2021-05-26, 11:19
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oroligman1
Jag antar att jag passar i nybörjartråden eftersom jag inte målar utan endast följer scenen. Det jag tog upp rörde specifikt Malmöscenen varav jag skrev i Skånetråden.

Min poäng var att vart ska nya/unga writers öva om inte på lagliga väggar? Jag tycker att lagliga väggen vid Möllan och vid P-Huset Anna är ett utmärkt ställe att öva sin tag på.

Tycker det är konstigt hur negativa målarna i Malmö verkar mot nya målare. Men du menar att writers anser burner över burner även på lagliga? Det kanske är så de flesta ser de då!.
Att kludda tags över burners känns fattigt oavsett vägg, att göra en skitdålig målning är väl grejen med lagliga, men att kryssa, måla kukar och skriva "420 5för5" är ju uppenbart kasst.
Citera
2021-05-26, 12:06
Medlem
Citat:
Jag antar att jag passar i nybörjartråden eftersom jag inte målar utan endast följer scenen. Det jag tog upp rörde specifikt Malmöscenen varav jag skrev i Skånetråden.

Min poäng var att vart ska nya/unga writers öva om inte på lagliga väggar? Jag tycker att lagliga väggen vid Möllan och vid P-Huset Anna är ett utmärkt ställe att öva sin tag på.

Tycker det är konstigt hur negativa målarna i Malmö verkar mot nya målare. Men du menar att writers anser burner över burner även på lagliga? Det kanske är så de flesta ser de då!.

Tycker personligen det är dumt och respektlöst att kladda över någons orörda målning även fast de e laglig vägg, däremot så kan ju någon kladdig zon finnas där man kan köra lite vad som helst. Baksidan av p huset är alltid fyllt med toy burners som blir klottrat över snabbt
Citera
2021-05-27, 08:31
Medlem
Citat:

Jag hade ju själv sneat om någon kom och la tags på en brännare man precis gjort förstår att de är laglig vägg men det är ju klassikern inga tags över burners. Sedan finns de alltid någon liten spittad del på alla lagliga vägger, tex dörren på anna brukar alltid gå jätte bra att lägga tags på. Om det verkligen inte finns någon plats att lägga tags och man verkligen vill så får man väl ta o spitta den minsta målningen...

https://ibb.co/zNWXbVB
Senast redigerad av Livsfarligledning 2021-05-27 kl. 08:36.
Citera
2021-06-04, 01:01
Medlem
i malmö så har bland annat fuzzy, sketch, tm, goofs och beron börjat dyka upp
dkg har utvecklat deras style som fan allmänt, skit najs
Citera
2021-06-25, 23:08
Medlem
KritadBurners avatar
Mycket Flock uppe nu, lite toys här och där. Ser fan inga målade tåg längre.
Citera
2021-06-28, 04:59
Medlem
Bodde i Helsingborg för några år sen.. Vilka är det som regerar där nu?
Citera
2021-07-04, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KristenKvinna
Bodde i Helsingborg för några år sen.. Vilka är det som regerar där nu?

Vet inte så jätte mycket om Helsingborg men när jag väl har varit där så har man sett lite PHC, Libre, Rektor, GSF, Onek och DR.
Citera
2021-07-07, 07:12
Medlem
Mental la ut på sin story när både Space, Duva och Mental gick över Skez vid Folketspark(inte den lagliga). Börjar bli töntigt nu tycker jag. Vad jag har förstått så är beefen mellan Skez och Marvel över och trots detta fortsätter dem hålla på?

Jag diskuterade detta med mina polare och vi kom fram till att majoriteten av alla äldre graffare gråter av minsta lilla typ. Eller vad tycker ni? Gubbarna kör några tags om året och filmar på sin story när de kör över någon deras kompis hade beef med för ett halvår sen...

Annars köttar Bezak scenen i Malmö just nu. Han står för i princip allt som produceras på gatan som jag ser i centrala Malmö!!! King! IGC köttar också som fan men inte alls med samma intensitet som Bezak. Bezak körde throwup på Gågatan.

Måste även nämna att Wena körde en OHS vid Södervärn på ett sjukt spot som jag har kollat på i flera år. Snok körde förstås andra sidan med en maffig pjäs med flera färger! Värt att åka dit och kolla om ni inte sett.
Citera
2021-07-14, 10:27
Medlem
Citat:
Gubbarna kör några tags om året och filmar på sin story när de kör över någon deras kompis hade beef med för ett halvår sen...

Varför ens yttra dig när du har så här dålig koll.
Citera
2021-07-19, 20:44
Medlem
Hur ser Lund o Malmö scenen ut nu ?
Citera
2021-08-01, 17:10
Medlem
I Malmö köttar bland annat bezak, flock, sketch, shall och solved när det kommer till bombing. Lite nyare toys också som dyker upp som elmo, goat och core.
Citera
2021-08-22, 17:54
Medlem
Ser en del agn tags lite här o där sen lite bånes sen mix av nya målare som nämns i tråden sen målas det på mycket gods som vanligt sen skezz kör på tup sen trc Kings av all time syns överallt!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in