Citat:
Ursprungligen postat av
Talfy
Tack för tips och information.
Du svarade inte på min fråga om när jag ska ge upp mitt paket. Det har haft 11 arbetsdagar på sig idag att anlända (kom ej idag). Medelstort vadderat kuvert på ~500 gram. Skickat med frimärken. Ingen avsändaradress.
Finns det verkligen inget sätt att spåra det? Hamnar det inte i någon databas, elektroniskt, att jag har ett paket som försöker hitta fram i Sverige?
Stämmer detta påståendet? Från ett annat forum.
Alltså det
kan dyka upp imorgon det kan också dyka upp om 1 månad.
Jag hade inte räknat med att få se det igen, är det inte tillräckligt frankerat kan det hamna hos Postnord och du måste betala en ”straffavgift” för att få ut det.
Har din adress ex försvunnit (om brevet blivit blött, adresslappen försvunnit) och avsändaren inte skrivit sin adress sänds det givetvis inte tillbaka till denne heller. Dvs då är det borta.
Är det skickat ifrån utlandet kan det ta låååång tid just nu pga covid, det är ff en hel del länder som har problem med att hålla deadlines gällande post.
Du är inte heller ensam om denna situationen.
Som jag skrev, skicka/motta
aldrig försändelser skickade som brev, dvs försändelser upp till 2kg frankerat med frimärke.
Dessa är inte spårbara på något vis.
Vilket ungefär varannan människa har fått för sig.
Det händer varje dag att brev försvinner tråkigt nog.
Gällande det du citerade om leveranstid så har ”express”/”rek”/brev (vilket gäller även ALLA vadderade kuvert, förfrankerade eller ej) /paket så är leveranstiden
1-2 vardagar med Postnord. Det är ingen skillnad alls beroende på försändelse.
Att vadderade kuvert har ”lägst prio” är alltså bara skitsnack från någon som verkar ha noll koll.