Citat:
Jag ägnar mig inte åt Gate Keeping men jag har en annorlunda uppfattning än vad du har. Jag är av den uppfattningen att det finns ett stöd för den politiken som förs i Sverige för om det inte var så hade inte större delen av de röstberättigande röstat som de gör. Vidare så har vi inte en ersättningskolonisering på det sättet som skedde i Kanada, USA eller Israel. Vi har massinvandring - effekterna är delvis liknande på mikronivå men det är inte samma sak. Men vi svenskar, vi har enligt dig blott oss själv att skylla för att vårt land, mot vår vilja, ges bort till allsköns typer från världen över. Är det verkligen detta du menar är att uttrycka sympati också mot ditt eget(?) folk? Precis som oyto påpekar blir det i det närmaste löjligt att inte likställa och benämna det folkutbyte som pågår, inte bara i Sverige, som just kolonisation. Men din vägran att använda sanningsenliga termer för att beskriva de redan långt gångna attackerna på Sverige och hela den europeiska världen skall väl kanske tolkas som ännu ett bevis på den sympati du påstår dig känna för "ditt eget folk"? Det är svårt att inte landa i slutsatsen att, precis som Enoch.Thulin skriver, det du ägnar dig åt i tråden är "gatekeeping". Men det är väl blott ännu ett uttryck för den "omtanke" du påstår dig ha för svenska folket.
Citat:
Dan Korn har delvis rätt. Är du inte etnocentrisk och solidarisk med dina egna får du skylla dig själv. Om du inte känner till detta är detta judisk moral och fångar judendomens syn på världen. Detta återfinns bland annat i Talmud där rabbinerna inte kan förstå hur andra folk kan sakna en sådan brist på etnocentrism och förståelse för nationella intressen. Faktum är att de finner det obehagligt att kungar, generaler och handelsmän kan uppoffra sitt eget folk för egen vinning. De förstår inte sådant eftersom de anser att varje folk bör sätta sitt folks intressen först. I den här världen finns det ingen som håller dig i handen. Antingen äter du eller så äter du inte. Om du inte ens är villig att på det mest grundläggande sättet försvara dig själv och dina egna så kommer ingen att rädda dig och många kommer utnyttja situationen. Så här fungerar världen - den är brutal. Det jag tror diskuterades var att du skrev något om att "svensken" ville ha samhället som det ser ut, vilket alltså är samma tankefigur som Dan Korns om uttråkade svenskar som ansvariga för samhällsutvecklingen. Det var denna gaslighting som jag tidigare flaggat för som en heuristik för ovänner till svensk välgång. Vi ser ju nämligen samma mall upprepas synkront i alla västländer. Det letas specifikt irländska, finska, nya zeeländska, kanadensiska orsaker till något som uppenbarligen skett en nivå högre upp. Om det inte är svenska sossar så är det kantianska tyskar som gjorde detta mot sig själva.
Detta att skylla på "svensken" är samma andas barn som att skylla på "juden", alltså i det förstnämnda fallet inte comme il faut när dialogen utväxlas inom svensk ingrupp. Omvänt är det lika mycket ett övertramp när någon utgruppsdebattör som Özz Nûjen eller Aron Flam raljerar som svenskar som om svenskar raljerar om judar eller kurder.
Eller hur?
För övrigt förstår jag inte din invändning mot att européer utsätts för kolonialism. Jag har svårt att tänka mig något kolonialprojekt som inte använde sig av kollaboratörer ur den inhemska eliten. Immigration dikterad från en utomstatlig nivå utan sant demokratisk förankring är kolonialism och demokratisk förankring har alltid saknats. Att en inhemsk befolkning var för dåligt på att göra motstånd mot de tvångsmedel som används, förändrar inte dess koloniala status. Decennielång hjärntvätt och en korrumperad elit är sådana tvångsmedel.
