2021-07-18, 14:04
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag, och säkert många flera, vet hur många som brukar demonstrera i Frankrike/Paris när det är något som många fransmän är engagerade i eller upprörda över. Det skrev jag också tidigare, en till två miljon demonstranter i Paris och fem miljoner i hela landet.

Jag förstår om du inte kan eller vill tro på mina uppgifter, men sök då på några stora händelser/demonstrationer i Frankrike som du känner till så får du ju lätt ett svar.

Vi får som sagt se hur vaccinationstvånget utvecklar sig, det kanske också blir mångmiljondemonstrationer inom sinom tid.

Jag tar dina arbiträra upplevelser som de är. Du kan ha rätt och du kan ha fel. Men du gissar dig fram som sagt, och du har inte precis backat upp något du har sagt.

Som sagt, du vet inte om det är just 1-2 miljoner som är ute i hela Frankrike.

Ingen demonstrerar i Sverige, men nog fan vet man att det finns missnöje hos svensken alltid när det kommer till invandringen och pandemin til exempel.
Citera
2021-07-18, 14:08
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Så kan det vara, men samtidigt verkar många som inte vill vaccinera sig också tro att corona inte finns och att covid är ofarligt.

Det går inte att hålla samhället stängt hur länge som helst!

Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Bara i ditt huvud.
Du har ju varit med i tråden ett tag så du borde ju ha sett vad som skrivs här.
Håller med om att det inte är många som jag skrev , men ändå.
Citera
2021-07-18, 14:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Jag tar dina arbiträra upplevelser som de är. Du kan ha rätt och du kan ha fel. Men du gissar dig fram som sagt, och du har inte precis backat upp något du har sagt.

Ingen demonstrerar i Sverige, men nog fan vet man att det finns missnöje hos svensken alltid när det kommer till invandringen och pandemin til exempel.

Jag har inte läst mycket om dessa protester, men någon form av stor massdemonstration har inte bilderna gett sken av och inte heller nyhetsrapporteringen jag läst.

När gula västarna härjade var det hundratusentals. Samma med Pegida i Tyskland.

Citat:
Some 19,000 people protested throughout France on Wednesday, police said, over new coronavirus rules introduced by President Emmanuel Macron.

https://www.france24.com/en/live-news/20210714-thousands-protest-in-france-against-new-virus-rules

Citat:
Thousands of people have demonstrated in France against plans to restrict restaurants and cultural spaces to those that have been vaccinated or have recently tested negative for COVID-19.

https://www.euronews.com/2021/07/14/protests-in-france-over-bid-to-restrict-those-without-both-covid-jabs
Citera
2021-07-18, 14:15
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Hundra-, eller tvåhundratusen är de högsta siffrorna som har nämnts än så länge (inte 1-2 miljoner), men vi får ju se, det kan säkert bli flera.

Nej, jag gissar inte utan har följt med en del i nyhetsrapporteringen och har vänner som bor/bott i Paris.
Om du inte känner till något stort som fransmännen demonstrerat mot kan du tex. söka på
demonstrationer mot Le Pen 2001 till 2003 någon gång,
arbetsrättsdemonstrationer 2005 eller om det var 2006 och
terrordådet mot Charlie Hebdo.
Citera
2021-07-18, 14:24
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag har inte läst mycket om dessa protester, men någon form av stor massdemonstration har inte bilderna gett sken av och inte heller nyhetsrapporteringen jag läst.

När gula västarna härjade var det hundratusentals. Samma med Pegida i Tyskland.

Jag har postat ett par twitter länkar där man ser en hel drös med människor. Hur många vet jag inte, men det ser inte ut att vara en liten del människor.

Nu är det ju även gula västarna som är ute igen så du vet.

Citat:
Hundra-, eller tvåhundratusen är de högsta siffrorna som har nämnts än så länge (inte 1-2 miljoner), men vi får ju se, det kan säkert bli flera.

Nej, jag gissar inte utan har följt med en del i nyhetsrapporteringen och har vänner som bor/bott i Paris.
Om du inte känner till något stort som fransmännen demonstrerat mot kan du tex. söka på
demonstrationer mot Le Pen 2001 till 2003 någon gång,
arbetsrättsdemonstrationer 2005 eller om det var 2006 och
terrordådet mot Charlie Hebdo.

Ja, då är det väl ett par hundratusen människor.

Min poäng kvarstår.

Ingen demonstrerar i Sverige, men nog fan finns missnöjet kvar om man ser till hur folk uttrycker sig här, på sociala medier, och irl.

Eller är man bara missnöjd i Frankrike om man demonstrerar?
Citera
2021-07-18, 14:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Jag har postat ett par twitter länkar där man ser en hel drös med människor. Hur många vet jag inte, men det ser inte ut att vara en liten del människor.

Min poäng kvarstår.

Ingen demonstrerar i Sverige, men nog fan finns missnöjet kvar om man ser till hur folk uttrycker sig här, på sociala medier, och irl.

