är en Android-tv och inte en Android mobil för att Tivimate ska funka?

Ah ok, synd men den far duga tills vidare.

Kan man valja att den emulerar android tv i bluestacks? Har for mig man kunde bara bara valja mellan olika mobiler fast det var iofs ett tag sen jag anvande den. Tivimate fungerade iaf forut med aldre versioner av appen men inte nar jag provade senast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in