2021-07-19, 14:35
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Vart hittar du denna fördubbling?

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&minPopulationFilter= 1000000&pickerSort=asc&pickerMetric=location&hideC ontrols=true&Metric=ICU+patients&Interval=New+per+ day&Relative+to+Population=false&Align+outbreaks=f alse&country=~USA

Gått från 3500 på IVA i slutet på Juni till runt 5600 nu senast (17:e Juli).

Sjukhuspatienter har gått från runt 12.000 i slutet av Juni till runt 20.000 nu (17:e Juli).

Ja kanske inte fullt så dramatiskt då, men ändå en kraftig ökning.
Citera
2021-07-19, 14:38
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Ökar fallen i Sverige menar du?

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa/page/page_0/

Spoiler: Nej, det gör de inte
Nej, men antalet fall och tester som verifierar dessa står i direkt relation till folk som upplever symtom och så är det i hela världen. Vad var din tanke då?
Citera
2021-07-19, 14:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Vad fan är det jag läser? Ett inlägg av IMBILDEN som inte är helt uppåt väggarna tokigt och där jag faktiskt håller med om vartenda ord.

Har du kommit till insikt med att det inte kommer att gå åt helvete i höst när skolorna öppnar igen?

Tack, det värmer men denna åsikt rörande vaccinerna har jag haft sedan årsskiftet och man såg hur effektiva de var. Då menar jag mRNA vaccinerna. Astras var jag positiv initialt, men sen såg man ju att mRNA vaccinen var överlägsna.

Att skolorna kraftigt bidragit till smittspridningen står jag fast vid. Det utgör en risk även till hösten. Mycket hänger förstås på vaccinationstäckningen hur det kommer att gå. I dagsläget är det bara 35% av befolkningen som fått två doser. Vi behöver nog 80% för att stoppa delta. Vi har 4 veckor på oss. Det är oroande, ingen tvekan.
Citera
2021-07-19, 14:58
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Då får vi hoppas på att statistik kommer ut snabbt. Så att vi kan se om de har samma
problem som israel, där det yngre vaxade ser ut att vara de drabbade....

A Catastrophe Unveils Itself
https://www.unz.com/gatzmon/a-catastrophe-unveils-itself/

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Detta är din alldeles egna efterblivna slutsats!
Jag fattar inte hur svagbegåvad man kan vara.
Vart hittar du dina förebilder i Sverige egentligen? På särskolan?

Du är en dröm för en konspirationsteoretiker som vill ha följare. Bara ösa ur sig en massa siffror där man dragit helt felaktiga slutsatser, så hugger du direkt och delar med dig till världen.
´
Vilka siffror i artikeln är falska?

För övrigt så kan du lägga ned dina adhd attacker/personangrepp. Har inte med ämnet att göra.
Citera
2021-07-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Hur vet du det?
Finns ju en uppsjö coronavirus. Alla ger immunitet 6-12 månader. Det finns inget som tyder på att det här coronaviruset är särskilt annorlunda. Jag dubblade den siffran för att ha lite marginal.
Citera
2021-07-19, 15:14
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Källa. Har inte sett info på att ett enda vaccin har ett riktigt godkännande.

De har ju inte ens genomfört fas 1 & 2 för Pfizer. Det läckte ju ut från japan...
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.

Nej men trotts allt har nu mer än 3000-miljoner doser av dom vanligaste vaccinen givets. Så lite erfarenhet finns, eller?
Citera
2021-07-19, 15:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nej men trotts allt har nu mer än 3000-miljoner doser av dom vanligaste vaccinen givets. Så lite erfarenhet finns, eller?

Ja men bara på kort sikt.
Citera
2021-07-19, 15:34
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja men bara på kort sikt.

Vilket även gäller för labb-viruset. Men jag har förstått att ditt förtroende för kommunist-diktaturen är orubbligt - ock det är OK för mig.
Citera
2021-07-19, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Undrar om Delta har fått grepp om australien nu? Verkar som dom har gått in i stenhård lockdown igen med utegångsförbud. Ska bli spännande se om dom knäar denna gång.

Delta är på väg att få fäste eller kommer få det. Lockdown bromsar bara lite på ytan.

Dom kommer inte kunna köra lockdown hur länge som helst, det hjälper inte. Nästa epicentrum är australia.

Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Är de siffrorna korrekta så ökar Pfizers vaccin risken för både att bli smittad och få allvarlig sjukdom när det gäller delta.

Precis vad man förvänta sig av en produkt tillverkat av ett kriminellt företag som Pfizer. Hoppas Pfizer har mutat tillräckligt många så de kan komma undan den här gången också.

Dom är friskriver från allt ansvar så det är lugnt i den båten.

Nu tillverkar dom dock ett nytt preparat som hjälper mot delta så alla kan vaccineras en gång till. Pengar rullar in det går bra nu.
Citera
2021-07-19, 15:39
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
För en gångs skull håller jag inte med dig. Det blir ju vi som får betala den medborgarens vård, ev. IVA-vård, långtidscovidvård och rehabilitering i så fall. Jag tycker att vi ska motivera så många som möjligt att ta sina sprutor i stället, och inte ge dem sådana möjligheter att skryta på sociala media om hur fina och goda de är.

Du har rätt i att det är problem ifall svenskar avstår vaccin enbart för att kunna framställa sig som goda.

Exemplet som diskussionen utgick ifrån, handlade om en person som redan har genomgått infektion, och därför inte har stort behov av vaccination. För sådana personer, tänkte jag att det kan vara motiverat att dom får valet att ställa sig lite längre bak i kön till vaccinerna, och låta någon annan gå före.

Jag är införstådd med problemet med personer som vill skryta med sin falska godhet. Det är mot den bakgrunden som jag har tjatat om att Sydamerika ska vara mottagare till vaccindoser som kan avvaras. Personer som vill framställa sig som goda, skulle istället välja att skicka vaccindoserna till Afrika, trots att Afrika har drabbats lindrigt, eftersom det alltid anses ädelt att hjälpa afrikaner. Personer som har en gedigen vilja att hjälpa människor i nöd, skulle välja att skicka vaccindoserna till Sydamerika, eftersom Sydamerika har drabbats mycket hårt av viruset

Jämförelse hur viruset har slagit mot olika kontinenter.
Citera
2021-07-19, 15:41
Medlem
Hört på stan idag en äldre kvinna kunde inte få igenom sitt utlandsresa pga att hon tagit Astra vaccinet.
Varvid hon ville komma in och få en booster dos. Detta gick dock inte vårdcentralen med på.

Oj, funkar inte Astra vaccinet tillräckligt? Fatta vad många äldre som tagit det som känner sig snuvade.
Citera
2021-07-19, 15:43
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Nämen hoppsan

https://principia-scientific.com/four-new-discoveries-about-safety-and-efficacy-of-covid-vaccines/

Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Den går inte öppna. Troligtvis cencurerad alla redan.
Ni är roliga ni som tror att allt är en konspiration.

Det var inga problem att följa länken.
Det är nog de som är superrädda för allt som lagt in en massa skydd i sina datorer, paddor och telefoner som gör att vissa obskyra sidor inte kan öppnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in