Vi har ingen riktig demonstrationskultur i Sverige och knappast några restriktioner att demonstrera mot, så här kommer det inte att bli något.

Men de demos i FRA angående det här känns inte särskilt stora och jag gissar de blåser över fort.
Citera
2021-07-18, 14:28
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Om du har läst utvärderingen av fas 3 studierna får du länka dom. Som sagt specifikt dom. Iom att du läst dom borde det varit enkelt. Du kan länka hur mycket du vill men iom att det inte är vad som efterfrågas spelar det ingen roll…

Snälla om du ska göra bort dig en gång, var if ärlig med vad du länkar eller trodde du på riktigt att detta var utvärdering av fas 3?
Jag vet inte riktigt vilken utvärdering du är ute efter så jag har tydligen länkat "fel" dokument. Jag gör ett sista försök, sedan får du leta själv i de länkar du fått tidigare. Hoppas du nu hittar den info du söker, som jag dessvärre inte vet vad det är.

https://www.ema.europa.eu/documents/assessment-report/comirnaty-epar-public-assessment-report_en.pdf

https://www.ema.europa.eu/documents/assessment-report/spikevax-previously-covid-19-vaccine-moderna-epar-public-assessment-report_en.pdf

https://www.ema.europa.eu/documents/assessment-report/vaxzevria-previously-covid-19-vaccine-astrazeneca-epar-public-assessment-report_en.pdf

https://www.ema.europa.eu/documents/assessment-report/covid-19-vaccine-janssen-epar-public-assessment-report_en.pdf
Citera
2021-07-18, 14:30
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Vi har ingen riktig demonstrationskultur i Sverige och knappast några restriktioner att demonstrera mot, så här kommer det inte att bli något.

Men de demos i FRA angående det här känns inte särskilt stora och jag gissar de blåser över fort.

Mycket möjligt.

Jag rapporterade bara hur det såg ut och har inget större intresse egentligen. Gillar dock inte Macron.
Citera
2021-07-18, 14:37
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:

Min poäng kvarstår.

Citat:

Alla som har något minne av sina franska historiekunskaper vet att demonstrationer i Frankrike är stort, nästan något heligt.

När bönderna blir sura på något kör alla in med traktorer fullastade med gödsel och tippar utanför parlamentet.
När transportarbetarna surnar till ställer de sig i dubbla led på på hela vägnätet och blockerar i stort sett all trafik.
När man blir förbannad på chefen barrikaderar man chefens kontor så att han, för det är ofta en han, inte kan komma ut.

Detta händer naturligtvis inte jämt, men jämfört med Sverige så händer det aldrig här.
Citera
2021-07-18, 14:41
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Alla som har något minne av sina franska historiekunskaper vet att demonstrationer i Frankrike är stort, nästan något heligt.

När bönderna blir sura på något kör alla in med traktorer fullastade med gödsel och tippar utanför parlamentet.
När transportarbetarna surnar till ställer de sig i dubbla led på på hela vägnätet och blockerar i stort sett all trafik.
När man blir förbannad på chefen barrikaderar man chefens kontor så att han, för det är ofta en han, inte kan komma ut.

Detta händer naturligtvis inte jämt, men jämfört med Sverige så händer det aldrig här.

Ja jo, men du vet att sociala medier är även en sak i nutiden.

Det vill säga forum som detta, Twitter, Facebook osv.

Jag vet inte ens vad vi diskuterar. Att det inte är allvarligt för att det är bara 200k istället för 1 miljon på gatorna? Som sagt, internet har gjort att man har en röst idag.
Citera
2021-07-18, 14:45
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Har du jobbat med standarder och rapportgranskning någon gång? Då hade du vetat att om inte dokumentation är komplett så är rapporten inte godkänd.

Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Hade du lärt dig läsa i grundskolan så hade du förstått att vaccinen är fullgott godkända.

Källa. Har inte sett info på att ett enda vaccin har ett riktigt godkännande.

De har ju inte ens genomfört fas 1 & 2 för Pfizer. Det läckte ju ut från japan...
(FB) Vaccinerna - biverkningstråden.
Citera
2021-07-18, 14:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ja jo, men du vet att sociala medier är även en sak i nutiden.

Det vill säga forum som detta, Twitter, Facebook osv.

Jag vet inte ens vad vi diskuterar. Att det inte är allvarligt för att det är bara 200k istället för 1 miljon på gatorna? Som sagt, internet har gjort att man har en röst idag.
I Frankrike har man haft en röst utan sociala media sedan 1789 och det har man ofta utnyttjat till 110 %, så några tiotusentals eller hundra-, tvåhundratusen demonstranter i hela Frankrike är väl jämförbart med när 600 personer demonstrerade mot något "corana", minns inte vad, vid Slussen i Stockholm.

Nu var ju frågan kopplad till vaccintvång i Frankrike och är man intresserad av just det finns det en lämplig tråd, (FB) Frankrike inför hårdare krav på vaccinering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in