2021-04-20, 16:04
Medlem
hej

Jag såg massa målningar idag på lagliga vid möllan. Det står rip rack överallt.
Är det någon som vet ifall detta stämmer och vad som i så fall har hänt honom?
Citera
2021-04-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smogaffet
hej

Jag såg massa målningar idag på lagliga vid möllan. Det står rip rack överallt.
Är det någon som vet ifall detta stämmer och vad som i så fall har hänt honom?

Ja han har gått bort. Vad som hänt bör vi inte sitta här o spekulera i , hänsyn till hans familj o vänner.
Kände inte honom men beklagar givetvis till alla han kände!
Citera
2021-04-22, 11:27
Medlem
Rip rack som någon sa spekulera inte vad som har hänt killen e borta vila i frid dom som vet dom vet punkt slut . så vad händer i scenen nu massor med toys som målar men alltid något mmmm skit men men alla börja någon stans !!! Trc ser man alltid snok e kung skez syns sen lite mix med andra målare finns säkert mer som syns men känns finns mer som borde få uppmärksamhet som kör på nämns mycket samma i denna tråd sen toys sen folk som man aldrig sett på gatan jo vänta en tag sen bara godståg så kallad godsfolket !!!
Citera
2021-04-22, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loffie23
Rip rack som någon sa spekulera inte vad som har hänt killen e borta vila i frid dom som vet dom vet punkt slut . så vad händer i scenen nu massor med toys som målar men alltid något mmmm skit men men alla börja någon stans !!! Trc ser man alltid snok e kung skez syns sen lite mix med andra målare finns säkert mer som syns men känns finns mer som borde få uppmärksamhet som kör på nämns mycket samma i denna tråd sen toys sen folk som man aldrig sett på gatan jo vänta en tag sen bara godståg så kallad godsfolket !!!

Bra sammanfattning. För mig är det bättre att det målas av toys än av inga alls. Jag trodde vi skulle få nya kings av Malmö eftersom TRC verkade ha gett upp(såg inget nytt i typ 2 år), och det var då dem kom tillbaka på stort. Snok har lagt målningar väldigt centralt.

Det verkar som om "alla" lite mer etablerade Malmöwriters kom tillbaka under corona. Plötsligt ser jag fräscha tags från målare som målade för längesen när jag började intressera mig för graff och det glädjer mig.

Inget emot toysen, scenen kommer dö om inte nya målare tillkommer. Många toys är ganska duktiga målare bara att de bombar inte bra under stress. Färg på väggen är bättre än inget, imo.
Citera
2021-05-05, 20:03
Medlem
Jävla massa snutar runt i malmö nu vet någon vad som händer?
Citera
2021-05-06, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsfarligledning
Jävla massa snutar runt i malmö nu vet någon vad som händer?
Tror dom startat ny operation, precis som de va med rimfrost
Citera
2021-05-08, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foenem64
Tror dom startat ny operation, precis som de va med rimfrost
Jasså? Vad kan de vara för operation tro?
Citera
2021-05-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsfarligledning
Jasså? Vad kan de vara för operation tro?
Mot knarket o våldet
Citera
2021-05-23, 17:42
Medlem
Senaste tiden på Instagram har det varit massa med writers som klagar på att deras målningar har blivit crossade på lagliga väggar. Hallå? Laglig = OK att måla över? Eller? Hur ska man öva på sin tag om man inte får öva på lagliga väggar?

Verkar som att scenen är delad här. Vissa tycker att man endast ska köra burner över burner men vissa tycker att laglig vägg = köra över vad som helst. Vad tycker Flashback?
Citera
2021-05-23, 18:14
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oroligman1
Senaste tiden på Instagram har det varit massa med writers som klagar på att deras målningar har blivit crossade på lagliga väggar. Hallå? Laglig = OK att måla över? Eller? Hur ska man öva på sin tag om man inte får öva på lagliga väggar?

Verkar som att scenen är delad här. Vissa tycker att man endast ska köra burner över burner men vissa tycker att laglig vägg = köra över vad som helst. Vad tycker Flashback?
Att du ska posta i rätt tråd (nybörjartråden är till för nybörjare).

Men ja, att kryssa grejer på fames/lagliga är rätt tappat beteende.
Citera
2021-05-25, 02:52
Medlem
Malmö scenen är lite stel just nu känns det som. Ganska stor mängd nya som har slutat dyka upp totalt, men det blir väl så att det inte sticker för alla.
Taggad på sommar när som helst nu!
Citera
2021-05-26, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Att du ska posta i rätt tråd (nybörjartråden är till för nybörjare).

Men ja, att kryssa grejer på fames/lagliga är rätt tappat beteende.

Jag antar att jag passar i nybörjartråden eftersom jag inte målar utan endast följer scenen. Det jag tog upp rörde specifikt Malmöscenen varav jag skrev i Skånetråden.

Min poäng var att vart ska nya/unga writers öva om inte på lagliga väggar? Jag tycker att lagliga väggen vid Möllan och vid P-Huset Anna är ett utmärkt ställe att öva sin tag på.

Tycker det är konstigt hur negativa målarna i Malmö verkar mot nya målare. Men du menar att writers anser burner över burner även på lagliga? Det kanske är så de flesta ser de då!.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in