2021-07-20, 06:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Just skrivandet skulle jag säga är det område som kvinnor bemästrar bäst i förhållande till mannen. Förmodligen beror det på att kvinnor har ett genuint intresse för mänskliga relationer.
Välj ut 50 ransom män och kvinnor för novellskrivning, och de mest välskrivna hade säkert skrivits av kvinnor.
Samma sak med målning.
Med eliten av eliten hos en stor population hade nog nästan uteslutande bestått av män, även inom dessa områden.

Ja, vad gäller kommunikation och manipulation (med ränker, pakter o.s.v.) av dem. Män har också intresse av mänskliga relationer men mer i linje med tävling och att hävda sig mot andra. Du anser att de kvinnliga författarna skriver mer välskrivet just därför att det tilltalar din kvinnliga hjärna. Jag som man anser det inte utan tycker kvinnliga författare kan vara jävligt tjatiga.

..för du menar väl inte välskrivning i form av meningsuppbyggnad och grammatik?

..och målning?? Du måste skämta?
Citera
2021-07-20, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ja, vad gäller kommunikation och manipulation (med ränker, pakter o.s.v.) av dem. Män har också intresse av mänskliga relationer men mer i linje med tävling och att hävda sig mot andra. Du anser att de kvinnliga författarna skriver mer välskrivet just därför att det tilltalar din kvinnliga hjärna. Jag som man anser det inte utan tycker kvinnliga författare kan vara jävligt tjatiga.

..för du menar väl inte välskrivning i form av meningsuppbyggnad och grammatik?

..och målning?? Du måste skämta?
Hur många män/pojkar är intresserade av att skriva? 0,02% ca.
Hur många män/pojkar är intresserade av att rita? 0,02% ca. De flesta, inklusive jag, kan inte ens dra ett rakt streck med en penna.
Övning ger färdighet, och i dessa ämnen ligger mannen rejält i lä
Citera
2021-07-20, 16:38
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Hur många män/pojkar är intresserade av att skriva? 0,02% ca.
Hur många män/pojkar är intresserade av att rita? 0,02% ca. De flesta, inklusive jag, kan inte ens dra ett rakt streck med en penna.
Övning ger färdighet, och i dessa ämnen ligger mannen rejält i lä
Jag tar gärna en källa på de där siffrorna.

Om jag går till biblioteket, så hittar jag fler böcker skrivna av män och läser jag konsthistoria är nästan alla de största och främsta konstnärerna män.

Är man uppfödd på svensk radikalfeminism via public service och den svenska toffelpolitiken som gett inkompetenta kvinnor mer utrymme på bekostnad av kompetens, så ska man veta att de försökt sopa allt sånt under mattan i flera decennier nu, men varje gång man påtalar detta startar de ett nytt "kvinnor kan" som skattebetalare betalar för, och som ofelbart varje gång går i konkurs, för att de inte klarar av att samarbeta.

Se Jämställdhetsmyndigheten till exempel, som kostat oss miljardbelopp.
Citera
2021-07-20, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tar gärna en källa på de där siffrorna.

Om jag går till biblioteket, så hittar jag fler böcker skrivna av män och läser jag konsthistoria är nästan alla de största och främsta konstnärerna män.
Siffrorna var givetvis påhittade. Det jag ville ha sagt var att kvinnor (unga kvinnor) skriver betydligt oftare noveller än vad män gör, ritar oftare än vad män gör och därför blir de bättre. Men eliten är, som nästan alltid, män. Därför är alla större författare och konstnärer nästan alltid män.
Citera
2021-07-20, 22:21
Avstängd
Citat:
Siffrorna var givetvis påhittade. Det jag ville ha sagt var att kvinnor (unga kvinnor) skriver betydligt oftare noveller än vad män gör, ritar oftare än vad män gör och därför blir de bättre. Men eliten är, som nästan alltid, män. Därför är alla större författare och konstnärer nästan alltid män.