Detta att skylla på "svensken" är samma andas barn som att skylla på "juden", alltså i det förstnämnda fallet inte comme il faut när dialogen utväxlas inom svensk ingrupp. Omvänt är det lika mycket ett övertramp när någon utgruppsdebattör som Özz Nûjen eller Aron Flam raljerar som svenskar som om svenskar raljerar om judar eller kurder.
Eller hur?
För övrigt förstår jag inte din invändning mot att européer utsätts för kolonialism. Jag har svårt att tänka mig något kolonialprojekt som inte använde sig av kollaboratörer ur den inhemska eliten. Immigration dikterad från en utomstatlig nivå utan sant demokratisk förankring är kolonialism och demokratisk förankring har alltid saknats. Att en inhemsk befolkning var för dåligt på att göra motstånd mot de tvångsmedel som används, förändrar inte dess koloniala status. Decennielång hjärntvätt och en korrumperad elit är sådana tvångsmedel.
Det är sant att USA "tvingar" oss att ta emot en massa migranter men många länder vägrar. Japan har varit ockuperat av USA sedan 1945. Ser du någon massinvandring till Japan? Ser du någon massinvandring till Sydkorea som varit ockuperat av USA sedan 1950-talet? Sverige kan säga nej om Sverige vill men det gör inte Sverige. Detta har naturliga förklaringar. Till exempel tycker Morgan Johansson ungefär det som Joe Biden tycker. De har antagligen rätt lika åsikter. Alla partier i riksdagen (utom V och SD) tycker som Demokraterna i USA. SD (på grund av Mattias Karlsson totala okunskap om internationell politik) tycker som Republikanerna medan V inte riktigt kan bestämma sig. Många av våra väljare håller med om den här politiken. Det är ju inte så att partierna ljuger. De säger explicit vad de tycker. Röstar man på SAP vet man vad man får för invandringspolitik. Hur många gånger skall Stefan Löfven behöva säga det? Du kanske noterade Richard Jomshof tweet;
Citat:
Om man vill få vänsterblivna människor att gå bananas räcker det att påstå självklarheter som att:
1. Det finns ett svenskt folk.
2. Sverige är det svenska folkets land.
3. Det svenska folket är Sveriges ursprungsbefolkning/urbefolkning.
https://twitter.com/RichardJomshof/s...95085871931396
1. Det finns ett svenskt folk.
2. Sverige är det svenska folkets land.
3. Det svenska folket är Sveriges ursprungsbefolkning/urbefolkning.
https://twitter.com/RichardJomshof/s...95085871931396
Har du sett Jomshof rulla runt på rygg som Björn Söder gjorde för något liknande uttalande för ett par år sedan? Nej, du behöver inte göra det. Du behöver inte be om ursäkt för någonting (eller för den delen erkänna något som MSM anklagar dig för) om du inte vill och när Jomshof vägrade be om ursäkt så finns det inte så mycket som MSM kan göra åt det.
Det har också varit rätt tyst i media om detta. Det som "trendar" på svenska twitter är "MorganAvgå". Idag 2021 kan du säga väldigt mycket av det som var tabu för bara tre år sedan. Så länge du inte uppmanar till våld så kan du säga det mesta utan någon större repression och att klaga på invandringspolitiken? Tja, de SD/KD/M gör ju inget annat än att klagar på invandringen. Hela svenska Twitter och Facebook är ett enda stor kritik av invandringspolitiken. Media har inte alls den påverkan de hade för tjugo år sedan. Vi lever i en tid av decentraliserad information. Sådant gynnar den identitetspolitiska högern.
Citat:
Jag håller med dig om att Sverige inte är USA och mycket av det andra du skriver. I ett vidare perspektiv försöker du dock applicera USA på Sverige, och anser att Sverige har ansvar för icke-svenskar som kommit hit. Det har vi inte, av många anledningar. Svenska folket har aldrig bett om att få hit folk De har inte tvingats hit som slavar. De har inga rötter här iom att de kom som tidigast för 20 år sen. Det är mer än legitimt att anse att alla som kommit hit de senaste 30 åren ska åka hem. Finns inget kontroversiellt i det, finns inga moraliska fel i det, finns inga historiska fel i det. Och framförallt så har svenskar ingen skuld till folk som kommit hit. Om något kan de vara glada över de år av välstånd de FÅTT TILL SKÄNKS av svenska folket. Svenska folket är dock inte skyldigt på något vis att fortsätta denna genorisitet eller har något moraliskt ansvar att ta hand om alla dessa människor.