Är det inte för att män är bättre på skrivande och mer konstnärligt begåvade som de är större författare och konstnärer?

Annars pekar du ju bara på att det finns en högre nivå hos män dedikera sig i sin talang.

Eller är det någon specifik subgrup du tänker på?

Lite som att konstatera att tjejer är bättre än killar på matematik om man tittar i skolorna , men de främsta matematikerna är enda killar….
Citera
2021-07-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Är det inte för att män är bättre på skrivande och mer konstnärligt begåvade som de är större författare och konstnärer?

Annars pekar du ju bara på att det finns en högre nivå hos män dedikera sig i sin talang.

Eller är det någon specifik subgrup du tänker på?

Lite som att konstatera att tjejer är bättre än killar på matematik om man tittar i skolorna , men de främsta matematikerna är enda killar….
Ja, kanske är det så...
Citera
2021-07-21, 09:28
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Det är skillnad på halvt plagierade noveller och mästerverk.
Det syns i snart all konst, inklusive musiken.
Citera
2022-01-23, 23:07
Bannlyst
Kan någon feminist här inne nämna 5 saker som kvinnor faktiskt är bättre på än män?

Jag syftar alltså på objektiva mätbara ting, exempelvis: "Kvinnor är bättre på fotboll än män", eller "kvinnor är bättre på matematik", "kvinnor har fler topp-programmerare i världen än män", "kvinnor gör bättre filmer", "kvinnor är bättre rörmokare".

Vänligen inget diffust och extremt subjektivt som "kvinnor är bättre på att öh, vara snäll", eller "kvinnor är bättre på empati", det ska vara mätbart, objektivt.

Och för guds skull, inte den gamla vanliga: "kvinnor är bättre på att föda barn", det är som att säga: "män är bättre på att skjuta sperma", ja no shit.

5st bara, bara 5.

Någon?
Citera
2022-01-23, 23:12
Medlem
Oldberrys avatar
Kvinnor är bättre på gymnastik och konståkning
Citera
2022-01-23, 23:13
Medlem
Jenny9s avatar
felpost.
Senast redigerad av Jenny9 2022-01-23 kl. 23:36.
Citera
2022-01-23, 23:14
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TempoRoid
Jag syftar alltså på objektiva mätbara ting, exempelvis: "Kvinnor är bättre på fotboll än män", eller "kvinnor är bättre på matematik", "kvinnor har fler topp-programmerare i världen än män", "kvinnor gör bättre filmer", "kvinnor är bättre rörmokare".

Vänligen inget diffust och extremt subjektivt som "kvinnor är bättre på att öh, vara snäll", eller "kvinnor är bättre på empati", det ska vara mätbart, objektivt.

Och för guds skull, inte den gamla vanliga: "kvinnor är bättre på att föda barn", det är som att säga: "män är bättre på att skjuta sperma", ja no shit.

5st bara, bara 5.

Någon?

1. Bättre på att skaffa vänner, mätbart
2. Bättre på att leva, lever längre, mätbart
3. Bättre på att sticka, virka och sy, mätbart
4. Bättre på att attrahera köpare till objekt (tex stora tuttar vid en bilförsäljning), mätbart
5. Bättre på att inte vara gängkriminella eller pedofiler, mätbart, de är underepresenterade
6. Bättre på att vara dagisfröknar, mätbart
7. Bättre minne, mätbart
8. Bättre på att prata om känslor medans män sluter sig, mätbart i självmordsstatistik
Senast redigerad av solstrålar 2022-01-23 kl. 23:20.
Citera
2022-01-23, 23:16
Medlem
1. Kvinnors hjärnor presterar bättre verbalt än mäns.
2. Kvinnor har bättre minne.
3. Kvinnors muskler har bättre uthållighet än mäns.
4. Kvinnor har bättre immunförsvar.
5. Kvinnors kan läsa av känslolägen bättre i andras ansikten.

Där några mätbara skillnader där kvinnor klår män som grupp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in