Citat:
Tack - Jag vill ju inte vara framfusig men du har inte en till peer-review artikel du kan bjuda på?
Tack för bra analyser och lästips. Själv har jag understundom också läst en hel del från både Forward och Tablet, och jag tycker att tidskrifter där judar skriver för andra judar är bland de mest matnyttiga. Deras syfte är inte att bekräfta de mest kryddiga teorierna (även om det händer), men de förnekar eller förringar aldrig basfakta kring judisk överrepresentation, organisering och inflytande och de erbjuder en öppen internjudisk diskussion kring aktuella strategier för Israel såväl som för diasporan. I medier där goyer utgör målgruppen så är all sådan öppenhet och nyansering strikt verboten. Frågor om judisk överrepresentation, organisering och inflytande är konspirationer och hat. Punkt slut. Vad gäller det citerade så är min övertygelse att detta utgör grundorsaken till den mångkulturella explosion som hemsökt hela västvärlden med starten för dryga femtiotalet år sedan. Dels så handlade det om insikten att européerna förmådde utgöra ett akut och dödligt hot, vilket utlöstes när européer fritt fick organisera sig och optimera sina samhällen utifrån sina etniska behov. När fascismen väl var militärt krossad så inleddes kampen att dekonstruera och utplåna den så kallade auktoritära personligheten - vilken är en judisk nidbild av den europeiska människans innersta essens. Och den kampen fortgår än idag med all den bisarra kulturmarxism och globohomo-ideal som hela tiden pressas på oss. Förutom syftet att dekonstruera "föreställningen om" europeiska etnostater så fyller mångkulturen flera praktiska syften. Dels så blir judarna mindre framträdande, de blir en minoritet i mängden och i en diversifierad miljö så fungerar judarnas inlärda diasporastrategier som bäst. Och dels så ändrar mångkulturen (läs: folkutbytet) rent handgripligen maktbalansen i de forna vita länderna; vita människor blir svagare, splittrade och rädda och kräver till slut att en (fientlig) stat ska skydda dem. Men (den fientliga) statens maktelit vill framförallt skydda sig själva från hotet att den vite mannen åter samlar mod och reser sig. Och det är ungefär där vi är idag på tidslinjen. Det eskalerande babbevåldet - oavsett om det är i USA eller i Sverige - utgör inget existentiellt hot för makteliten, men möjligen utgör det ett praktiskt problem.
Det enda hot som skämmer dem är det från vita människor - omskrivet i eufemismer som "nazism", "vit makt", "konspirationsteorier", "inhemsk terrorism". "desinformation", "rasism", "ryskt inflytande", "hot och hat", "klimat/covid/fakta/vetenskaps-förnekelse" och så vidare. Att det som en följd av mångkultur, massmigration, galen finanskapitalism och globalisering idag har blivit möjligt att tjäna groteska mängder med pengar är inget konstigt i mina ögon. Men det var aldrig det som utgjorde startskottet.
Det enda hot som skämmer dem är det från vita människor - omskrivet i eufemismer som "nazism", "vit makt", "konspirationsteorier", "inhemsk terrorism". "desinformation", "rasism", "ryskt inflytande", "hot och hat", "klimat/covid/fakta/vetenskaps-förnekelse" och så vidare. Att det som en följd av mångkultur, massmigration, galen finanskapitalism och globalisering idag har blivit möjligt att tjäna groteska mängder med pengar är inget konstigt i mina ögon. Men det var aldrig det som utgjorde startskottet.
Senast redigerad av Edgerton 2021-07-19 kl. 12:13.
Senast redigerad av Edgerton 2021-07-19 kl. 12:13.